Stránka 1 z 2

FCR 41

PříspěvekNapsal: středa 25 srpen 2010, 14:21
od danismckost
Stavěl jsem si moto z kostry hondy xl600r a motor jsem měl dominátor. Původní karburátor se mi tam nevešel, tak jsem si pořídil keihin FCR-MX41 a hle, pasuje přesně do sacího hrdla. Kdo neví o co se jedná, tak je to nejlepší (tedy spolu s mikuni TM) karburátor na jednoválce a jde to na výkonu brutálně znát. Má i akcelerační pumpu, takže odpichy nejvíc dobrý. Nemluvě o ranních startech - je to bájo. Opravdu všem vřele doporučuju. 1000x lepší než nějakej dynojet kit. Měl jsem ho i s laděným výfukem a prostě bomba. Kdo hledá opravdu kvalitní přípravu směsi, žádné kolísání volnoběhu a nějaké koně navíc, určitě si sežeňte tento karburátor. Toť jen rada pro tunery :D

Re: Koně a krouťák navíc Kdo chce???

PříspěvekNapsal: středa 25 srpen 2010, 14:28
od danismckost
jo a spotřeba do 6 litrů. Teď jsem si koupil XR600r, kvůli tomu, že do xl nešel napasovat zadní kotouč a tam je karburátor menší a i výkon je proti mojí stavbě nějakej malinkej. Koupil jsem tedy menší keihin FCR-MX39 a mám FCR-MX41 na prodej kdyby někdo chtěl. za 6000.

http://www.motoinzerce.cz/prislusenstvi ... mx-41.html

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: pondělí 11 říjen 2010, 19:54
od rastakvajanasta
galgs píše:...no tak to si nám moc nepomohol, že vyriešilo sa to samo... :? Mne to robí to isté, bude to asi niekde prisávať špatný luft..alebo som myslel ešte či to nemôže byť hlavnou ihlou, či nie je nejako zodratá?.. ? hm


Může být špatná směs. Poslední dobou jsem se tím celkem zabýval. Je třeba sladit vzduch (doraz škrtící klapky [1], známé jednoduché štelování z pravé strany karbce) a benzín (šroubek [2] ze spodku karbce na jeho ústí směrem k válci). V domácích podmínkách lze postupovat jednoduše tak, že za chodu motoru (ohřátého!) se točí šroubkem směsi [2] dovnitř nebo ven až do bodu, kdy motor dosáhne maximální otáčky, potom se volnoběh seřídí dorazem [1] na 1.300 - 1.500 otáček. Tohle je jednodušší varianta toho, co je popsáno v manuálu. Tam je totiž popsanej postup s ohledem na emise, čili směrem k mírně chudší směsi (takové je i tovární nastavení). Pokud při točení šroubku [2] ven otáčky stále rostou až do bodu, kdy je šroubek "venku", je třeba zvýšit průměr volnoběžný trysky (tohle je pravděpodobnější u starých domanů, kde je tryska #48, u novějších už výrobce asi pochopil, že to není ideální setup a osazoval #50 nebo #52, i když hlavní tryska se zmenšila.

"Falešný vzduch" se mi kupodivu vždy projevoval pouze tím, že motor se po mírném přidání plynu z volnoběžného běhu dusil, jinak už se závada projevovala jen horším chlazením motoru (a samozřejmě taky bílou svící). Zajímavý je, že zcela stejně (myslím to dušení, ne přehřívání) se může projevit i bohatá směs (např. vlivem zaolejovaného filtru) :D

EDIT: Když už jsem se zase jednou rozepsal... :lol: Prostě jsem se rozhodl, když budou prachy, pořídím dědkovi k vánocům upravené sání a úplně novou karburaci (přímou), ta podtlaková jebka se škrtící klapkou je totiž dobrá akorát do popelnice. Ne že bych chtěl honit výkon (jsem spokojenej s tím, jak jede), ale z několika zahraničních zdrojů mám informace, že tenhle RFVC motor má daleko větší potenciál, než na co jej výrobce nastavil. Mám na mysli hlavně pružnost z nízkých otáček (na pětku pěkně svižně pod plynem od dvou tisíc otáček) a především vyřešení nepravidelného chodu (kdo poznal, chápe, kdo nepoznal, má se na co těšit...) O výsledky se s váma rád podělím. Howk

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: středa 05 leden 2011, 09:07
od galgs
to rastakvajanasta : Dík, za odpoveď a dobre, že si sa rozpísal.. :_OK: Hm, čo máš na mysli, aký druh nového karburátora? Máš na mysli niečo ako keihin FCR-MX41?

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: pátek 21 leden 2011, 09:25
od rastakvajanasta
Zdar, měl jsem na mysli Mikuni TM-40 (http://www.allensperformance.co.uk/tm40-xr650l.html) - u nás taky dobře k sehnání třeba přes DK Racing, ale je to celkem drahá sranda, letos se na to asi vykašlu, budu jen přetryskovávat originál karbec + upravovat sání, výfuky už otevřený mám. O výsledcích se rozepíšu. Ten novej karbec snad příští rok.

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: pátek 21 leden 2011, 14:05
od galgs
ja som zas našiel niečo takéto http://www.quad-usa.cz/quad-usa/eshop/1 ... HIN-FCR-MX, ale tá cena...hm :? Mikuni je zrejme lacnejší

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: pátek 21 leden 2011, 14:56
od rastakvajanasta
Jo to je taky možnost. Jinak ten Mikuni by ze Států vyšel tak na 10.000 CZK, u nás by byl asi dražší, takže je to +- podobný jako ten Keihin.

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: pátek 21 leden 2011, 22:32
od galgs
..no to hej, ešte tak zistiť, kt. je lepší...a okrem toho, z Keihin-u "čouhá" jakýsik káblik, tak to by chcelo zrejme niekde aj napojiť, aby to správne fungovalo...ale kde? a jak?... :) :?:

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: pátek 21 leden 2011, 23:29
od praporčík
10-12 litrů za karbec.... :( A co tohle?? http://im.aukro.cz/item1422956810_karbu ... n_cvk.html Nebo něco jetýho....

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: sobota 22 leden 2011, 12:23
od jakre280
Taky jsme se už po těch karburátorech díval a do novýho bych asi nešel kvůli ty ceně, ale na ebay by se dali sehnat kolem 7 000 ale občas tam je k mání i něco levnějšího.
Jo a ten káblík co z toho čouhá tak ten je na připojení toho čerpadla, který je v tom karbecu, proto to s tím karburátorem líp jede a starty po dlouhých odstávkách jsou taky lepší.
Jen mám obavy, aby všechno sedělo na ty příruby.

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: sobota 22 leden 2011, 13:06
od praporčík
No jo no chce to nějakýho odvážlivce co to prubne a pak se s ostatníma podělí. :_OK:

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: sobota 22 leden 2011, 16:49
od maharadza75
Ten karbec co je na odkazu /Aukro/ za 900 nebude asi to správné ořechové.
Osvědčený je Keihin FCR-MX 40,popř.39,41.
Nejlepší karbec na jednobuchy co můžeš mít,dává se /dával/ na motokrosy a ostré endura. Teď už většina motokrosových výrobců přešla na vstřikování, takže nic modernějšího a osvědčenějšího neseženeš. Sehnat se dá jetý do 5 000 Kč, já jsem sehnal za 4 000, stačí sledovat inzerci. Pasovat by měl, jak tu někdo psal http://www.nx650.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=1228&start=0.
Káblík u karburátoru Keihin FCR-MX vede k senzoru pozice šoupátka, s AC pumpou nemá nic společného,připojený nemusí být,u NX ani není kam. 8)

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: sobota 22 leden 2011, 17:10
od rastakvajanasta
Píšeš, žes ho sehnal za 4.000. A máš ho teda na Domanovi? Jak si řešil napojení na airbox, pasovalo to taky v pohodě? A co plynový lanko? Sytič máš řešenej jak, ovládním bez lanka přímo na karbci?

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: sobota 22 leden 2011, 17:20
od maharadza75
Mám ho doma pár dní, ještě jsem ho nemontoval. Sytič je přímo na karbecu. Mám ho i s plynovou rukojetí. Samozřejmě hned jak ho namontuju, dám vědět, sám jsem zvědavý, jak to bude fungovat. :_OK:

Re: Zavření plynu

PříspěvekNapsal: sobota 22 leden 2011, 17:25
od rastakvajanasta
maharadza75 píše:Samozřejmě hned jak ho namontuju, dám vědět, sám jsem zvědavý, jak to bude fungovat. :_OK:


Ok, dík, snad to půjde bez potíží. A jakej to má průměr difuzoru, originál je 42,5 mm, tenhle má stejně?