Startování studeného motoru...

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Startování studeného motoru...

Příspěvekod Jarda315 » pátek 18 srpen 2006, 22:59

Moje představa startování motoru byla asi hodně naivní. Myslel jsem že motor chytne na první otočení, ale chyba! Vždycky chytne asi až na 3 otáčku motoru. Zřejmě nemám ještě vychytáno jak na to.
Tady jsem si dovolil použít radu kterou jsem vyčetl na - http://dominator650.webzdarma.cz/ (škoda že jsou stránky staré, a neaktualizované)

" MOTOR jak jsem zjistil, docela slušně mění vlastnosti podle použití svíček jiných tepelných hodnot. Předepsaná NGK DPR8-EA9, se kterou jsem jezdil poslední dva roky, jsem tuto sezonu vyměnil za DPR9-EA9 u níž, přímo v návodu, je napsáno, cituji "pro dlouhotrvající plný plyn". Závěry si z toho udělejte každý sám ale moje praktické zkušenosti jak se startováním za studena, tak s jízdou hovoří jasně pro DPR9-EA9. "

Jmenovaná svíčka stojí cca 114,- a tak uvidíme jak se osvědčí.

Takže první zkušenost.
Nakonec jsem zjistil mouchu tohoto typu, a to startování po 2 dnech není žádná sláva. :_NO:
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Příspěvekod Jarda315 » středa 23 srpen 2006, 07:42

Toto je odpověď od Domíka:
Musíš vždy vyjet benzín z karburátoru do sucha, a bude to v pohodě. Letos jsem byl s Dominátorem v Rumunsku a úplně v pohodě. mám teď spoustu nových zkušeností.
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Příspěvekod Jarda315 » středa 23 srpen 2006, 07:46

No zkusím to, a uvidíme. Spíš bych řekl, že to bude stejné. Nemůže přeci po dvou dnech stání zvodnatět benzín. Typoval bych to spíš na to, že jak je to vzduchem chlazený, tak to teplo odpaří benzín z karburátoru, a tím to trvá delší dobu než ho to pak nasaje.
Uvidíme jak se osvědčí to vyjetí do sucha. A můj oblíbený smail :buro:
Naposledy upravil Jarda315 dne sobota 02 září 2006, 08:10, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Příspěvekod Jarda315 » sobota 02 září 2006, 08:09

Co vy ostatní :?: . Nechcete i vy se podělit ze zkušenostmi :?:
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

startování motoru za studena

Příspěvekod Domík » středa 06 září 2006, 07:45

Asi před rokem jsem měl podobný problém- startování po delším stání. Byl třeba odkalit karburátor. Potom mě poradili na MOTORKÁŘÍCH vyjet vždy benzín do sucha a ono to funguje (alespoň u mého domina). Taky jsem zkoušel nechat benzín od nádrže otevřený, bylo to v poho ale měl jsem strach ať mě nedopatřením nevyteče.
Domík
 

Startování studeného motoru.

Příspěvekod Stermi » čtvrtek 12 říjen 2006, 20:24

Moje zkušenost je jednoduchá: Nevypínat benzín! 8) Pokud u mého Dominatora necham puštěný benzín, nastartuje maximálně na třetí otočení a to i po čtrnácti dnech. :lol:
Stermi
 

Příspěvekod Jarda315 » pátek 13 říjen 2006, 08:10

Ano máš pravdu. Benzín nevypínám, a ještě než začnu startovat, zabrzdím přední a zhoupnu se na vidlicích 2-3x a pak do boku to samé, zapnu sytič a startuje to 3 otočení.
Na zimu to nechám chcípnout se zavřeným benzínem. Nedovedu si představit, že bych demontoval karbec . :_bad: :_bad: :_bad:

Doplnění informací: Benzín vypínám :!:
Takže když přijedu domu, tak nechám běžet motor a zavřu benzín, a počkám až to chcípne samo. Potom chytá na 2-3 otočení startéru i po 20 dnech stejně (samozřejmě se sytičem) :banana: .
Naposledy upravil Jarda315 dne pátek 19 leden 2007, 09:26, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Startování za studena

Příspěvekod NO_NAME » pondělí 30 říjen 2006, 23:38

Ahoj, horší startování prostě vychází z konstrukce motoru.

Já s tím problémy nemám, jde na první cvrnknutí o startér. Jenom když jsem si hrál s K&N a ladil jsem motor, tak se to zhoršilo, než jsem to vyladil. Teď startuje zase bez problémů, v létě to vůbec neřeším. Když vím, že tak týden (a déle) nepojedu, vypínám benzín a nechávám zhasnout motor. Tohle když udělám v listopadu, tak ho v dubnu natočím naprosto bez problémů, zase na první zmáčknutí startéru. :wink:

Ahoj.
www.domirider.estranky.cz
NO_NAME
 

Příspěvekod Standa » pátek 02 únor 2007, 09:53

Ahoj, mám SLR(pro neznalé je to španělská verze Dominátoru) a při dlouhém stání mam sakra co dělat ji nastartovat, ale jinak chytá uplně bezproblémů...
Zjistil sem že když ji naklonim cca o 15° doleva tak chytne hned...
Mam pocit že zůstává zavřenej plováček v karburátoru po tom co se z karburátoru odpaří zbylej benzín-což vysvětluje že většinou všem pomáhá propérování nebo jako mně naklonění....
Ještě skusim fígl s vyjetím karburátoru dosucha...
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod Trambus » pondělí 26 únor 2007, 21:04

včera jsem mluvil se svým mechanikem a ten mi nedoporučoval nechávat puštěný benzín, že prý to nedělá dobře plovákovce ( plováku?) osobně ho tedy nechávám puštěný, ale zkusim ho tedy vypínat jestli bude ve startování nějaký rozdíl... koukněte se taky na svíčku, když jsem viděl jak vypadala ta moje stará tak jsem byl rád že neukápla na píst, to by byl větší průšvih....
Trambus
 

Příspěvekod serzino » úterý 27 únor 2007, 00:38

Ja nemam zo startovanim ziadny problem ,chyta na brnk.Ked,jazdim kazdy den ,nie je ziadny problem,ked odstavim na dlhsiu dobu vypnem benzin a necham motor dojet.Inak by som mal dobry problem ju natocit. :)
Uživatelský avatar
serzino
 
Příspěvky: 27
Registrován: sobota 17 únor 2007, 20:56
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Standa » čtvrtek 08 březen 2007, 07:22

Tak sem se byl včera po dlouhé době projet, a SLRka mi nechtěla po dlouhém stání chytit, Točim točim a vubec nic, tak mi napadlo při startování(když držím stisklé tlačítko startéru a točím motorem) otočit klíčkem do polohy OFF a hned zpět do ON počemž ihned motor nastartoval..(po celou dobu jsem nepustil tlačítko startéru).

Nevim jestli chytil protože jsem provedl výše uvedený postup, ale chytil!!

Příště to zkusím po dlouhém stání zas, mužete to taky skusit - nic neslibuji, ale kdoví....

Napište jestli jste byli úspěšní nebo ne..

Ještě jsem našel náhodou aniž bych ji hledal tuhle radu
Když se mu nechce zkuste zavřít kohout z nádrže, šroubovákem povolte odkalovací šroub(červík) na spodku z boku karburátoru, benzin vyteče přes prepadovou hadičku. Odevřete kohout a startujte měl by chytit :wink:
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod Hyyacint » čtvrtek 29 březen 2007, 20:11

Zdarec třeba mě se perfektně osvěčil ten fígl s tím vyjetím benzínu z karburátoru.... Vždycky když dojíždím k domu tak wotočím kohoutkem na nádrži (už mmám i přesně vychtyný místo kde to zavřít abych akorát dojel a zdechlo to :lol: ) a chytí vždy na druhou wotáčku..
Hyyacint
 

Příspěvekod serzino » čtvrtek 29 březen 2007, 20:43

Ja jazdim uz vyse 2 mesiace na moto do roboty a mozem povedat,ze startuje na prvu otacku.Jazdim kazdy den 15km do roboty a 15 spat.Vzdy dam max.sytic a na bocaku nastartujem.Necham troska zohriat a stiahnem sytic.Ked,stoji tyzden a viac musim vypnut benzin a nechat dobehnut,inak velmi tazko startuje.Nastavil som si bohatost tak,ze som postupne znizoval otacky motora az kym motor nezacal trhat,potom som dosteloval bohatost zmesi az kym motor nesiel pravidelne.zase som znizil otacky a zase doladil zmes.ked,motor isiel na male otacky pravidelne potom som zvysil volnobeh na 1300ot.Od vtedy neviem co je zly start. :)
Uživatelský avatar
serzino
 
Příspěvky: 27
Registrován: sobota 17 únor 2007, 20:56
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Dolly » čtvrtek 29 březen 2007, 21:00

Zdarvím Serzina, trošku nám to popiš,jak se seřizuje bohatost směsi,karburátor jsem ještě neměl v ruce,tak by mě to zajímalo"kde a jak" :) .Díkas
Dolly
 
Příspěvky: 39
Registrován: sobota 27 leden 2007, 12:20
Bydliště: Pardubický kraj,Žamberk

Další

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků