Výměna rozvoďáku

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Výměna rozvoďáku

Příspěvekod milínnx » úterý 28 listopad 2006, 16:07

Nemá někdo náladu,aby mi to popsal?
Při podtočení(cca pod 3000ot/min) je slyšet,jinak je ticho.Je třeba výměna? :?:
milínnx
 

Rozvodak

Příspěvekod Pecold » úterý 05 prosinec 2006, 08:58

Dělalo mě to taky. A jelikož už měl najeto 40000 a chystal jsem se na Ukrajinu, tak sem ho nechal pro klid na duši vyměnit.
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

rozvoďák

Příspěvekod milínnx » úterý 05 prosinec 2006, 10:43

a teď je ticho?Já tam teď mám 41000km.Jaká byla cená?Já to asi sfouknu sám,doufám..
milínnx
 

Příspěvekod Pecold » úterý 05 prosinec 2006, 10:57

Asi jo, na volnoběh je slyšet jen ševelení ventilů.
I s řetězem a prací ( i seřízení ventilů ) asi 3800,-Kč.

Na tý výměně ale asi nic nebude. Jak sem pak koukal do manuálu, tak je tam jen excentrický šponovák. Akorád tam není moc místa na sundání toho krytu hlavy. Ten týpek co to dělal mě tvrdil, že musí oddělat ty přední šrouby na motoru, shodit řetez a motor spustit na kostru.
Naposledy upravil Pecold dne úterý 05 prosinec 2006, 13:52, celkově upraveno 2
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

Rozvoďák

Příspěvekod VApik » úterý 05 prosinec 2006, 13:39

Ahoj mel jsem stejny problem no a oprava vysla vsehovsudy i se serizenim ventilu na 2000Kč, nebylo to v zadnem servise, ale u jednoho kamoše z motoklubu. Jinak je dle nej dulezite spravne slozit a nastavit dekompresor.
VApik
 

Příspěvekod Vondri » pátek 08 prosinec 2006, 18:37

:D to víko sundáš v pohodě ale musíš oddělat karburátor a jeho přírubu a vyndáš ho tam tudy motor vůbec nemusíš povolovat
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod milínnx » pátek 08 prosinec 2006, 19:10

OndraNX píše::D to víko sundáš v pohodě ale musíš oddělat karburátor a jeho přírubu a vyndáš ho tam tudy motor vůbec nemusíš povolovat

Můžeš to nějak přiblížit?Řetízek se tedy musí rozpojit a vytáhnout nějakým otvorem pod přírubou karburátoru :idea: .Ale jak tam dostanu ten novej řetízek,to ho ty zuby na rozvodovém kole na klice pustí :?: ?Jak je to se šponovákem? :?: Vůbec nevím,co mě čeká..Jsem automechanik,jenže tady je to jinak,i když princip je stejný..
Díky :wink:
milínnx
 

Příspěvekod Vondri » sobota 09 prosinec 2006, 16:18

když ooděláš tu přírubu tak nemusíš povolovat ty šrouby dole na motoru.
Odděláš potom víko hlavy,povolíš šrouby na rozvodovým kole na vačce a vyndáš vačku a bachy na to aby ti nespadl rozvoďák dolů.

Pak povolíš šrouby co drží čep napínáku a vyndáš kombinačkama ten čep.
Pak opatrně vyndáš rameno napínáku pozor na to aby ti nespadli dolů válečky z ramínka a nebo krajní podložka.

A novej tam protáhnout asi tak že starej roznejtuješ a přivážeš na něj novej.
rozvody pak nastavit podle manuálu a jede se.

Já ho taky budu měnit ale rozebral sem u mýho veterána(rok 89) celej motor pač klika už měla docela vůli.

:D a nejsem žádnej mechanik.
to zvládneš v pohodě ten motor je taková trošku složitější JAWA 350

přeju hodně zdaru
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

výměna rozvoďáku

Příspěvekod milínnx » sobota 09 prosinec 2006, 20:28

Supr popis,díky Ondro :wink:
milínnx
 

Příspěvekod Vondri » neděle 10 prosinec 2006, 17:13

Kdyby ještě něco tak se ozvi
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod radek NX » úterý 09 leden 2007, 13:11

Včera jsem sundaval víko ventilů, abych zkontroloval stav vaček a vahadel. Vůbec není potřeba oddělávat ani přírubu ani spouštět motor na rám. Jen se musí víko nejdříve vytočit dopředu a doprava, vytáhnout šrouby, které před tím nejdou a pak víko vyjmout směrem dozadu a doleva. Jak se projevuje, nebo pozná vytahaný rozvodový řetízek???
Když to mám sundané, rád bych to zjisti, popřípadě vyměnil.
Asi ho stejně vyměním, když už to mám rozdělené. Ale mám několik nejasností.
1, jakým způsobem roznýtovat a nový snýtovat?
2, je k dispozici nějaký přesnější popis nastavení rozvodů?
3, kde jinde než v Hondě je možno koupit rozvodový řetízek a napínací šíny?

Za případné rady díky.
radek NX
Uživatelský avatar
radek NX
 
Příspěvky: 54
Registrován: pondělí 16 říjen 2006, 19:35
Bydliště: Olomučany (u Blanska)

Příspěvekod steag » pondělí 26 březen 2007, 21:56

Čau lidi jsem si to tu čet ještě jednou, a jelikož sem to včera dělal,tak mam par věcí . Dekuji Seržimu za popis ale moc sem si sním nepomohl páč, já rok 99 mam úplně jiný kolečko vačky mam 2 risky Out mam směrem ke karbeci, a nepřišel jsem nato jak jak rozebrat napínák.Takže jsem si poradil s pomocí druhé osoby, ale fakt nej peklo je když vám to spadne dolu to vás fakt naštve.Zítra dam motor do rámu,(praskli mi 2 šrouby jeden sem odvrtával !!)a stou krytkou ventilu,opravdu to jde když sundáte jen dva křížoví šroubky na karbecu a kousek postrčíte lanka, ja sem to tak dostal v pohodě a s tím položením na rám ,,Me se to fakt nepodařilo :lol: " A pak sem ho rovnou vyndal.Fotky sem chtěl dělat ale když sem to viděl tak by byli stejně celkem k ničemu,nevím jestli jeto snadný me to přišlo jednoduchý ale musí člověk mít pevný nervi.a vedet jak nato!!!začátek je že si nastavíte ventily na písmeno T jako při štelovaní ventilů,pak sundáte a odkryjete ventily pak rozeberete řetízek na starej namontujete novej a protočíte na novej pak si dáte vačku na vodorovnou (když se posune) a napínák dáte za vodítko(k povolení tlaku si vyšroubujte ten šroub co tam je videt u toho napínáku,pak je tlak únosný, až to budete skládat tak si tam kombinačkami směrem otáčení doprava nastavte díru kde je vidět zavit a našroubujte si a dotáhnete šroubek)řetěz natáhnete přes zuby na kolečko(vačky) a zkontrolujete jestli mate písmeno T na druhé straně a vačku na vodorovnou s hlavou(rysky) a musí vám teď na kolečku chybět jen spojka kterou tam už jen vsunete s plíškami(co jsou k ty spojce) a zaklepem a novej me tam drží jak přibitej proti tomu starýmu!! :) Starej šel vžita povitrahnout nahoru dolu tenhle už tak nejde. :) Nos nad po takoví praci motor ješte pojede(me ) Jinak kdo si nato netroufne tak je lepší dat to do nejakyho servisu pač to neni až tak strašne jednoduchy jk to zní.Ale jeto jen muj nazor nikomu ho nenutim :wink:
steag
 

Příspěvekod Hyyacint » úterý 27 březen 2007, 22:43

Zdarec lidi no já osobně i přesto že jsem už udělal nespočetně různejch motorů od pincků počínaje přes simsony různý ČZety Jawy 250-350 MZty, hondou CR250 konče tak bych se asi do takovýhle operace s rozvoďákem nepustil ... nevím zatím jsem ještě neměl co dočinění z žádným 4taktem. Wono na tom určitě nic není když člověk ví jak na to...ale každopádně se mi u mojí SLR650 taky začíná wozývat rozvoďák tak nevím jsetli se do toho pustit nebo to svěřit nějakýmu servisu...
Hyyacint
 

výměna rozvoďáku

Příspěvekod radek NX » pátek 06 duben 2007, 19:27

Tak jsem dnes provedl výměnu rozvoďálu a mám několik poznatků. Hlavně potřeba dát si opravdu moc velký pozor na spadení řetízku do motoru. Mě tam spadl. a musel jsem oddělat boční víko motoru a přidělal si tak dvě hodiny práce, včetně vároby nového těsnění. Jinak to není tak složité, ale chce to určitou manuální zručnost. Motor teď krásně šumí a jede úplně jinak.
radek NX
Uživatelský avatar
radek NX
 
Příspěvky: 54
Registrován: pondělí 16 říjen 2006, 19:35
Bydliště: Olomučany (u Blanska)

Příspěvekod Standa » pátek 18 květen 2007, 06:41

Tak nevim, jestli bych spíš nezkusil stary řetěz roznýtovat na ozubeném kolečku vačky pak jeden konec sdrátovat s novým řetízkem protahnout a následovně snýtovat zas na ozubeném kolečku.

Jo nechcete se pochlubit jakej typ řetězu, kolik článků a kde jste ho sehnali??
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Další

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron