výměna těsnění pod hlavou

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » úterý 15 listopad 2011, 14:12

Nazdar motorkáři vlastním už půl roku Hondu slr 650 po koupi jsem vyměnil olej Repsol Moto Sintetico 4T 10W-40 a filtr a až po výměně jsem se dočetl na motorkářích že plná syntetika není vhodná (velká spotřeba) ale k problému asi po ujetí 1000 km mi začalo trochu močit těsnění pod hlavou :( u levýho svodu přesně v rohu a motorka bíle kouří po ujetí cca 60 km a víc(v kuse) prostě když se motor hodně zahřeje může to kouřit kuli tomu těsnění nevím jestli kouřila před tím jezdím většinou kolem komína 15 až 30 km tak jsem to zjistil právě až za dýl teď už mám najeto 3000 a teče to docela dost dolíval jsem asi skoro 2 litry (na ty 3000)nevím jestli mám objednávat jenom to těsnění nebo třeba ještě gufera takže za:

1)je třeba u slr sundat motor z důvodu místa pod rámem

2)na co je třeba dávat pozor při rozebírání(zatím jsem u toho jenom čistil karbec :) nebo by se tady mohl někdo rozepsat třeba jako u tý výměny oleje nebo spojky ty návody jsou geniální

3)díky moc za každou radu a omlouvám se moderátorům ale po zadání výměna těsnění pod hlavou do vyhledávače je to dosela rozkouskovaný a myslím si že když to bude v jednom tématu tak to pomůže nejenom mě :-bay
(není třeba se omlouvat, pokud vím tohle téma tu nějak celistvě ještě rozebraný není /rasta/)
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod frijolero » úterý 15 listopad 2011, 16:04

Zdar,

jsi si jisty tim mistem nalevo ? Ja mam zlity motor olejem pac mam strhane nektere zavity, ktere drzi viko hlavy. A zaolejovane to je nejvice nalevo vepredu, pac kdyz je moto na stojanu tak vsechno ztece prave tam. Olej mi ve skutecnosti tece nejvice v prostoru kolem svice. Budu resit V-COILem.

btw. co si pamatuju tak olej je v kontaktu s tesnenim pod hlavou jen v mistech kolem rozvodaku, takze u prave nohy. U tebe bych to videl spise na obtekani odspodu kolem pistu. Pokud je spotreba oleje enormni tak je to na 100% kolem pistu. Ale musis posoudit sam kolik ho vytece ven a kolik se ho spali. Pokud vidis ze motor kouri a oleje ubyva skoro neznatelne tak jsou to gufera. Poruchu samotneho tesneni zpusobujici spotrebu oleje nepredpokladam, projevilo by se to podle me i na vykonu, zvuku atp. Co barva a zapach oleje ?

Podle toho co pises tak mas 2 problemy : motor kouri, tedy spaluje olej a to muze byt but skrz gugera ventilu nebo kolem pistu. A druhy problem je netesnost motoru.

1) mam NX a motor sundavat z ramu nemusim. Pri trose zkusenosti sundas viko a hlava pak uz jde lehce. Ale jak je to u SLR nevim.

2) davat bacha at ti do otevreneho motoru neco nespadne, treba bordel z ramu.
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod Wáca » úterý 15 listopad 2011, 18:58

tesnění pod hlavou jsem řešil silikonem na motory společně s tim tesněním, protože se mi nechtělo dávat cca 800,- za těsnění.


ta spotřeba 2litry na 3000km je fakt hodně, když už to budeš mít dole tak udělej gufera na ventilech, ale kup originál, sice jsou drahý, ale fakt se to vyplatí, vlastní zkušenost :wink: ....a pro jistotu bych dal i nový kroužky ať máš klid

edit: a rada při rozdělávání? pokud si nejseš jistej tak si všechno před rozebráním nafoť ;-) jinak je to taková skládačka ten jednoválec :_OK:
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » úterý 15 listopad 2011, 19:14

zdar

Dík za radu máš pravdu mám 2 problémy
netěsnost ......teď jsem to měl nastartovaný asi 15 minut na hlavním stojanu a očistil jsem žebrování a močí to když si sednu na motorku z levý strany v rohu u výfukovýho svodu ale určitě je to těsnění pod hlavou nebudu to už řešit sundám to a uvidím pak dám vědět

2 problém bíle kouří když je přehřátá a docela dost ale když je studená nebo než ujedu větší počet km asi nad 60 tak nekouří právě vůbec a pak jak kdyby se tam něco urvalo a začne to kouřit jak stará jawa350 a stejně to i smrdí když to trochu vychladne tak zase kouřit přestane

až budu mít sundanou hlavu jak poznám jestli je třeba výbrus u fichtla byla taková drážka na kraji válce tady to bude asi stejný ne? ty gufera vyměním asi preventivně v origo za ně chtěj 200 ala nevím jestli za 1 nebo za 4 nevíte kde sehnat nějaký neoriogo aby alespoň něco vydržely a to těsnění mám kupovat tadyhttp://www.partsdepot.cz/index.php? ... ion=371881 nebo se dá koupit levněji

Wáca dík za radu ta spotřeba je možná právě díky tomu oleji uvidím po výměně těsnění gufer a oleje výbrus zvolím až podle stavu válce musím při sundavání hlavy vypouštět olej?
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » úterý 15 listopad 2011, 20:04

jj ta cena je :_NO: ale asi je koupím jinak až sundám to víko ventilů tak schválně vyzkouším momenťákem na kolik jsou dotažený ....sundat hlavu musím stejně kuli těm guferům :-bay


teď koukám na cenu těch kroužků no to je hrůza :w1/:
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » úterý 15 listopad 2011, 20:40

Wáca píše:já hlavu nesundávál kvůli guferům, táta sundal starý gufera a já držel vetily skrz sací otvory a výfukový otvory, ale ty jí stjně musíš sundat když se chceš podívat na válec a kroužky


jj kouknout se na kroužky a hlavně to těsnění protože i když budou šrouby povolený tak to chci přetěsnit kroužkam to asi nebude protože motorka startuje dobře a výkon má taky asi dobrej ale to nemůžu posoudit protože na jiným dominu ani slr jsem nejel kámoš má transalpa a tomu stíhám tak na rozjezd na pak se mi ztrácí v dálce :oop1: :(
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod kajlak » úterý 15 listopad 2011, 21:57

no rekl bych ze spotreba 2 litry oleje na 3tis. km nebude jen guferama :D taky me bral vcelku oleje ale ne tolik,menil jsem gufera ale nepomohlo to,pist uz byl chyceny bohuzel,tak jsem udelal vybrus a dal gufera novy,od vybrusu najeto cca 7500km a nedolivam olej :D
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod Domino » středa 16 listopad 2011, 20:09

Co ti můžu poradit z vlastní zkušenosti, že mě to barlo hodně dost až to dýmilo z výfuku tak jsem dělal jenom gufera. najel sem 80km a skoro bez oleje, výměna gufer a je to dobrý. U tebe bych na gufera nesázel, přesně tohle měl kámoš dělali sme gufera a kroužky ven všechno bylo v tolerancích, ale po nastartování to začalo hulit a bralo víc oleje. Neměli sme na ty kroužky vůbec hrabat. No a pak tedy nešel do výbrusu ale jen kroužky a je to taky dobrý. Gufírka moc nestojí a jde to bez sundání palice, sám jsem to taky zvládnul.
Domino
 
Příspěvky: 57
Obrázky: 4
Registrován: neděle 30 leden 2011, 20:15

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » středa 16 listopad 2011, 21:03

zkusím vyměnit gufera a těstění a uvidím kdyby to kouřilo pořád tak bych taky řekl že to jde kolem pístu ale ono to kouří spíš když je ta motorka žhavá jak pěťák zkusím tam pak dát hustčí olej co říkáte na tenhle?
http://www.partsdepot.cz/index.php?PHPS ... egorie=220


motorku parkuju ve vytápěné garáži teplota tam neklesne pod +5
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » pátek 18 listopad 2011, 22:06

zdarec

tak jsem to dneska rozhodil a čekám na těsnění a gufera něco jsem nafotil tak bych to sem dal ale nevím jak :)
co se týče motoru tak mi vůbec necvakal dekompresor v horní úvrati když jsem točil tím magnetem a když nastavím to nastavím na rysku T tak píst není v horní úvrati ale asi 1.5 cm před horní úvratí pak je tam ještě ryska s písmenem F a ta sedí přesně na horní úvrať doufám že je to tak dobře
na výbrus a rozvoďák se bohužel dostane až příští zimu teď na to prostě není ale válec vypadá dobře žádná drážka nahoře není tak uvidím jaká bude spotřeba oleje až to dám dohromady nevíte jak se nastavuje ten dekompresor :?: až tam budu dávat tu vačku ono se to právě na ni protáčí a já nevím v jaký poloze to tam bylo :?
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod frijolero » sobota 19 listopad 2011, 09:57

Zdar, dekompresor by se na vacce mel protacet jen v jednom smeru. Je na nem totiz vonobezka. Doporucuju rozebrat a ocistit. Bacha jsou tam dost drobne veci typu pruzinky, valecky a kolik, ktere muzes poztracet. Skladani se neboj, neni na tom co zdrbat. Mno a ten dekompresor jak je nasazeny na palici tak pod nim je zas jeden kolik a pod nim pruzinka. A tyhle veci ho aretuji v jene poloze pri spravnem smeru otaceni. Cvaka kdyz se protaci proti smeru prave pres tenhle kolik co je v hlave. Kdyz budes mit vacku v ruce tak ti nic cvakat nebude :oop1:

foto vkladej treba pres: http://tinypic.com/?t=postupload

Pismeno F na setrvacniku je tusim pro zapalovani. S tou hranou na valci nevim nevim. Tohle se posuzuje mikrometrem a muzes tam mit treba ovalitu, kterou nehtem nezjistis ani kdyby to hazelo 1mm.

Btw. ja kupoval vsechna 4 gufera od motozlocha za cca 120kc a po 10tkm vse ok. Barvu mela hnedou a puvodni cihlovou tusim, takze trochu jinej matros. U pruzin ventilu by sis mel dat bacha kterou stranou k palici, ale to asi vis. Voditka ventilu jsem mazal jakymsi bilym keramickym mazivem od kolegy automechanika. V navodu pisou nejake mazivo s MO2S nebo tak nejak, ale v mototechne na me zenska koukala jak na blazna :roll:

Tyhlety jednobuchy se skladaji samy, ale bacha at neprezenes dotahovani sroubku. Jsou to jen M6 do hliniku. Ja jich par strhal ikdyz jsem mel momentak, uz musely byt nacate od predchoziho majitele..
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod m.bonbon » čtvrtek 24 listopad 2011, 16:11

takže hlava sundaná a stírací kroužek se mi rozpadl na 3 díly :o je to normální :?: a nad tím šroubem co s ním byla dotažená hlava vlevo dole tak ta díra byla plná oleje tak že těsnění bylo v pohodě a motorka si taky oleje moc nevzala protože olej zmizel do tý díry :idea: musel se tam dostávat zespoda přes podložku a šroub ale ten byl dotaženej dost musel jsem na golu dát trubku abych ho povolil a pod hlavou jsem žádný těsnění neměl bylo tam napatlaný jenom to červený stalo se to už někomu z vás :?:
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy


Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron