Ekologický ventil...

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Pruduch » sobota 03 září 2011, 16:24

Ucpáfky koupíš na e-bay za deset dolarů hotový...
Pruduch
 
Příspěvky: 99
Obrázky: 2
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 17:27

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Misak83 » sobota 03 září 2011, 18:08

divím se vám že to chcete kupovat, cena + poštovny je za takovou banální věc vysoká, kousek AL plechu a za hodinku to máš hotový i s pocitem dobře vykonané práce :) máme přece ty zlaté české ručičky :hura: no né
Uživatelský avatar
Misak83
 
Příspěvky: 30
Obrázky: 11
Registrován: sobota 23 duben 2011, 10:42
Bydliště: Mořkov

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Radek Ryšavý » sobota 03 září 2011, 19:27

Jsem téhož názoru-co se dá vyrobit nebo udělat si na motce sám je nejlepší a hlavně mě to baví... :hura:
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod rastakvajanasta » pondělí 05 září 2011, 10:16

Misak83 píše:divím se vám že to chcete kupovat, cena + poštovny je za takovou banální věc vysoká, kousek AL plechu a za hodinku to máš hotový i s pocitem dobře vykonané práce :) máme přece ty zlaté české ručičky :hura: no né


Pokud bydlíš v paneláku a nemáš dílnu, moc toho nevyrobíš. Nezavrhoval bych ani samovýrobu ani koupi hotovýho.

Já neměl čas ani chuť, takže jsem objednal z Ebay, i s poštovným z USA to bylo do 10 dolarů (už nevím přesně), takže za půl darma a vsedě od počítače. Jo a přišlo to asi za 3 dny, což mi vyrazilo dech... takhle rychle věci člověku kolikrát nepřijdou ani po Česku.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Radek Ryšavý » pondělí 05 září 2011, 18:44

Jen se zeptám.Z jakého materiálu je to vyrobeno v originále?Ze železa nebo z hliníku?Díky za odpovědi :-bay
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Radek Ryšavý » pondělí 05 září 2011, 18:48

A ještě bych se zeptal na zatěsnění.Stačí opravdu tmel a nebo nějaká ucpávka-třeba z Al
Ještě jsem to rozdělaný neměl.Dík
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Pruduch » pondělí 05 září 2011, 22:17

"Originál" z e-bay je eloxovanej hnilík asi 5mm silnej (i když prodejce psal INOX Steel). Samozřejmě že ten hnilík bohatě stačí. Navíc v tý sadě jsou špuntíky (bohužel ten soustruženej má hodně ostrou hranu, takže bez úpravy hrozí proříznutí hadičky, ale to je detail tohle upravit) a krytky na hadičky.. já bych to za deset dolarů dělat nechtěl, resp. už takhle mám práce nad hlavu a přeci jen nemůžu dělat všechno sám (od rubání rudy, elektrolýzy hliníku, válcování plechu, atd) :wink: . Tmel stačí vysokoteplotnní bez těsnění, ale ne silikon ale nějakej klasickej Hi-temp tmel. Třeba loctite měl něco v nabídce, mám to už léta v dílně, nebylo to drahý, ředilo-omývalo se to lihem, bylo to na roztokový bázi.
Pruduch
 
Příspěvky: 99
Obrázky: 2
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 17:27

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod kozzy » úterý 06 září 2011, 00:01

Já osobně sem si zátky na hlavu dělal sám ve svěráku, za pomoci vrtačky, pilky a pilníku.Žádná HI-technologie.Větší problém než ve výrobě, shledávám ve shánění materiálu.Protože kdo nemá možnost si ukrást nějaký odřezek,tak ho možná vyjde levnějc koupit si už hotové špunty.

Radek Ryšavý píše:A ještě bych se zeptal na zatěsnění.Stačí opravdu tmel a nebo nějaká ucpávka-třeba z Al
Ještě jsem to rozdělaný neměl.Dík

Jinak těsnění ani tmel na zátky v hlavě není třeba. Já už 4 roky jezdím jenom se špuntama z Al plechu.Bez lepidla, bez těsnění, no problém.
Díru v airboxu stačí zacpat, čímkoliv co je po ruce.Ideálně silikonem, ale v nejhorším by žvejka účel taky splnila :)
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Radek Ryšavý » úterý 06 září 2011, 17:19

Zkusím šínu (hliníkovou lištu) z rozvaděče-ta by mohla být silná dost.Jinak dík za rady :-bay
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod karas » úterý 25 říjen 2011, 11:27

Ahojte.. Trochu jsem zkoumal ten ekoventil (p.a.i.r. valve)a zjistil jsem z jednoho článku že se dají využít přívody k výfukovým ventilům k odsávání z klikové skříně přes separátor. Prostě co jsem pochopil se vyřadí ekoventil a trubička k válci se připojí na vrchní vývod separátoru, karburátor+ airbox se zaslepí. Tím pádem jde veškerý vzduch do motoru a odsávání klikovky je zajištěno přes podtlak výfukového systému.

Jaký nato máte názor...
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Pruduch » úterý 25 říjen 2011, 21:15

Kde by se ve výfukovém systému vzal podtlak?? :w1/: Podtlak (spíše pulzace než prostý podtlak) se v tomto případě bere ze sání a kmitá sem a tam memblánou v tom ekoventilu a tím vlastně "čerpá" vzduch do výfuku, tedy vytváří přetlak právě proto, že ve výfukovým potrubí se podtlak moc nevyskytuje (což lze zjistit prostou úvahou, či pozorováním toho, zda čmoud z výfuku vychází, nebo je výfukem naopak nasáván :-) ) . Výsledkem tohoto zlepšováku tedy bude jen to, že se žádné odsávání z klikovky konat nebude, jen bude olejová mlha (ze strany klikovky) a spaliny (ze strany trubičky od výfuků) kmitat sem a tam touto propojkou. Další výhodou tohoto řešení bude mírný nárůst tlaku v karteru právě od toho výfuku (píst sice u jednoválce vytváří střídavě podtlak a přetlak, ale celková bilance bude díky propojení s výfukem kladná).
Pruduch
 
Příspěvky: 99
Obrázky: 2
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 17:27

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod karas » úterý 25 říjen 2011, 22:28

JJ pravda pravdoucí musel by zde být ještě zpětný ventil který se nachází v onom pair ventilu. Eko ventil by neměl čerpat ale pouze zavírat v závislosti na podtlaku z karburátoru.. Jinak ten podtlak ve výfuku by měl vznikat asi takto : Za tlakovou vlnou spalin vzniká podtlak a ten umožní nasátí vzduchu do potrubí - toto je z popisu funkce právě tohodle ekoventilu. Navíc když odpojím hadičku z airboxu vedoucí k ventilu tak opravdu při běhu motoru nasává - ta hadička :)
otázkou je jestli je opravdu mírný podtlak v klikové skříni žádoucí - ale proč ne když ze separátoru vede hadice přímo do airboxu kde podtlak bude stejně.
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod kozzy » středa 26 říjen 2011, 00:11

karas píše:Ahojte.. Trochu jsem zkoumal ten ekoventil (p.a.i.r. valve)a zjistil jsem z jednoho článku že se dají využít přívody k výfukovým ventilům k odsávání z klikové skříně přes separátor. Prostě co jsem pochopil se vyřadí ekoventil a trubička k válci se připojí na vrchní vývod separátoru, karburátor+ airbox se zaslepí. Tím pádem jde veškerý vzduch do motoru a odsávání klikovky je zajištěno přes podtlak výfukového systému.

Jaký nato máte názor...


Můj názor je, že to takhle klidně může fungovat.Nedokážu říct, jestli to bude vytvářet v karteru podtlak optimální nabo moc velkej/malej, ale nějakej luft to sát bude. V těch kanálech k výfukovým ventilům se podle mého názoru vytváří podtlak na principu Venturiho trubice (Bernauliho rovnice). Zjednodušeně, podtlak v těch kanálech vzniká stejně jako ve fixírce (airbrush, stříkací pistole, modeláři budou znát). Asi takhle:

Svého času po mě na vejšce v hodinách Mechaniky tekutin a plynů chtěli, abych to matematicky odvozoval, ale to tady po mě nechtějte.
Ekoventil dle mého nic nepumpuje, ale je ovládán podtlakem z karbecu, a buď otevře nebo zavře vzduch do výfuku.Po jeho odstranění lze využít ďoury v hlavě jako vývěvu. Zůstává otázka: k čemu to je ku*va dobrý :lol:
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod karas » čtvrtek 27 říjen 2011, 14:31

No co jsem četl tak závodní moto používají vakuové pumpy aby bylo docíleno negativního tlaku v klikovce ale myslím si že u našich strojů to asi nebude taková účinnost pač ten podtlak bude zanedbatelnej - spíš je zajímavá myšlenka že nebude nic sát vzduch z airboxu a zároven bude klikovka aspon odvětraná tedy asi za předpokladu že zachovám separátor který v mojí verzi vrací olej zpět (3 vývody) a nebude házet mlhovinu na filtr.
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Radek Ryšavý » středa 04 leden 2012, 19:52

Tak jsem se na EKOVENTIL konečně dostal a je pryč.Snad jsem to ucpal a propojil dobře :) Jsem zvědevej jestli bude alespoń cítit trochu změna ,vzhledem k tomu že to KRADLO podtlak potřebný pro karbec :banana:
Zdravím a všem vše NEJlepší do nové sezony hlavně hodně km bez oprav a jinejch průšvihů !!!!!
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron