Stránka 4 z 5

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: středa 25 červen 2014, 15:45
od ddusann
to si asi nerozumime, ja nemyslim ten krouzek co je na filtru (cca prumer 2 cm) ja myslim asi 6 cm v prumeru o-krouzek kterej se dava na vicko.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: středa 25 červen 2014, 17:28
od kozzy
Myslíš těsnění mezi motorem a víčkem co je k němu přišroubovaný??? Tak tenhle O-kroužek nechávám, a protože je ve strašným stavu, tak ho podporuju Loctitem (lepidlem). Ale myslím, že tenhle O-kroužek k Hiflofiltru nikdy nedávaly, páč je to univerzální filtr, který se používá do spousty jiných motorek od Hondy i jiných značek.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: středa 25 červen 2014, 18:50
od task
Přesně tak Hiflo filtr kroužek nedává.
Ale WIX ano .No ale stojí kolem 300 kč.
Takže si myslim že Hiflo je lepší a kroužek si seženeš za pár kaček.
Co ty na to????

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: středa 25 červen 2014, 23:20
od ddusann
Tak nevim kupoval sem je vzdy v DK (parkrat Yacomi) a vzdy tam byl, a uz od lonska nikde...ani u champion X301, Je pravda, ze se pouziva do vice stroju, ale v podstate vsechny maj stejny vicko. A ta mensina, ktere toto vicko nema, tak ho vyhodi. Jasne, ze ho budu kupovat jinde. Ale proto se ptam kde porizujete vy, protoze co jsem se ptal po "okrouzkarnach" tak je to tradicne atip, tak jestli uz mate vytipovany jiny rozmer ktery se pri nandavani nezvejkne a zaroven tesni. A nebo jestli berete v honde.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: čtvrtek 26 červen 2014, 10:29
od Alfik
Já ho tam taky nikdy neměl.Též jsem kupoval Hiflo HF112.Na druhou stranu-u mě byl kroužek ve výborné kondici.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: čtvrtek 26 červen 2014, 14:50
od task
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... esneni-92/
Filtry kupuji tady.A né jen na motorky. :D

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: pondělí 30 červen 2014, 20:41
od Standa
Tu maj na obrázku i s gumkou..
http://www.demoto.cz/index.php?route=pr ... ct_id=4670

Edit: tak po dotazu mi bylo sděleno, že je bez kroužku, takže bohužel..

Hra na schovavacku s olejom

PříspěvekNapsal: sobota 18 říjen 2014, 22:28
od Francek
Zdravim.

Kupil som Dominatora pred mesiacom aj nieco. Hned po kupe som vymenil olej aj s filtrom (nalial som 1,95litra, Valvoline durablend 10W-40 pre 4T motory). Hladina oleja bola cca 2/3 na ryske. Olej som menil pri 37 050km.

Hladinu oleja som kontroloval pri cca 37 500km, ubudlo cca 0,5cm co je, myslim si, uplne v pohode - teraz bola hladina v cca 60% rysky.

Pri 37 775km som skontroloval zasa olej. Olej siahal iba do cca 1cm na ryske. V tom case som bol u kamarata - 25km od mesta kde byvam. Ked som prisiel domov (37 800km) ryska uz na olej ani nedociahla. Toto sa udialo vo stvrtok (16.10.). Stratilo sa cca 0,45litra oleja na 300km!

Vcera som vypustil olej - 1,5 litra! Vycistil som olejove sitko v rame a nalial som tam 1,9 - 1,95 litra oleja.

Dnes som bol jazdit. Po zohriati a odmerani - 2cm od vrchu rysky (8 tych kosostvorcov od vrchu).
Dnes som spravil 70km a pocas dna som meral 3x a vzdy rovnako oleja.

Predposledny krat som meral 20km pred zastavenim a poslednym meranim doma a vsetko v poriadku, vzdy 8 kosostvorcov od vrchu). Prisiel som domov (nechal som ju klepat asi 2-3 min pred garazou) odmeral som, malo oleja, cca 2cm zospodu, cize polka rozsahu rysky sa stratila.

Nastartoval som ju este, nechal kusok poklepat, trochu som pridal plyn, vypol som motor, pockal 3min a odmeral. Ryska nedociahla na olej!

Viete mi niekto prosim poradit, co sa s nou deje ? Neprepokladam, ze olej papa, kedze vobec nedymi, ani za studena, sviecka je ok a ani vyfukove plyny nemaju zapach za olejom. Olej nikde nevyteka, ani nic podobne.

Postup merania oleja: Zohraty motor vypnem, pockam 3min a viackrat odmeram hladinu oleja (takto som to robil vzdy, pocas vsetkych merani. Niekedy meriam aj 2-3 min vkuse, ale hladina sa nemeni.)

Dakujem za kazdu radu a postreh a ospravedlnujem sa, ked sa tu tento problem uz niekedy riesil, ale nenasiel som to :).

Re: Hra na schovavacku s olejom

PříspěvekNapsal: neděle 19 říjen 2014, 09:13
od Domes NX 650
Ja bych videl problem v tom ze ti u cerpadla propousti ten ventil kterej by mel zamezit tomu aby ti z ramu natekl vsechen olej do motoru.Skousej po zdechnuti motoru hned merit.

Re: Hra na schovavacku s olejom

PříspěvekNapsal: neděle 19 říjen 2014, 11:30
od Francek
Dnes vyskusam odmerat hned po vypnuti motora. Pozeral som servisny manual, na olejovom cerpadle pisu iba o jednom ventile. Je to on ?
Edit: sloučeno s vohdným tématem Standa.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: pondělí 20 říjen 2014, 23:49
od Francek
Meral som vcera niekolko krat, hned po vypnuti motora. Olej bol na urovni cca 2-3cm. Potom ked som nechal motor poklepat dalsie 2-3min. a hned som meral olej, tak ryska uz na olej nedociahla (ale v rame ho vidim).

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: úterý 21 říjen 2014, 13:10
od rastakvajanasta
Jak měříš olej - motorka je na bočním stojánku, nebo na ní sedíš? A než olej změříš, když motorka klape na volnoběh, sedíš na ní nebo jí máš na bočním stojánku? Na všem záleží, hladina kolísá podle toho.

V manuálu je jednoznačně popsanej postup - nechat motorku klapat na volnoběh ve svislé poloze 5 minut (to znamená buď máš servisní stojan, nebo na ní sedíš). Pak motor chcípnout a změřit.

Ale je nutný se smířit s tím, že hladina kolísá. Podstatný je , aby tam bylo oleje vždy DOST. V praxi když kdykoliv po chcípnutí motoru s motorkou ve svislé poloze měříš hladinu, musí být nad ryskou. Nejlíp někde poblíž té horní, pak totiž můžeš jet na delší projížďku bez obav s tím, že když ti motor sežere pár deci, nepřidřeš ho. Dodržuj tohle a klidně spi. Servisní limit pro braní oleje je asi 0,3 l na 1000 km. Tohle je ale nutný brát jako nějakej průměr, takže když se během jednoho intervalu výměny vejdeš s dolíváním do jednoho litru, jsi OK. Jestli ti to bere víc, můžeš ho prostě krmit a jezdit, ale signalizuje to, že ti něco odchází mezi půlky a bude potřebovat minimálně servis hlavy.

To jestli mezi jednotlivýma vyjížďkama dolíváš tolik nebo jinak, bych neřešil. Stačí dodržet co jsem psal výš a po ujetí těch servisních 3 tisíc kilometrů si říct dolil jsem tolik a tolik. Píšeš že motorka nekouří, tak to bude pravděpodobně v pohodě. Jo kdyby hulila jak elektrárna, bylo by to o něčem jiným.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: pondělí 27 říjen 2014, 23:55
od Francek
Olej meriam ked na nej sedim, vo zvislej polohe. Meral som hned po jazde, ako poznamenal Domes.

Ked ju necham klepat dlhsie na volnobeh a odmeriam hladinu oleja, tak ryska nedociahne na olej.

Ked odmeriam hned po normalne jazde, tak mam cca 2cm od spodku (pred 300km ked som daval napln, tak som mal na ryske cca 2 tretiny).

Nechapem, kde sa to trati. Nemyslim, ze ten olej zozrala, kedze nedymi, ako som uz pisal. Tak isto je podla mna cudne, ze po normalne jazde olej nameriam a po klepani na volnobeh uz nie.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: středa 29 říjen 2014, 07:17
od Standa
Ahoj, olej ti nesežrala, teda pokud ho neumí následovně zvracet :-D
Nejde o to v jaké poloze měříš, ale v jaké moto necháváš klapat, poloha na stojánku podporuje to, že hydrostatickým tlakem se olej z nádržky v rámu přepustí do motorové skříně.
Slyšel jsem o více kouscích, co tohle dělají - nejvíce tím trpí RD02.

Re: Výměna oleje a filtru

PříspěvekNapsal: neděle 09 listopad 2014, 02:32
od Francek
Super postreh Standa :). Mam RD-02, moze mu to nejako uskodit ? Planujem to davat cez zimo pozriet jednemu skusenemu cloveku, nech to prekontroluje preventivne.

Edit Standa: No pokud nebudeš domino dlouhodobě nechávat takto klapat na stojanu, určitě to ničemu vadit nebude, na zahraničních fórech, jsem si všiml, že někteří mění toto olejové čerpadlo za to z RD08 nebo za to z FMX (ale vždy asi jen v rámci generálky)