Ventily

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Příspěvekod Standa » sobota 28 únor 2009, 16:51

Nedávno sem pomáhal s ventilama našemu kolegovi Kaiserovi měl uplně nové měrky od kinexu, i když bylo deset pod nulou dělalo se snimi pěkně, tak jsem je také zakoupil a dnes dělal ventily a je to paráda, můžu jen doporučit
Jedná se o ventilové měrky s rozsahem 0.02-0.2mm

Obrázek
Obrázek

Já je zakoupil stejně jako Kaiser v železářství Votrubec-Plzeň
prodejní cena 125kč
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod Kaiser » pondělí 02 březen 2009, 13:00

Jojo za tu cenu jsou super a dobře se s nimi pracuje
Kaiser
 
Příspěvky: 45
Registrován: sobota 17 únor 2007, 18:40
Bydliště: Blovice(okres Plzeň-jih)

teplota

Příspěvekod Barthez » středa 04 březen 2009, 11:44

čau kluci,mám jeden blbej dotaz... Při jaké teplotě seřizovat ventily? Nastavoval sem je při studeném motoru,pak jsem asi na 15 sekund nastartoval a měrka už se tam nevlezla. Je normalní že se to takhle roztáhne? Díky za radu..
Barthez
 
Příspěvky: 22
Registrován: středa 24 leden 2007, 18:55
Bydliště: Skalice nad Svitavou

Příspěvekod Standa » středa 04 březen 2009, 13:25

Co já vim, tak zatím na všem na čem sem vetily dělal se dělaly na studeném motoru! To že se tam měrka nevešla je vpořádku, všechno má svou tepelnou roztažnost, duležité je když motor vystydne aby se tam zas vešla.
S tou roztažností se počítá při předepisování ventilových vůlí..
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod Pecold » pondělí 09 březen 2009, 16:24

V manuálu je : Kontrolujte a seřizujte ventilové vůle, když je motor studený (35°C/95°C). No a včera jsem na toto téma kecal s kamošem automechanikem, a ten tvrdil že idální teplota je kolem 40°C.
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

Příspěvekod Standa » úterý 10 březen 2009, 08:05

Už tě vidim jak s teploměrem měříš teplotou motoru :lol:
Je takřka nemožné ji změřit, protože teplota vnějšku je jiná než vnitřku(vačka, vahadla), mimo to než to došteluješ tak se to dochaldí..
Leda to vlétě postavit na sluníčko.. :_OK:
Jo ještě přidám poznatek, když sem povoloval výčka nad ventilem, tak se jim opět vůbec nechtělo, tak sem horkovzdušnou pistolí trochu nahřál hlavu kolem víček(ne víčka) a pak to šlo opoznání lépe..

Edit, to jak automechanici seřizujou ventily znam moc dobře (většina sou taký borci že tvrděj že měrky nepotřebujou že to maj v ruce), kámošovi seřizoval mechanik ventily a když sem je překontroloval ještě ten den, byly dva téměř na tvrdo!!!.
Tak jak si ventily seřídím já u motoru s 15°C je neseřídí ani jeden mechanik v ideální teplotě :wink:
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Ventily

Příspěvekod Wáca » úterý 15 září 2009, 22:29

Zdravim,zajímalo by mě jak se měří vůle na ventilech,když sem měl motorku Hondu XR 125 tak se měřily když byly oba ventily zavřený tzn. v kompresy,(otáčel sem zadním kolem dokud nebyly oba zavřený)platí to samý i u Dominátora?

a co se týče vůlí sací- 0,1mm
výfukový-0,12mm je to správně????


zatim nemůžu moc jezdit :( tak jí chci dát pořádně zkontrolovat
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Ventily

Příspěvekod Renegade » středa 16 září 2009, 06:08

Ano, měří se v horní úvrati, když jsou všechny ventily zavřené a na všech je vůle. Měří se za studena.
A ventily nesmí stříhat. Pozor na ventil s dekompresorem - musí být vypnutý...
Vůle máš zjištěné dobře... sací 0,1 a výfukové 0,12

měj se...
Naposledy upravil Renegade dne čtvrtek 17 září 2009, 17:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Renegade
 
Příspěvky: 191
Registrován: pondělí 24 březen 2008, 10:32
Bydliště: Miroslav 67172

Re: Ventily

Příspěvekod Wáca » středa 16 září 2009, 13:42

ventil z dekompresorem??? to slyšim poprví :oops: vim že starší modely měly dekompresor(nožní startér) já mam r.v. 1999
jinak dik za radu :_OK:
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Ventily

Příspěvekod Renegade » čtvrtek 17 září 2009, 06:32

Ano, pravý výfukový ventil má automatický dekompresor. Je umístěn na vačkové hřídeli a pozvedává ventil při nízkých otáčkách.
Uživatelský avatar
Renegade
 
Příspěvky: 191
Registrován: pondělí 24 březen 2008, 10:32
Bydliště: Miroslav 67172

Re: Ventily

Příspěvekod Wáca » čtvrtek 17 září 2009, 15:34

sací měly vůli 0,15mm a výfukový 0,2mm tak se mto seřídil a jezdíto :banana: :D
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Ventily

Příspěvekod Renegade » čtvrtek 17 září 2009, 17:27

Těch 0,15 by se ještě dalo v rámci nepřesnosti ale 0,2 na výfukový je krapánek mnoho...
To jsi udělal hodně dobře, že jsi to seřídil... :-) a tak by se to mělo každých 6 tis. km seřídit...
Uživatelský avatar
Renegade
 
Příspěvky: 191
Registrován: pondělí 24 březen 2008, 10:32
Bydliště: Miroslav 67172

Re: Ventily

Příspěvekod jakre280 » sobota 02 leden 2010, 19:49

náhodou sem našel návod na seřizování ventilů u FMX 650 je to shodný s Dominatorem tak třeba se to někomu bude hodit, akorát výfukový ventily mají u FMX 0,1 a u NX 0,12
http://www.offmoto.com/4_Honda_FMX_650_serizeni_vule_ventilu.php
Uživatelský avatar
jakre280
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 84
Obrázky: 1
Registrován: pátek 06 březen 2009, 08:30
Bydliště: u Mor. Krumlova

Re: Ventily

Příspěvekod rastakvajanasta » sobota 09 říjen 2010, 19:39

Lidi, pro zajímavost by mě zajímala jedna věc. Když si sami kontrolujete ventily, jak často zjistíte, že je třeba to opravdu štelovat. Mně je naposledy seřídil borec v Hondě, když mi měnil rozvoďák. Pak jsem si koupil tu listovou měrku a najel od tý doby něco přes dvacet tisíc km, kontroloval jsem to několikrát, naposledy dnes a vůle pořád sedí... Tak si říkám, jestli je nutný do toho každých 6.000 km lézt (jak je předepsaný v manuálu), když se to stejně ani nehne, nebo by to stačilo dejme tomu cvičně jednou za rok.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Ventily

Příspěvekod Alfik » neděle 10 říjen 2010, 11:19

Já do toho nelezu vůbec,dokud to jezdí a nejsou zjevný úbytky oleje,výkonu a dalších prkotin tak proč do toho sahat.
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron