Takže výměna spojky byla naplánována na pátek a akce vypukla 8:30.
Po strašné kose 3,5°C a 8km cesty, jsem byl jak rampouch a chvíli trvalo než jsem rozmrzl.
Pak jsem se pomazlil s novými lamelami a pružinami a šlo se na to.
Ještě teoretický průzkum plánu operace.
Další akce spočívá ve vypuštění oleje do vhodné nádoby, a to i z olejového filtru, čímž
předejdete pocmrndání okolí při vlastní demontáži víka .
Pro vlastní demontáž víka, je docela vhodné demontovat
1 - pedál zadní brzdy
2 - kryt výfukového potrubí
3 - stupačku
Po povolení označených šroubů se již nechá sundat víko, ale pozor na chromovanou trubičku a podložky mazání do hlavy válce! (na obr. není celá vidět)
A zde je již víko demontované.
Ještě bych chtěl upozornit že na víku se nacházejí (aspoň u mého) 3 naváděcí trny usazení víka. Zvlášť bacha na průchod (trn) označen č.1 a na O kroužek! Pokud zde dojde k proražení, skřípnutí apod. nebude olejové čerpadlo dodávat olej a dojde k zadření!!!
Dál povolíme tyto čtyři šrouby které drží pružiny a sundáme přítlačný talíř spojky.
Přítlačný talíř je dole a pokračujeme dál.
Nyní již sundáváme střídavě spojkové lamely a plechy. Zde bych chtěl také upozornit na plastovou krabičku od které vedou dráty. Na plastové krabičce byly u mého stroje nachytány nějaké zmagnetizované piliny, tak je dobré je odstranit, aby nešli zpět do oleje. Bylo mě řečeno že tato krabička je v podstatě magnetický kontakt který určuje polohu pístu (v podstatě jako kladívko u pionýra) .
V ruce držíme již novou lamelu.
Prázdný spojkový koš.
A teď pár technických údajů od výrobce:
Nás samozřejmě bude zajímat žlutě označené hodnoty, i když můžete zkontrolovat i ostatní.
Moje hodnoty byly:
na pružinách - 43,8mm (nová - 47mm), a na lamelách - 2,76 (nová - 3,04mm)
Takže by v mém případě by stačilo dát pouze nové pružiny. Ale znáte to, co kdyby byl problém větší, tak to bych musel čekat, a to přeci nejde?
Montáž spojky provádíme obráceně než demontáž - to je asi logické, že?
Začíná se vždy lamelou!
Spojka je sesazená a připravená na dotažení spojkových šroubů. Utahujeme vždy do kříže.
Až dotáhneme spojkové šrouby v koši, překontrolujte těsnění víka, popř. vyměňte těsnění, anebo ho opravte jak je vidět na dalším obrázku. POZOR na ten O kroužek!!
Dotáhneme celé víko (zase do kříže), a připojíme trubičku k mazání hlavy, a nezapomeneme na podložky. Taky bych chtěl upozornit na možnou záměnu dutých šroubů - delší by měl být u hlavy - není označen.
Pak provedeme montáž olejového filtru - zase chci upozornit na správnou orientaci víka filtru - vlevo je zde ryska!! Pokud ho dáte jinak, znemožníte průtoku oleje filtrem a víte co se stane? -
Pak dotáhnete vypouštěcí šroub oleje a začnete nalévat náplň. POZOR další vyškolení:
Když nalejete zhruba 1/2 až 3/4 obsahu oleje, nastartujte motor cca na 20vteřin, protože je v potrubí je vzduch a olej začne přetékat vrchem! Pak už dolijete zbytek a můžete vyrazit.
Jo ještě než vyrazíte, zabrzděte přední brzdou a zkuste si nanečisto zařadit. Spojka je ještě chvilku suchá a bude cukat, ale to se srovná. Také si musíte zvyknout na novou polohu záběru spojky, což pro neznalého vypadá jako když máte řidičák 14 dní .
Hodně úspěchů a kilometrů bez karambolů...