galgs píše:...no tak to si nám moc nepomohol, že vyriešilo sa to samo...
Mne to robí to isté, bude to asi niekde prisávať špatný luft..alebo som myslel ešte či to nemôže byť hlavnou ihlou, či nie je nejako zodratá?.. ? hm
Může být špatná směs. Poslední dobou jsem se tím celkem zabýval. Je třeba sladit vzduch (doraz škrtící klapky [1], známé jednoduché štelování z pravé strany karbce) a benzín (šroubek [2] ze spodku karbce na jeho ústí směrem k válci). V domácích podmínkách lze postupovat jednoduše tak, že za chodu motoru (ohřátého!) se točí šroubkem směsi [2] dovnitř nebo ven až do bodu, kdy motor dosáhne maximální otáčky, potom se volnoběh seřídí dorazem [1] na 1.300 - 1.500 otáček. Tohle je jednodušší varianta toho, co je popsáno v manuálu. Tam je totiž popsanej postup s ohledem na emise, čili směrem k mírně chudší směsi (takové je i tovární nastavení). Pokud při točení šroubku [2] ven otáčky stále rostou až do bodu, kdy je šroubek "venku", je třeba zvýšit průměr volnoběžný trysky (tohle je pravděpodobnější u starých domanů, kde je tryska #48, u novějších už výrobce asi pochopil, že to není ideální setup a osazoval #50 nebo #52, i když hlavní tryska se zmenšila.
"Falešný vzduch" se mi kupodivu vždy projevoval pouze tím, že motor se po mírném přidání plynu z volnoběžného běhu dusil, jinak už se závada projevovala jen horším chlazením motoru (a samozřejmě taky bílou svící). Zajímavý je, že zcela stejně (myslím to dušení, ne přehřívání) se může projevit i bohatá směs (např. vlivem zaolejovaného filtru)
EDIT: Když už jsem se zase jednou rozepsal...
Prostě jsem se rozhodl, když budou prachy, pořídím dědkovi k vánocům upravené sání a úplně novou karburaci (přímou), ta podtlaková jebka se škrtící klapkou je totiž dobrá akorát do popelnice. Ne že bych chtěl honit výkon (jsem spokojenej s tím, jak jede), ale z několika zahraničních zdrojů mám informace, že tenhle RFVC motor má daleko větší potenciál, než na co jej výrobce nastavil. Mám na mysli hlavně pružnost z nízkých otáček (na pětku pěkně svižně pod plynem od dvou tisíc otáček) a především vyřešení nepravidelného chodu (kdo poznal, chápe, kdo nepoznal, má se na co těšit...) O výsledky se s váma rád podělím. Howk