od Georg » úterý 24 únor 2009, 01:44
Ahoj pánové,
čtu tady různý názory na čištění motorky. Tlakové vodě aplikované z přiměřené vzdálenosti se krosař nikdy nevyhne. To by si to bláto zalezlý všude za chvíli neuvezl. Podmínkou je pravidelná údžba míst, kterým voda škodí. Řetězu ale rozhodně ne. O, nebo X kroužek by za normálního stavu řetězu neměl nic pustit. Naopak většina chemických prostředků, který nejsou určený přímo na tyto řetězy těmhle kroužkům škodí a ničí je. Já to dělám jako na kole. Vapka, suchý hadr, petrolej, suchý hadr, olej na řetězy a znovu suchý hadr. Olej po aplikaci nechám z řetězu vystříkat, když na stojanu zatočíš motorem(kolem). Řetěz musí bejt ošetřenej olejem, aby neměl odpor a nerezavěl, ale nesmí být mastnej. Opravdu ho vytírám do sucha. Olej potom lepí prach a vytváří brusnou pastu, která řetěz mrví nejvíc. Ty suchý mastidla jsem zkoušel, vytvořej film, kterej sice lepí míň než olej, ale lepí taky a nedají se vytřít.
Co člověk, to názor, ale asi se moc nepletu, protože mi řetězovka vydrží o 30% dýl než kámošům a to jí měním dřív, než je nutno. Čištění provádím skoro po každý jízdě. Je to 10 minut. Když kopnu do zadního kola, tak se musí 2x až 2,5x otočit dokola, jinak je to brzda. Čus Georg.