Stránka 1 z 6

Výměna spojkových lamel.

PříspěvekNapsal: pátek 30 březen 2007, 18:08
od Jarda315
Takže výměna spojky byla naplánována na pátek a akce vypukla 8:30.
Po strašné kose 3,5°C a 8km cesty, jsem byl jak rampouch a chvíli trvalo než jsem rozmrzl.

Pak jsem se pomazlil s novými lamelami a pružinami a šlo se na to.
Obrázek
Obrázek


Ještě teoretický průzkum plánu operace.
Obrázek

Další akce spočívá ve vypuštění oleje do vhodné nádoby, a to i z olejového filtru, čímž
předejdete pocmrndání okolí při vlastní demontáži víka :D .

Pro vlastní demontáž víka, je docela vhodné demontovat
1 - pedál zadní brzdy
2 - kryt výfukového potrubí
3 - stupačku
Obrázek


Po povolení označených šroubů se již nechá sundat víko, ale pozor na chromovanou trubičku a podložky mazání do hlavy válce! (na obr. není celá vidět)
Obrázek


A zde je již víko demontované.
Obrázek

Ještě bych chtěl upozornit že na víku se nacházejí (aspoň u mého) 3 naváděcí trny usazení víka. Zvlášť bacha na průchod (trn) označen č.1 a na O kroužek! Pokud zde dojde k proražení, skřípnutí apod. nebude olejové čerpadlo dodávat olej a dojde k zadření!!!
Obrázek

Dál povolíme tyto čtyři šrouby které drží pružiny a sundáme přítlačný talíř spojky.
Obrázek Obrázek

Přítlačný talíř je dole a pokračujeme dál.
Obrázek

Nyní již sundáváme střídavě spojkové lamely a plechy. Zde bych chtěl také upozornit na plastovou krabičku od které vedou dráty. Na plastové krabičce byly u mého stroje nachytány nějaké zmagnetizované piliny, tak je dobré je odstranit, aby nešli zpět do oleje. Bylo mě řečeno že tato krabička je v podstatě magnetický kontakt který určuje polohu pístu (v podstatě jako kladívko u pionýra) :D .
V ruce držíme již novou lamelu.
Obrázek


Prázdný spojkový koš.
Obrázek

A teď pár technických údajů od výrobce:
Nás samozřejmě bude zajímat žlutě označené hodnoty, i když můžete zkontrolovat i ostatní.
Obrázek
Obrázek

Moje hodnoty byly:
na pružinách - 43,8mm (nová - 47mm), a na lamelách - 2,76 (nová - 3,04mm)

Takže by v mém případě by stačilo dát pouze nové pružiny. Ale znáte to, co kdyby byl problém větší, tak to bych musel čekat, a to přeci nejde?

Montáž spojky provádíme obráceně než demontáž - to je asi logické, že?
Začíná se vždy lamelou!
Obrázek

Spojka je sesazená a připravená na dotažení spojkových šroubů. Utahujeme vždy do kříže.
Obrázek


Až dotáhneme spojkové šrouby v koši, překontrolujte těsnění víka, popř. vyměňte těsnění, anebo ho opravte jak je vidět na dalším obrázku. POZOR na ten O kroužek!!
Obrázek

Dotáhneme celé víko (zase do kříže), a připojíme trubičku k mazání hlavy, a nezapomeneme na podložky. Taky bych chtěl upozornit na možnou záměnu dutých šroubů - delší by měl být u hlavy - není označen.
Obrázek

Pak provedeme montáž olejového filtru - zase chci upozornit na správnou orientaci víka filtru - vlevo je zde ryska!! Pokud ho dáte jinak, znemožníte průtoku oleje filtrem a víte co se stane? - :_bad:

Pak dotáhnete vypouštěcí šroub oleje a začnete nalévat náplň. POZOR další vyškolení:
Když nalejete zhruba 1/2 až 3/4 obsahu oleje, nastartujte motor cca na 20vteřin, protože je v potrubí je vzduch a olej začne přetékat vrchem! :lol: Pak už dolijete zbytek a můžete vyrazit.
Jo ještě než vyrazíte, zabrzděte přední brzdou a zkuste si nanečisto zařadit. Spojka je ještě chvilku suchá a bude cukat, ale to se srovná. Také si musíte zvyknout na novou polohu záběru spojky, což pro neznalého vypadá jako když máte řidičák 14 dní :D :D .

Hodně úspěchů a kilometrů bez karambolů...

PříspěvekNapsal: pátek 30 březen 2007, 18:57
od Skalda
Tak tohle byl od Tebe meister-stick!!! Jsi vážně dobrej,podle tohodle návodu to bude hned jednoduší.... Fakt díky...

PříspěvekNapsal: sobota 31 březen 2007, 07:24
od vpicha
Jardo, výborný příspěvek, zrovna čekám na pružiny a lamely.
Včera jsem vyměnil řetězovku a přezul na MITAS E07 přední i zadní, nechal jsem kola vyvážit. Objevil jsem v okolí pneuservis v Lubině u Kopřivnice - Kostelníková, který vyvažuje moto a dokonce dodává i Mitasky za výbornou cenu - 2.450,- + 300,- přezutí a vyvážení - ukecal jsem 10 % slevu.
Jaro je tady, je třeba být připraven ...

PříspěvekNapsal: sobota 31 březen 2007, 08:59
od Dolly
Jardo máš pochvalu,super :lol:

PříspěvekNapsal: sobota 31 březen 2007, 11:46
od Vondri
:D :D super popis ale komu by se nechtělo vypouštět olej a tak tak stačí
motorku položit a sundat víko až potom samazřejmě nevyndávat ani olej.filtr a je to hlavně potom radši delší dobu točit startérem než se dostane olej k vačce tak 30 sekn by mělo stačit ale netočit startérem 30s v tahu

Jardo k tomu víčku olej filtru díry jsou udělány tak že to nejde dát špatně jsou asymetricky rozhozený

Jinak super popis takhle by to chtělo udělat rozborku celýho motoru fota bych dodat mohl a nebo bych je spíš nafotil až bych dával dokupy druhej motor ale ten popis to už bych asi nevymyslel

PříspěvekNapsal: neděle 01 duben 2007, 22:43
od Jarda315
to kačer: No na lamelách bylo cca 28000, ale určitě by vydržely, ale pružiny byly špatný. Dneska (neděle), jsem si dal Rakousko a zpět (290km), a spojka je úplně jiná než před výměnou, a i na výkonu je to znát, a jak se parádně předjíždí. Před výměnou výkon nešel do kol, ale prokluzovala spojka.

to OndraNX:
To těsnění mám nepřišlo proto se to řešilo tím jak je na fotce. Co se týče oleje, ano šlo by to tak řešit, ale vždyť to vypuštění je jen jeden šroub... S tím víčkem bych se asi nehádal, protože když jsem na podzim měnil olej, tak jsem to víčko otočil, ale je fakt že jsem tam šrouby nedával, protože jsem si hnedka všiml značky.

.

PříspěvekNapsal: pondělí 04 červen 2007, 11:36
od fesoj
a kolik ta lamela a pružiny stojí???taky se na spojku chystám,ale nemůžu nikde najít kolik stojií :?

PříspěvekNapsal: úterý 05 červen 2007, 00:48
od Jarda315
Docela jsi mě dostal, už si to moc nepamatuju, tak snad nebudu daleko:
lamely cca 1600,-
pružiny cca 400,-
filtr cca 99,-

PříspěvekNapsal: úterý 04 září 2007, 18:22
od rankon
Trambus píše:tak tohle je nejlepší popis co jsem kdy viděl... supr Jardo! 8)

tak toto podepisuju.

dnes sem při jízdě na 4 a 5 cítil prokluz tak zjišťuju nějaké informace
vůle - nastavení spojky se dělá jenom na lanku? to nemá nějaky šroub v motoru jako měl třeba fechtl? na páčce mám vůli dostatečnou, a ohledně těsnění víka:papírove na sucho snad ne trochu silikonu na motory nebo se dává i samotný silikon nebo myslíte že by to něčemu mohlo uškodit?
kdo mate zkušenost ?

A Jardo kde si koupil ty věci na spojku přes internet?
dík za rady :)

PříspěvekNapsal: úterý 04 září 2007, 19:03
od Vondri
žádný šroub jak myslíš to nemá vůli můžeš poštelovat jedině na lanku

a se silikonem opatrně mohlo by se něco dostat do motoru a to není zrovna nejlepší mohlo by se to nachytat na sítko přes který saje olejový čerpadlo

těsnení kup nový stojí kolem 100 kč a je to jen ho tam dáš a nemažeš ničím

PříspěvekNapsal: úterý 04 září 2007, 19:53
od rankon
TO ONDRA NX: a maš vyzkoušeno že když tam dáš jen suchej papír že to nepoteče?samotnýmu papíru moc nevěřím nerad bych z toho udelal olejničku :? , a nevis na co je na víku spojky ten placatej šroub myslim torx?

PříspěvekNapsal: středa 05 září 2007, 22:11
od Vondri
no těsnění stojí kolem 100kč a dal sem ho tam bez ničeho a funguje to bez problemů nikde nic neteče

jinak ten TORX nevím k čemu je mám starší model ale uvnitř žádnej štelung šroub není

PříspěvekNapsal: čtvrtek 06 září 2007, 13:59
od rankon
tak sem spojku rozdělal a už i složil.nenašel sem zavadu lamely mají sílu 3mm ,pružiny 45mm vypínací tyčka co de skrz motor i s vypínací páčkou (na motoru)chodí dobře, takže problem byk nejspíš v trochu víc staženém šroubu páčky spojky a ta se vracela trochu pomaleji ,doufam že to bude ono. to těsnění- dal sem to na samotny silikon(do 300 stupnů) nechtelo se mě čekat než seženu origo těsnění 8) snad to bude dobrý,ale to staý dostat dolů byl docela porod :roll:

PříspěvekNapsal: čtvrtek 06 září 2007, 18:52
od steag
Cus draci,sem si to tu zas po dlouhé době pročítal celí, hele ten silikon na motory je dobrej ale věřte tomu že se to pak blbe rozdělává,a je drahej ja mam jak papír tak silikon a taková A3 těsnícího papíru stoji a to se podržte 50kč a drží to suprově,no a tak sem radši na ten papír nikdo se ničeho nebojte.Jinak mají to třeba v obchodech určených pro těsnění (o kroužky -gufera a jiný) v Liberci to je HOSTR(taková mala reklama :twisted: )

PříspěvekNapsal: čtvrtek 06 září 2007, 19:39
od rankon
to steag:nevim jestli origo honda těsnění obsahuje něco kvůli přilnavosti (protože tam to starý drželo jak čert) nebo jine vylepšení,neviděl sem ho,a do hondy to mam trochu z ruky (cena nehraje roli není to tolik).ale jestli tam davate obyč těsnící papír na sucho tak obdivuju vaši víru že to nepoteče ta stěna karttrů je dost tenká ,no ale jestli vam to drží tak tím líp,já radši 2krát sichr 8)