Mně odešla jak řadící páka, tak tisícihran na výstupní hřídelce.
Horší to teda bylo s tisícihranem na ose, popíšu tu, jak jsem to vyřešil, třeba to někdy někomu pomůže. Nechtěl jsem půlit motor a měnit celou tu osu. Vyřešil jsem to nakonec takto
V těch červených bodech jsem vrtákem 4,5 mm vyvrtal dvě díry (na hloubku řadičky), ve smontovaném stavu řadičky na ose to šlo snadno. Pak jsem řadící páku sundal a její otvor pro jistící šroub jsem vyvrtal na 7 mm. (To z toho důvodu, že dotahování na závit v řadičce není dostatečné a závit se stejně serve. Proto je lepší protáhnout skrz delší šroub M6 a dotáhnout ho dvěma matkama.) Páku jsem dal zpět, zajistil šroubem, ale ještě bez dotažení. Do těch děr, co jsem si tam navrtal (červené na obr.) jsem našrouboval šroubky M5×20 a pak to celé natvrdo dotáhl tím pojistným šroubem na dvě matky.
Je to dost humpolácký řešení, ale udělal jsem to z několika důvodů: Půlit motor kvůli výměně osy by se sakra prodražilo (už jen toho času, stejně bych to sám nedělal a prachy za servis...). Oproti prostýmu navaření řadičky na osu natvrdo je to rozebíratelný (navíc ne každý má doma svářečku), celý to stálo jen nějaký drobný za vrtáky a šrouby. Nějaký lepení nepřipadalo v úvahu (něco v tom smyslu jsem úplně na začátku zkoušel a byla to blamáž
), i když se to nezdá, na páku se působí dost velkou silou a kdo jezdí do terénu tak to zná, někdy se to tam prostě kope s rozmachem...
Po víc než 10 000 km můžu potvrdit, že to funguje bezchybně. Třeba byste přišli i na lepší řešení, ale kdo nechce nic vymýšlet, tohle je odzkoušený a funguje to.
Jo a samozřejmě páka je pak nastavená jen do jediné polohy, to znamená že před vrtáním je třeba si dobře rozmyslet polohu páky tak, aby vám vyhovovala, později už to změnit nepůjde...
A úplně nakonec: Původně jsem tam měl navrtanej jen jeden otvor pro jeden šroub, kterej jsem tam nahnal palicí, když byla páka na míste a dotažená (nešla sundat, ten dotahovací šroub byl uvnitř zalomenej, stejně jsem ho musel nakonec odvrtat). Tohle vydrželo asi jen 500 km, takže je třeba to udělat pořádně, viz výše. Ufff, to jsem se zas rozepsal