Stránka 1 z 2

náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: středa 07 červenec 2010, 22:53
od richardH
adekvátní náhrada řadičky je ze Suzuki RM250 ,stála asi 5ti kilo a musí se malinko doohnout . . . . :D . Moje už byla na tisícihranu ometená a po dotažení stejně za chvilku zase vaklala. Dávat 2talíře za novou origo mi připadá málo smyslupné,lepší je ty kačky prohnat nádrží :D :D
ObrázekObrázek

Re: náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: čtvrtek 08 červenec 2010, 07:46
od Alfik
Já tohle pořešil prostým zvětšením mezery,lepidlem a silnějším dotažením.Pravdou je že tisícihran je celkem v dobrý kondici.
Na http://www.yacomi.cz v sekci řadící páčky jsou také nějaké enduro páčky v ceně okolo 400-500.-kč.

Re: náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: čtvrtek 08 červenec 2010, 08:15
od richardH
Alfík: jj také jsem na ně koukal ale vadilo mi ,že nemají sklopný ten palec . Původně jsem chtěl koupit tuhle http://www.yacomi.cz/radici-packa-p-3549.html - je nejblíž proporcema té originálce. Vyzkoušet jí jestli bude vyhovovat a v nejhorším použít jen ten tisícihran a navařit na něj ramínko z té staré..... Naštěstí jsem o stovku dráž koupil něco co tam pasuje bez úprav :_OK: :banana: :hura:

Re: náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: čtvrtek 08 červenec 2010, 11:50
od rastakvajanasta
Mně odešla jak řadící páka, tak tisícihran na výstupní hřídelce.

Horší to teda bylo s tisícihranem na ose, popíšu tu, jak jsem to vyřešil, třeba to někdy někomu pomůže. Nechtěl jsem půlit motor a měnit celou tu osu. Vyřešil jsem to nakonec takto
Obrázek
V těch červených bodech jsem vrtákem 4,5 mm vyvrtal dvě díry (na hloubku řadičky), ve smontovaném stavu řadičky na ose to šlo snadno. Pak jsem řadící páku sundal a její otvor pro jistící šroub jsem vyvrtal na 7 mm. (To z toho důvodu, že dotahování na závit v řadičce není dostatečné a závit se stejně serve. Proto je lepší protáhnout skrz delší šroub M6 a dotáhnout ho dvěma matkama.) Páku jsem dal zpět, zajistil šroubem, ale ještě bez dotažení. Do těch děr, co jsem si tam navrtal (červené na obr.) jsem našrouboval šroubky M5×20 a pak to celé natvrdo dotáhl tím pojistným šroubem na dvě matky.

Je to dost humpolácký řešení, ale udělal jsem to z několika důvodů: Půlit motor kvůli výměně osy by se sakra prodražilo (už jen toho času, stejně bych to sám nedělal a prachy za servis...). Oproti prostýmu navaření řadičky na osu natvrdo je to rozebíratelný (navíc ne každý má doma svářečku), celý to stálo jen nějaký drobný za vrtáky a šrouby. Nějaký lepení nepřipadalo v úvahu (něco v tom smyslu jsem úplně na začátku zkoušel a byla to blamáž :lol: ), i když se to nezdá, na páku se působí dost velkou silou a kdo jezdí do terénu tak to zná, někdy se to tam prostě kope s rozmachem...

Po víc než 10 000 km můžu potvrdit, že to funguje bezchybně. Třeba byste přišli i na lepší řešení, ale kdo nechce nic vymýšlet, tohle je odzkoušený a funguje to. :-bay

Jo a samozřejmě páka je pak nastavená jen do jediné polohy, to znamená že před vrtáním je třeba si dobře rozmyslet polohu páky tak, aby vám vyhovovala, později už to změnit nepůjde...

A úplně nakonec: Původně jsem tam měl navrtanej jen jeden otvor pro jeden šroub, kterej jsem tam nahnal palicí, když byla páka na míste a dotažená (nešla sundat, ten dotahovací šroub byl uvnitř zalomenej, stejně jsem ho musel nakonec odvrtat). Tohle vydrželo asi jen 500 km, takže je třeba to udělat pořádně, viz výše. Ufff, to jsem se zas rozepsal :lol:

Re: náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: pátek 16 březen 2012, 20:35
od Alfik
Dík za návod.Dnes jsem dojel domů jen taktak,řadička se poroučí do věčných lovišť(to je to prasení v terénu a motárdový jízdy :( )ještě jsem to dnes dotáhl,ale budu to muset řešit jako ty.Chtěl jsem tam udělat,,elektrickou závlačku"ale tohle je lepší. :_OK:

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: čtvrtek 16 leden 2014, 21:00
od rastakvajanasta
peca píše:Zdar, v nejaký jiným tématu o řadičce bylo navrhováno svrtat řadičku s hřídelů z čela a vyprasit závit. Jako unašeč poslůží šrůbek. Zmizí ovšm možnost nastavení.


To by můj případ. Funguje to dobře a dlouho, u mě to takhle vydrželo odjezdit možná dalších 35 tisíc km, ale v současnosti se to už taky vyčvachtlo a na jaře to zavařím natvrdo. Ale jak říkám, to řešení fungovalo k mé spokojenosti několik let. Doma mám připravenou zánovní hřídel, ale půlit převodovku kvůli výměně nemá cenu, raděj to svařím a když bych se ještě někdy v budoucnu odhodlal rozdělávat převodovku, tak to za tím svárem prostě flexou ufiknu a dám místo té zničené tu zásobní hřídel :)

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: čtvrtek 16 leden 2014, 22:22
od Wáca
já myslim že by se motor ani půlit nemusel, pokud to má stejný mechanizmuz jako na hondě XLR 125 což si myslim že bude, mělo by tedy stačit sundat spojku a hřídel vysunout na stranu kde je spojka

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: čtvrtek 16 leden 2014, 22:59
od Wáca
co jsem koukal na mikrofish obou motorek tak není to uplně stejný, ale snad nebude třeba půlit, sám jsem zvdavej
NX 650
XLR 125

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: středa 05 únor 2014, 21:39
od Jox
Pic,
tak já si po letošní rozborce myslim, že půlit potřeba bude :)
viz foto =>

Ta hřídel se nechá vyndat jen dovnitř a i kdyby si jí vytáhnul nějakym způsobem
na tu stranu, kde je 1000hran tak se v motoru vysype ta řadicí vidlička a už to nedáš dohromady ;-)

Ale nejsem mechanik :)
Každopádně koukni do manuálu tam by to mělo bejt.

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: středa 05 únor 2014, 21:41
od rastakvajanasta
Do půlení nejdu, svařím to a basta :)

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: čtvrtek 06 únor 2014, 11:55
od Alfik
Máš recht,já to už vařený mám,udělal jsem tam,,elektrickou závlačku".Ale už mi to dvakrát povolilo,tak jsme to opravoval.Bohužel je to do smrti motoru,rozebírat to taky nebudu.

Re: Řadící páka

PříspěvekNapsal: úterý 11 únor 2014, 19:33
od EZZOPP
tak ja sem si podle rady odvrtal závit a dal to na šroub a matku a ten tisícihran sem si vypiloval znova podle predchozich zubu malim pilnickem dokonce uspesnejc nez sem cekal :-D a vypada to ze to v celku drží ted otázka jak dlouho :)

Re: náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: úterý 15 duben 2014, 15:12
od EZZOPP
tak uz to mám v pérdeli :D ony ty zuby sou pryc aj na te hridely-takže nervu už bylo dost a zavařil sem to :D

řadička - oprava

PříspěvekNapsal: sobota 22 srpen 2015, 12:17
od petržel
Ahoj. Máte někdo zkušenost s opravou vymletého tisícihranu na řadičce? Je do půlky vymletá i hřídel. Samozřejmě vím, že nejlépe by bylo sehnat obojí nové a opravit. Servisákovi se do toho nechce. Přístup je na pytel, nechce se mu kvůli tomu rozebírat půlka motoru a spíš přemýšlel nad nějakým alternativním řešením. Navrtat to zavrhl, že je to slabé a brzy by to ruplo..Domík už mi stojí skoro 3. týden a já jsem už jsem krapet nervózní...

/PŘESUNUTO, mod. Rasta/

Re: náhrada řadičky

PříspěvekNapsal: sobota 22 srpen 2015, 20:45
od Alfik
čau madam.Mě jako snad jediná,i když hodně,,prasácká"metoda napadá ta,co popsal nad tebou Ezzop.Co se zdálo servisákovi slabé,že by to prasklo.Rasta navrtal,neprasklo,já to měl na Dominovi podobně a taky mi to neprasklo.Jenom mě to,,pracovalo dál,tak jsem tam dal,,elektrickou"závlačku.Ale pozor,oba ty dva materiály jsou jinak svařitelný(pro laiky-každý je jinak tepelně a povrchově upraven)