Mně se doplnit motor o nakopávačku podařilo. Měl jsem asi tu nejjednoduší alternativu - nacpat to do ročníku 1991 RD02E. Ani jsem to vlastně neměl v plánu, ale sháněl jsem hlavu a přišla nabídka - dva motory po smrti. Šel jsem do toho s tím,že z nich snad něco dobrýho vykuchám. Jeden byl s nakopávačkou, ale nemůžu říct co to bylo za typ, protože měl vybroušený číslo. Myslim, že to byl asi fakt ten první 88/89, že to nebylo doplněný.
Trochu jsem to pofotil, snad vám ostatním to trochu pomůže. Akorát nikde nemůžu najít fotku toho pr. víka s dírou, jehlovým ložiskem a guferem. Ňákej šotek úřadoval.
Postupně jsem ten st. motor rozdělával a porovnával s mým. Všechno bylo v karterech už připravený, vystružená díra pro hřídel a pod ní dva závity pro (jak to nazvat?) zarážku, co vysouvá startovací segment a drží zároveň předpětí vratné pružiny segmentu. Žádný jiný rozdíl v karterech. Víko taky pasuje.
Tak po sem všechno dobrý - ALE , "mezikolečko" (mezi segmentem a spojkou), co je na výstupní hřídely převodovky je na futru a ta hřídel má pro to futro broušený - MENŠÍ průměr a dirku pro mazání.
Proměřil jsem obě hřídele i kolečka a opravdu jediný rozdíl je v tom malém průměru na konci.
Takhle vypadá rozložený ten segment. Možná že je stejný na staré XL.
A ještě jedna drobnost. Jasně, že jsem to po složení hned chtěl NAŠLÁPNOUT, ale musel jsem to o nějaký čas odložit. Pravá stupačka je na ročníku 91 už užší a tak ještě drobná úprava.
To je ode mě vše co vím, jestli to půjde i s novějšími modely nemůžu říct. Žádný novější motor jsem rozhozený neviděl. Ani nevím, jaké během let byly úpravy motorů, nebo převodovek. Já jsem zatíženej na ten první model dominátora, mám ho nejradši a nejvíc se mi líbí.
Musím na závěr říct, že mít nakopávačku je opravdu fajn. Dřív jsem měl trochu starosti v zimě natočit při teplotách kolem 0°C a při úplně prochladlým motoru. Občas jsem vyšťavil baterku a musel roztlačovat. Teď už ne...