Tak přátelé-trochu se o tom rozepíšu.
Problém se startem nastal taky náhle.Nejdřív to začalo špatně otáčet,jakoby by byla vybitá baterka.Po několika takovýchto špatných startováních to začalo cvakat v relátku.Několikrát jsem hnul s motorem(přes zařazenou rychlost)a ono to naskočilo.Pak už jenom cvakalo v relátku.Nuže dobrá,řekl jsem si,asi baterka v kopru a zakoupil novou baterku(1040,-Kč)Ovšem po výměně baterky to nešlo znova a opět jenom cvakání.Tak že by relátko?Podívejme se na něj.Relátko šlo rozebrat,ale bohužel už nešlo dát dohromady(uvnitř jsou dobře schované slabé drátky,které jsem si přetrhl)takže šup do motocentra a objednat nové relé.Prodejce mi nabídl origo někde kolem 3000,-ale povídal že u téměř všech motorek je relé stejné.Nejlepší volba byla relé z Yamahy XT660.Vypadá malinko jinak,do díry po origu se vejde,má dvě pojistky a musíte upravit,,obal"konektoru(1020,-Kč)Relátko namontováno,ale co to?Zase nic?Zase jen cvakání?To snad ne,snad porucha v elektrice?Nu což,poslední,,levná volba"je startér.Sundal jsem kryt převodů startér-motor a zkusil točit starterem bez převodu na motor.A co se nedělo?Nedělo se nic,až když jsem zahýbal rukou hřídelí startéru,malinko a hodně neochotně se pohnul asi o pár zubů.Takže následovalo vyndání startéru a jeho rozborka.Odborníci již tuší,kde byl problém.Ano byly to spálené nebo poškozené uhlíky.Místní autoelektrikář to opravil během jednoho dne(450,-Kč).
Po tomto zásahu šlape vše jak má.
A teď ponaučení.
Neopravujte relátko
.
Relé lze nahradit z jiné značky,ale je dobré se trochu držet podobné kubatury
.
Zkuste se podívat nejdříve na startér-pokud tedy nebude něco vykazovat opravdu závadu
.
Baterka bude asi to poslední co se podělá(já tam měl hodně starou,nikdy jsem se o ní nestaral)ale samozřejmě může.
Na druhou stranu-mám novou baterku,opravený startér a nové relé
.
Pokud máte nějaké dotazy,pokusím se zodpovědět.
Díky za pozornost a za trpělivost při čtení.To jsem nějak rozvášnil.