Stránka 5 z 5

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: pátek 13 leden 2012, 01:00
od vladdo608
ja som to na mojej honde tiez mal ... odmontoval som to, hadicky zaslepil a podla mojho nazoru ma motorka lepsi tah .. akoby sa zdvihol krutiaci moment alebo co .. toť moj nazor ... :D myslim ze nejaky ten vykon to berie urcite ... odmontuvaval som to na skrtenej verzii na 20 kw tam bolo citit narast vykonu viac .. mozno na 33 kw verzii to az tak necitit ... ktovie ...

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: pondělí 14 červenec 2014, 16:45
od ddusann
Nemate nekdo doma zbytky eko ventilu, jde mi o ten kus 2 trubicek ktere se montuji pod vyfuky. Mohl by kdyztak nekdo zmerit roztec mezi tema 2ma sroubama kteryma je to pridelany na valec? od stredu diry do stredu diry. diky edit: popr. muzete zmerit i prumer diry. diky

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: úterý 15 červenec 2014, 07:29
od Standa
Ahoj, já už tenhle bazmekt ze staré motorky zahodil a na NXku nebyl, tak jsem se snažil něco najít, ale marně, všude sem se dočetl o obkresleném těsnění..
Tady pěkný návod z 4storkes.
http://www.4strokes.com/tech/honda/xrlsmog/

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: neděle 16 duben 2017, 10:53
od Gabash
Nazdar.

Chcem sa podeliť o moje skúsenosti s odstránením tohto EGR ventilu.

Po skúšobnej jazde som na moje potešenie zistil, že motorka lepšie dýcha v nízkych otáčkach. Určite sa posunul krútiaci moment nižšie. Má brutálnejší záťah. Mám originál výfuky a dýzy 145/48. Konečne sa zväčšil rozsah použiteľných otáčok aj keď nie rovnako ako by to spravil ladený výfuk.

Ten ventil je zrejme podľa otáčok "aktivovaný" podtlakom z karburátora a potom kradne vzduch z airboxu a vháňa ho do výfukových zvodov, čím zas kradne potenciál výfuku. Takže úplne obchádza motor. Je to vpodstate také malé ľahké anti-turbo :D

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: neděle 16 duben 2017, 22:01
od DzastButch
Zdravím pánové,

bohužel vaše fotky jak jste vyřešili demontáž separatoru už nejdou zobrazit.
Mohl by jste mi prosím někdo vyfotit jak máte vyřešeno ?
Udělal jsem to jen na punk a není to dobře, protože při prvním ranním nastartování to dost dýmí a je cítit po oleji - což nedělalo.

Díky!

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: neděle 16 duben 2017, 22:01
od DzastButch
Zdravím pánové,

bohužel vaše fotky jak jste vyřešili demontáž separatoru už nejdou zobrazit.
Mohl by jste mi prosím někdo vyfotit jak máte vyřešeno ?
Udělal jsem to jen na punk a není to dobře, protože při prvním ranním nastartování to dost dýmí a je cítit po oleji - což nedělalo.

Díky!

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: pondělí 17 duben 2017, 23:23
od Alfik
Ten odkaz co dal Standa nahoře normálně funguje.Nebo ti jde o to,jak to mají tu v Čechách jiní.

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: sobota 20 květen 2017, 23:25
od Standa
DzastButch píše:Zdravím pánové,

bohužel vaše fotky jak jste vyřešili demontáž separatoru už nejdou zobrazit.
Mohl by jste mi prosím někdo vyfotit jak máte vyřešeno ?
Udělal jsem to jen na punk a není to dobře, protože při prvním ranním nastartování to dost dýmí a je cítit po oleji - což nedělalo.

Díky!


Jestli jsi tu trubičku u valce jen zaslepil na konci kde byla nasazena hadička tak to pak moto smrdí co si pamatuji

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: středa 08 listopad 2017, 22:39
od werty
Zdravím, nějak se v tom nevyznám, to co jste na svých domicich dělali je stejné jako je ten návod z 4strokes? Nemám tedy něco zachovat? Na motorce mám ekoventil i ten separator. Nemohl byste někdo udělat jen takový kratší přehled co vše se má udělat?

Co přesně je ten poslední bod na 4strokes? nazyva to smog pump

Re: Ekologický ventil...

PříspěvekNapsal: pátek 10 listopad 2017, 09:57
od rastakvajanasta
Hodně se to tu diskutovalo, takže si projdi celou diskuzi, ale když už jdu teda kolem... tak jen rychlá rekapitulace toho, co vyšátrám z paměti.

Nejjednodušší varianta - aby ses zbavil ekoventilu, potřebuješ po jeho sundání zaslepit dvě díry na hlavě. Záslepky si buď vyrob, nebo objednej z ebaye za pár šupů. Sundej ekoventil včetně všech hadic a trubek a ubytuj to satanovo dílo v popelnici. Zaslep díry v hlavě. Olejový separátor vymontuj a nastěhuj tamtéž, kde už dříme jeho ekokolega. Hadičku odvětrání klikový skříně vyveď třeba pod sedlo a ukonči filtříkem pro tyto účely vyráběným (opět třeba z ebaye) a utěsni díru v airboxu nebo jednodušší varianta - napřímo hadičku zapoj do pozůstalé přípojky airboxu, funguje to taky. Poslední, co je třeba pořešit, je zapojení hadiček u karburátoru. Je to jednoduchý - potřebuješ pouze napřímo propojit malý podtlakem ovládaný ventil na pravé straně karburátoru s otvorem, který je na na horní straně ústí karburátoru směrem k hlavě motoru (propojovací hadička musí být bez trhlin a dokonale těsná, jinak to pak saje falešnej luft se všemi negativními důsledky).