ložiska řízení

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

ložiska řízení

Příspěvekod peca » pondělí 04 říjen 2021, 00:02

TVL mě jebne 2h to tu vypisuju jak ko.ot a tá pi.a vy.ebaná zk.rvená zam.daná mě při zmáčknutí náhledu odhlásí a samozřejmě fšecko smaže, próóóč, co sem kemu udělal??? A tak sem to měl pěkně. Tak znova.

Měnil sem ložiska v krku řízení. Bylo cítit že ve středové poloze zadrhávajů. Myslel sem že to půjde dobře, ale byla to docela jeb.čka, odprcat spodní lágr a pak nastavit tuhost řízení. Vzal sem: SSH902R 35207 / Opravná sada ložisek řízení Tourmax HONDA NX 650 Dominator na motořetězech za 1042kč. Obsahuje 2x kuželíkový ložiska(stejný), 1+1 těsnění (vrchní-větší, spodní-menší)
Návod na výměnu je v manuálu a neco sem zkůknul aj na youtube :D (Tam na to majů taký fajný udělátka made in USA :lol: )
Na výměnu je potřeba nejaký ty klíče :D , úhlová bruska (flexa) ideálně s menším kotůčkem na prořezání spodního ložiska, C-klíč (háčkový) na drážkovanů maticu-ide aj poklepnůt šrůbováčkem, !!TRUBKA vnitřní průměr 26mm+, délka min.230mm pro naklepnutí spodního ložiska (bude se po ní dost mlátit)!!, malý majzlík nebo klepací šrůbovák.
Podložit moto pod břicho aby bylo přední kolo v luftě, zhodit kapoty(lepší přístup), zhodit přední kolo, zhodit třmen brzdy z tlumiču a oddělat objímky(trubičku) brzdové hadice z brýlí, odšrůbovat vrchní matku na řízení, povolit oka brýlí a vytahnůt tlumiče s blatníkem dopryč, vysunůt vrchní brýle aj s řídítkama-já sem si jich přidrátoval pod palubku ke světlu aby nepadaly. Vyšrůbovat drážkovanů maticu a vysunůt spodní brýle s hřídelů řízení.
Kroužky ložisek sem z krku vyklepal pomocí dlůhýho nádstavcu z golasady, pomalý naše vaše. BACHA podívat se jak je otočený spodní těsnění (mělo by byt jakoby drážků důle, aby bordel nelezl DO krku, ne vazelína Z krku). Spodní těsnění odcvaknůt nebo sklepat ať nezavazá. Klec ložiska rozcvaknůt dopryč ať nezavazá. Spodní krůžek ložiska sem nařezal flexů, dost ZEŠIKA aby se dalo dostat kotůčkem co nejblíž k brýlám. Když sem zasekl majzlíkem do řezu tak krůžek praskl a dal se volně svléct. Nebo by se tym měl uvolnit a dat pomalý zklepnůt, kdyžtak víc řezů. Bacha je dost křehký a štípe se tak ať nevletí úlomek nekemu do oka, uha, huby,...
Všecko vyčistit, namazat osazení v krku a trubku na brýlách ať se to nelisuje na sucho (jak do maminy). Pro naklepnutí kroužků do krku sem použil starý kroužky ložiska a ořech z gole.
!!!POZOR!!! nezapomět před ložiskem na trubku brýlí nasadit spodní těsnění-správně otočit!!! Pro naklepnutí kroužku na trubku sem použil starý nerozřezaný kroužek a tu trubku(26x230) (kroužku se musí probrůsit větší průměr aby šel volně-vrtačka a šmirgl namotaný na šrůb), BACHA brýle při naklepávání kroužku podložit POD TRUBKU ať nevyrazíte trubku z brýlí. Mě to tam šlo hóóódně stuha a to sem měl kroužek nahřítý. Možná by nebylo špatný trubku přeběhnůt taky trošku šmirglem ať se to trošku uvolní. Do klece s kuželíkama řádně natlačit vazelínu, namazat kroužky, složit do krku. Drážkovanů maticu dotahnůt trochu víc a párkrát pootáčat brýlama na doraze, aby si ložiska případně dosedly. Drážkovanů maticu povolit a dotahnůt aby šlo brýlama volně točit (v manuálu tuším 5Nm). Nasadit vrchní brýle s řídítkama a vrchní maticu-přiměřeně z lehka dotahnůt, aby šly brýle natočit pro tlumiče. Nasunůt tlumiče, dotahnůt objímky brýlí.
A těď dojde tá prrrdel: Dotahnůt vrchní matku (100Nm), tym se ale (aspoň u mě) stahne aj tá drážkovaná, takže řízení ztuhne. Musel sem povolit vrchní, trošku povolit drážkovanů a znova dotahnůt. Pro jistotu sem eště opatrně doklepl přes šroubovák drážkovanů proti brýlám (povolil, do kontru k vrchní matce-už se ale nehla). Mělo by to jit otáčat tak "volně" aby se po něžným šťůchnutí rídítka samy volně dotočily na doraz. Bacha na káble, taky kladů nejaký odpor.
Všecko 2x zkontrolovat, přece enom je to řízení že!!! Složit zbytek.

Mě se akorát stalo to, že teď moto víc plave, když jedu rychlej, rovně a rozkmitám ručně řídítka tak se skok vlní jak ryba :( V zatáčkách mám občas pocit jak na podhuštěné gumě. Všecko sem zas zkontroloval a OK. Asi sů volný pouzdra v tlumičách. Je možný, jak sem skoka párkrát lehce upustil, že se to v brýlách lehce pohlo a napružilo tubky v tlumičách, čímš se pouzdra víc vydraly. Teď když se to zase nanovo poskládalo-srovnalo, se vůla pouzder projevila. Měnil sem jich asi před 35t km. Uvidím, zatím si docela zvykám, při skoro normální jízdě to néni tak strašný :D
Zlomte vaz. Třeba si eště na neco zpomenu-připísnu.
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 359
Obrázky: 102
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: ložiska řízení

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 09 červen 2022, 15:41

Právě jsem taky dokončil výměnu ložisek. Peca to popsal skvěle, takže ho nebudu v popisu opakovat. Praktický poznatek - dostat vnitřní kroužek spodního ložiska na trubku brýlí je opravdu hrůza! Nechápu, proč tam musí být tak ukrutně těsný spoj. Nahřívání ložiska ani mražení brýlí nepomůže. Trubku s vhodným vnitřním průměrem jsem žádnou nenašel, takže jsem to nějak domlátil tím, že jsem brýle otočil vzhůru nohama, opřel kroužek (resp. starý kroužek, který se opíral o nový) o čelisti svěráku a jemným poklepem (to byl vtip, musí se do toho totiž mlátit kladivem jako kráva) na spodek trubky za průběžného pootáčení jsem to tam dorval :roll: Tento postup nedoporučuji, sežeňte si raději tu trubku jak psal peca, nicméně v mém případě to nakonec účel splnilo.

Už nikdy více toto dělat nehodlám :x :lol:

Upřímně, pokud se k tomu někdo chystáte, tak až to rozeberete, vemte raděj brýle, spodní těsnění a ložisko pod ploutev a skočte s tím někam do dílny, kde mají lis. asi vůbec nejlepší řešení... :teacher:
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko


Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron