Výměna oleje a filtru

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod ddusann » středa 25 červen 2014, 15:45

to si asi nerozumime, ja nemyslim ten krouzek co je na filtru (cca prumer 2 cm) ja myslim asi 6 cm v prumeru o-krouzek kterej se dava na vicko.
ddusann
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 89
Obrázky: 7
Registrován: sobota 02 srpen 2008, 15:31

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod kozzy » středa 25 červen 2014, 17:28

Myslíš těsnění mezi motorem a víčkem co je k němu přišroubovaný??? Tak tenhle O-kroužek nechávám, a protože je ve strašným stavu, tak ho podporuju Loctitem (lepidlem). Ale myslím, že tenhle O-kroužek k Hiflofiltru nikdy nedávaly, páč je to univerzální filtr, který se používá do spousty jiných motorek od Hondy i jiných značek.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod task » středa 25 červen 2014, 18:50

Přesně tak Hiflo filtr kroužek nedává.
Ale WIX ano .No ale stojí kolem 300 kč.
Takže si myslim že Hiflo je lepší a kroužek si seženeš za pár kaček.
Co ty na to????
Uživatelský avatar
task
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 365
Obrázky: 11
Registrován: úterý 28 listopad 2006, 21:26

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod ddusann » středa 25 červen 2014, 23:20

Tak nevim kupoval sem je vzdy v DK (parkrat Yacomi) a vzdy tam byl, a uz od lonska nikde...ani u champion X301, Je pravda, ze se pouziva do vice stroju, ale v podstate vsechny maj stejny vicko. A ta mensina, ktere toto vicko nema, tak ho vyhodi. Jasne, ze ho budu kupovat jinde. Ale proto se ptam kde porizujete vy, protoze co jsem se ptal po "okrouzkarnach" tak je to tradicne atip, tak jestli uz mate vytipovany jiny rozmer ktery se pri nandavani nezvejkne a zaroven tesni. A nebo jestli berete v honde.
ddusann
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 89
Obrázky: 7
Registrován: sobota 02 srpen 2008, 15:31

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod Alfik » čtvrtek 26 červen 2014, 10:29

Já ho tam taky nikdy neměl.Též jsem kupoval Hiflo HF112.Na druhou stranu-u mě byl kroužek ve výborné kondici.
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod task » čtvrtek 26 červen 2014, 14:50

http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... esneni-92/
Filtry kupuji tady.A né jen na motorky. :D
Uživatelský avatar
task
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 365
Obrázky: 11
Registrován: úterý 28 listopad 2006, 21:26

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod Standa » pondělí 30 červen 2014, 20:41

Tu maj na obrázku i s gumkou..
http://www.demoto.cz/index.php?route=pr ... ct_id=4670

Edit: tak po dotazu mi bylo sděleno, že je bez kroužku, takže bohužel..
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Hra na schovavacku s olejom

Příspěvekod Francek » sobota 18 říjen 2014, 22:28

Zdravim.

Kupil som Dominatora pred mesiacom aj nieco. Hned po kupe som vymenil olej aj s filtrom (nalial som 1,95litra, Valvoline durablend 10W-40 pre 4T motory). Hladina oleja bola cca 2/3 na ryske. Olej som menil pri 37 050km.

Hladinu oleja som kontroloval pri cca 37 500km, ubudlo cca 0,5cm co je, myslim si, uplne v pohode - teraz bola hladina v cca 60% rysky.

Pri 37 775km som skontroloval zasa olej. Olej siahal iba do cca 1cm na ryske. V tom case som bol u kamarata - 25km od mesta kde byvam. Ked som prisiel domov (37 800km) ryska uz na olej ani nedociahla. Toto sa udialo vo stvrtok (16.10.). Stratilo sa cca 0,45litra oleja na 300km!

Vcera som vypustil olej - 1,5 litra! Vycistil som olejove sitko v rame a nalial som tam 1,9 - 1,95 litra oleja.

Dnes som bol jazdit. Po zohriati a odmerani - 2cm od vrchu rysky (8 tych kosostvorcov od vrchu).
Dnes som spravil 70km a pocas dna som meral 3x a vzdy rovnako oleja.

Predposledny krat som meral 20km pred zastavenim a poslednym meranim doma a vsetko v poriadku, vzdy 8 kosostvorcov od vrchu). Prisiel som domov (nechal som ju klepat asi 2-3 min pred garazou) odmeral som, malo oleja, cca 2cm zospodu, cize polka rozsahu rysky sa stratila.

Nastartoval som ju este, nechal kusok poklepat, trochu som pridal plyn, vypol som motor, pockal 3min a odmeral. Ryska nedociahla na olej!

Viete mi niekto prosim poradit, co sa s nou deje ? Neprepokladam, ze olej papa, kedze vobec nedymi, ani za studena, sviecka je ok a ani vyfukove plyny nemaju zapach za olejom. Olej nikde nevyteka, ani nic podobne.

Postup merania oleja: Zohraty motor vypnem, pockam 3min a viackrat odmeram hladinu oleja (takto som to robil vzdy, pocas vsetkych merani. Niekedy meriam aj 2-3 min vkuse, ale hladina sa nemeni.)

Dakujem za kazdu radu a postreh a ospravedlnujem sa, ked sa tu tento problem uz niekedy riesil, ale nenasiel som to :).
Francek
 
Příspěvky: 13
Registrován: sobota 18 říjen 2014, 21:42

Re: Hra na schovavacku s olejom

Příspěvekod Domes NX 650 » neděle 19 říjen 2014, 09:13

Ja bych videl problem v tom ze ti u cerpadla propousti ten ventil kterej by mel zamezit tomu aby ti z ramu natekl vsechen olej do motoru.Skousej po zdechnuti motoru hned merit.
Domes NX 650
 
Příspěvky: 24
Obrázky: 7
Registrován: pondělí 02 září 2013, 20:59
Bydliště: Kosek od Litovle

Re: Hra na schovavacku s olejom

Příspěvekod Francek » neděle 19 říjen 2014, 11:30

Dnes vyskusam odmerat hned po vypnuti motora. Pozeral som servisny manual, na olejovom cerpadle pisu iba o jednom ventile. Je to on ?
Edit: sloučeno s vohdným tématem Standa.
Francek
 
Příspěvky: 13
Registrován: sobota 18 říjen 2014, 21:42

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod Francek » pondělí 20 říjen 2014, 23:49

Meral som vcera niekolko krat, hned po vypnuti motora. Olej bol na urovni cca 2-3cm. Potom ked som nechal motor poklepat dalsie 2-3min. a hned som meral olej, tak ryska uz na olej nedociahla (ale v rame ho vidim).
Francek
 
Příspěvky: 13
Registrován: sobota 18 říjen 2014, 21:42

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod rastakvajanasta » úterý 21 říjen 2014, 13:10

Jak měříš olej - motorka je na bočním stojánku, nebo na ní sedíš? A než olej změříš, když motorka klape na volnoběh, sedíš na ní nebo jí máš na bočním stojánku? Na všem záleží, hladina kolísá podle toho.

V manuálu je jednoznačně popsanej postup - nechat motorku klapat na volnoběh ve svislé poloze 5 minut (to znamená buď máš servisní stojan, nebo na ní sedíš). Pak motor chcípnout a změřit.

Ale je nutný se smířit s tím, že hladina kolísá. Podstatný je , aby tam bylo oleje vždy DOST. V praxi když kdykoliv po chcípnutí motoru s motorkou ve svislé poloze měříš hladinu, musí být nad ryskou. Nejlíp někde poblíž té horní, pak totiž můžeš jet na delší projížďku bez obav s tím, že když ti motor sežere pár deci, nepřidřeš ho. Dodržuj tohle a klidně spi. Servisní limit pro braní oleje je asi 0,3 l na 1000 km. Tohle je ale nutný brát jako nějakej průměr, takže když se během jednoho intervalu výměny vejdeš s dolíváním do jednoho litru, jsi OK. Jestli ti to bere víc, můžeš ho prostě krmit a jezdit, ale signalizuje to, že ti něco odchází mezi půlky a bude potřebovat minimálně servis hlavy.

To jestli mezi jednotlivýma vyjížďkama dolíváš tolik nebo jinak, bych neřešil. Stačí dodržet co jsem psal výš a po ujetí těch servisních 3 tisíc kilometrů si říct dolil jsem tolik a tolik. Píšeš že motorka nekouří, tak to bude pravděpodobně v pohodě. Jo kdyby hulila jak elektrárna, bylo by to o něčem jiným.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod Francek » pondělí 27 říjen 2014, 23:55

Olej meriam ked na nej sedim, vo zvislej polohe. Meral som hned po jazde, ako poznamenal Domes.

Ked ju necham klepat dlhsie na volnobeh a odmeriam hladinu oleja, tak ryska nedociahne na olej.

Ked odmeriam hned po normalne jazde, tak mam cca 2cm od spodku (pred 300km ked som daval napln, tak som mal na ryske cca 2 tretiny).

Nechapem, kde sa to trati. Nemyslim, ze ten olej zozrala, kedze nedymi, ako som uz pisal. Tak isto je podla mna cudne, ze po normalne jazde olej nameriam a po klepani na volnobeh uz nie.
Francek
 
Příspěvky: 13
Registrován: sobota 18 říjen 2014, 21:42

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod Standa » středa 29 říjen 2014, 07:17

Ahoj, olej ti nesežrala, teda pokud ho neumí následovně zvracet :-D
Nejde o to v jaké poloze měříš, ale v jaké moto necháváš klapat, poloha na stojánku podporuje to, že hydrostatickým tlakem se olej z nádržky v rámu přepustí do motorové skříně.
Slyšel jsem o více kouscích, co tohle dělají - nejvíce tím trpí RD02.
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Výměna oleje a filtru

Příspěvekod Francek » neděle 09 listopad 2014, 02:32

Super postreh Standa :). Mam RD-02, moze mu to nejako uskodit ? Planujem to davat cez zimo pozriet jednemu skusenemu cloveku, nech to prekontroluje preventivne.

Edit Standa: No pokud nebudeš domino dlouhodobě nechávat takto klapat na stojanu, určitě to ničemu vadit nebude, na zahraničních fórech, jsem si všiml, že někteří mění toto olejové čerpadlo za to z RD08 nebo za to z FMX (ale vždy asi jen v rámci generálky)
Francek
 
Příspěvky: 13
Registrován: sobota 18 říjen 2014, 21:42

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron