S Domíkem do terénu

Sem přijde všechno, na co neexistuje žádná rubrika.

S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » pátek 23 prosinec 2011, 12:55

Zdravím všechny enduristy, příští rok plánuju koupit dominátora a mám celkem dilema jestli hledat ten první model rv. 88-89, který by měl být nejsilnější a možná nejpovedenější, nebo rv. 96 a novější modely.
Chtěl bych s nim jezdit jak terén tak silnici, tím terénem myslím zablnutí po lesích, potůčky, louky atd. Co sem dost slyšel, že dominům rádi praskaj plasty, tak uvažuju o off-road přestavbě (něco jako má Kaljak nebo Mirbubak :_OK: ), co se mi jeví jako velkej problém tak zapojení budíků :(
Prosím ty co podobnou přestavbu na svým stroji provedli, kolik to cca stálo?
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Alfik » pátek 23 prosinec 2011, 21:07

Tož vítej chlapče.
Na tohle téma-tedy jestli starší ročník nebo mladší,bude asi vícero názorů.Každej bude hájit to svoje.
Já mám ročník 93 a jsem naprosto spokojen.Nějak si nedokážu vybavit v čem by se měly roky nějak enormě lišit.
Plasty rády praskají,to je pravda,obvzláště když s tím krachneš do před tebou zastavivšího auta nebo v lesíku ulehneš ke stromku.Jinak jestli myslíš že při jízdě v terénu,tak to ani náhodou.Jezdím s ním taky po lesích a loukách a zatím nic neprasklo.Jediná věc co se mi stala bylo to,že se mi uklepalo,,lešení"na světlo.A to se nestalo ani v terénu.
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » pátek 23 prosinec 2011, 21:34

K těm ročníkům, aspoň teda co sem vyčet tak v roce 1988-89 se domík vyráběl se startérem i nakopávačkou, byl nejlehčí a výkonově nejsilnější. V roce 1990 se kvůli zpřísněným eko. normám a hluku snížil výkon na 44 koní ( někde sem čet že výkon šel dolů o 8 koní). V roce 1992 zase přibral 13kg :( a pak už se asi nic moc neměnilo.
... Ale zase narazit na pěknej zachovalej stroj rv. 89 s nevylítaným motorem je fakt štěztí :D
To praskání plastů jsem myslel při pokládání v terénu, přeci jen sériovej domík moc nevypadá jak enduro do lesa.
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » sobota 24 prosinec 2011, 10:30

Díky za přivítání,
teď sem narazil na stránku se všema modelama dominátorů, zdá se že pokles výkonu byl až v pozdějších letech http://www.taringa.net/posts/autos-moto ... uales.html http://www.taringa.net/posts/info/11564 ... ucion.html (dyštak si to hoďte do google překladače)
Kámoš mě celkem od dominátora odrazuje, ať si do terénu koupim něco víc teréního :D, ale pro domíka bez plastů mám prostě slabost :lol:
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Wáca » sobota 24 prosinec 2011, 10:39

myslim že ty 2KW rozdíl mezi prvním a poslední modelem nějak extra nepoznáš při jízdě, spíš bych se koukal na to v jakým je stavu, hlavně motor :wink:

....jinak do terénu bych taky koukal po něčem víc do terénu, už jen kvůli tomu že to je vzducháč a ty kg jsou tam taky znát a podvozek je měkej moc.....já osobně chci k domoušovi v budoucnu pořídit XR400 r.v. o01 jelikož ty už maj i chladič na olej a nebo potom XR650R, ale to je cenově trochu jinde a moc jich tu v ČR není
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » sobota 24 prosinec 2011, 11:56

To je právě problém, že sem moc náročnej :) chci jezdit v terénu i cestovat, zatim aspoň v ČR časem snad i dál a to s jednou motorkou. Na to se mi dominátor zdá jako dobrej kompromis.
...Když se na dominátora přidělá chladič oleje, tak je to další +

edit: Wáco ty to můžeš porovnat, jak je na tom dominátor v terénu o proti XR 125 ??? ...Výkonově to je jasný, ale průjezdnost atd.
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Wáca » sobota 24 prosinec 2011, 16:15

v létě to budu testovat jak se pohybuje teplota v terénu bez chladiče a s chladičem

Já taky hledal kompromis mezi terénem a cestováním, kvalitou a cenou z čehoš vyšel dominátor nejlíp :wink:
hlavně já si rád zajezdil i na silnici v zatáčkách (viz. foto)
Obrázek
a tak jsem nemohl volit pneumatiku typi E-09 TKC80 Trelleborg a podobný, já jim řikám drapáky na silnici :) určitě víš jaký gumy mam na mysli ? :wink:
Proto jsem sehnal na netu ještě jedny ráfky za velmi slušnou cenu a od kámoše pneumatiky z 99% vzorku, zadek Mitas C-02 jinou mneu na 17ráfek neseženeš a předek crosová mitas C-11 ....takže přes léto si užívám na silnici v zatáčkách nebo s přítelkyní na výletech a na podzim nebo na jaře si naplno užívám terénu
Obrázek
...co se týče průjezdnosti terénu tak když pominu již zmiňovanou hmotnost tak jsem z domiátorem neměl nikdy nikde žádný problém vyjet to, co vyjížděli kámoši, jen je potřeba si dávat pozor na hlubší brody aby ten motor, hlavně tedy hlava nedostávala tak zabrat co se týče teplotních rozdílů :_NO:
hlavně se nepouštět do potoka za tmy nebo dopadneš jako já :D
Obrázek

tys měl taky XR125 ?.......s XRkem bych to srovnal následnovně.....NX mi příjde jako větší XR125 :-) jak jsem již zmiňoval v předešlém přispěvku podvozky jsou u těchto dvou motorek stavěné spíše na silnici a lehčí terén jinak při skocích není problém jít s předníma tlumičema na doraz. viz. foto - výskok a následný dopad :lol:
dalo by se to nazvat i maximální zdvih a minimílní :lol:
Obrázek
Obrázek

když jsem letěli s kámošem lesem a přelítávaly přes kořeny a položený klády, nebo jeli po cestě s vižnějším tempem tak jsem často dostal tlumiče na doraz a když jsem se ptal kámoše (afrika750+progresy v tlumičích) tak ani jednou mu nešly na doraz.
Zadní tlumič by zasloužil tvrdší pružinu :wink: u starších ročníků byl zadní tlumič štelovatelnej šroubkem, kde se myslim šteloval průtok oleje ( kdyžtak mě někdo opravte jestli kecám :?:
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » neděle 25 prosinec 2011, 01:25

Jojo mám XR 125, u něj mě v terénu zatim nejvíc omezujou gumy (pirelli MT60) :D
...ale 200m zvoraným polem taky zvládlo :D
Právě od další motorky bych chtěl aby terén zvládala aspoň jako XR. Ten štelovací tlumič má asi jen model 88-89 a nacpat tam tlumiče z jiný motorky asi nebude jen tak.
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » neděle 25 prosinec 2011, 11:11

Tak snad na podzim nějakýho pěknýho domíka ulovím :D taky to vidím na 2 sady kol a přehazovat :_OK:
Tenhle borec ho má pěkně upravenýho http://www.youtube.com/watch?v=dAOQUpIlkEk
...Jsem ze Žirovnice, malý městečko na Vysočině.
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod kajlak » neděle 25 prosinec 2011, 14:25

Brusik píše:Tak snad na podzim nějakýho pěknýho domíka ulovím :D taky to vidím na 2 sady kol a přehazovat :_OK:
Tenhle borec ho má pěkně upravenýho http://www.youtube.com/watch?v=dAOQUpIlkEk
...Jsem ze Žirovnice, malý městečko na Vysočině.



vcelku tam nic moc nevidim,porad tam ma ty hrozny podsed.plasty a dva tezky vyfuky jinak nic :D
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » neděle 25 prosinec 2011, 18:41

Líbí se mi ta maska, nádrž bez těch úchytů na plasty a bez půlky nápisu. Jasný zase je to nevýhoda, že už tam nemůže dát plasty.
Je to si ce nějaký kilo navíc, ale 2 vejfucky k tomu prostě jdou :_OK:
A černá barva boduje :D
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod kajlak » neděle 25 prosinec 2011, 19:58

no divil by ses ale ty vyfuky jsou celkem tezky :D ja uz bych je nechtel treba,drzaky mam taky odrezany z nadrze,zalezi jen na vkusu,cim min veci tim lip :_OK:
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » pondělí 26 prosinec 2011, 16:20

A z jaký moto máš masku, rozchodil si budíky?
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod kajlak » pondělí 26 prosinec 2011, 19:19

Brusik píše:A z jaký moto máš masku, rozchodil si budíky?


maska je normal acerbis,da se sehnat vsude za par penez,budiky nemam,naco taky,mam jen digi tacho sigma a maly kontrolky z nejake suzuki,to bohate staci,vic neni potreba :D
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: S Domíkem do terénu

Příspěvekod Brusik » úterý 27 prosinec 2011, 00:07

kajlak píše:maska je normal acerbis,da se sehnat vsude za par penez,budiky nemam,naco taky,mam jen digi tacho sigma a maly kontrolky z nejake suzuki,to bohate staci,vic neni potreba :D

Jasný že se bez budíků dá jezdit, ale asi by mi tam chyběly :wink:
Líbí se mi jak to udělal Mirbubak, XL tuning k tomu jde, ale to je na mě moc složitý
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice


Zpět na Aneb co se nikam nevešlo - diskuse a další činnosti...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron