praporčík> já si sám obouvám i nový pneu a že už jsem jich pár přezouval, takže to zvládám. Ale napoprvý je to porod, to je jasný. První gumu jsem na Dominorovi přezouval dvě odpoledne
Chce to cvik a dobrý montpáky (čtyřstovky z kvalitního matroše).
Alfik> Měl jsem Mitas E07, je zničená, ale asi ji zase koupím. Když se člověk vyhne blátu, tak je to ideální guma na všechno. Jo a stalo se mi to na nějaký polní cestě kus někde od Knína, směrem asi na Prostřední Lhotu, nebo jak se to tam jmenuje.
Jasně, člověk si může zavolat pomoc, pokud jezdí do 50 km kolem komína. Já nejezdím extra často, ale když už na to sednu tak jedu daleko a dostat defekt někde 200 km od domova, než někdo přijede, tak je to na několikahodinový čekání. Je to pak celkem blbej pocit, být někde daleko a říkat si, co když se něco posere. Pak taky jezdím terén a kolikrát, když zajedeš někam hlouběji do lesa, stejně bys musel tlačit motorku i několik km, než se dostaneš na místo, odkud tě může někdo odvézt. Pro mě je mnohem menší zlo se s věcí vypořádat na místě, než třeba motorku hodinu někam tlačit a ještě někoho tahat od televize, z postele nebo od milenky
aby mě přijel helfnout. Mám malej bágl s nářadím, kterej připnu síťkou na plotnu od kufru (krom toho se mi tam vejde i flaša s pitím a svačina) a mám klid.
A kdybych to měl vzít úplně filozoficky
tak musím říct, že tohle nedělám náhodou. Je to o určitým přístupu k ježdění, mám enduro s kterým můžu jet úplně kamkoliv, svobodně a spoléhat se na sebe. Zkrátka když se vyskytne někde problém, budu mnohem spokojenější, když se mi ho podaří vyřešit bez odtahu. Ale tohle nikomu necpu, fakt se dá jezdit kolem komína na pohodu, navíc pokud se nesjede z asflatu, člověk toho s sebou asi moc nepotřebuje. No problem
uff to jsem rozepsal