chladič oleje ?

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

chladič oleje ?

Příspěvekod robo » pondělí 16 červenec 2007, 14:05

Vcera sme sa vratili s mojou zenou z vyletu na Orave, na dialniciach som isiel dost rychlo 120-130km/h. Teplota vzduchu bola mozno az 35°C a pretoze mam pridavny teplomer oleja videl som jeho teplotu - tiez skoro 130°C co je uz v cervenom pasme.
Nemate niekto skusenost s pridavnym chladicom oleja na Dominatora, na nemeckom nete som o tom cital, aj navod na montaz, nie som si vsak celkom isty co a jak. Vraj to dost pomoze.
Mate teplomer oleja? Kolko vam ukazuje? Akou trvalou rychlostou jazdite na dialnici?
Mam svoju motorku rad a chcem ju setrit, ale rychlost 80-90 je na dialnici utrpenie. Dakujem za kazdu odpoved.
robo
 

Příspěvekod real » pondělí 16 červenec 2007, 21:57

O chladič oleje jsem se taky zajímal, ale našel jsem na netu jen přídavný chladič na nějakého chopera a stál okolo 8 litrů. V současných vedrech by jistě pomohl. byl z masivního hliníku, vlastně válec s vysoustruženými žebry a frézovanou plochou přiléhající k rámu. Nic složitého. Na domino by se dal lehce namontovat. Co se týče teplot oleje kolem 130° je to pravda lehce nad limit, ale při použití kvalitního oleje a jeho předepsaných výměnách se nic neděje, pokud to není stálý provozní stav. Když tomu trochu dám tak mám na oleji tak 120°, ale to jsem nejezdil v teplotách nad 33°. Asi bych to tak nehonil.
Uživatelský avatar
real
 
Příspěvky: 63
Registrován: středa 13 prosinec 2006, 22:10
Bydliště: Habrovany

Příspěvekod Vondri » úterý 17 červenec 2007, 18:43

taky sem o tom přemýšlel a kdyby to tak koupit starší chladíč z nějákého endura (XT tenere 600 a nebo DRka ty mají docela velikej a nebo z Aprilie a nebo Cagivy)
pak by se muselo vymyslet na kterou trubku ho dát ale nejjednodušší by to bylo asi hodit na to kovovou co vede olej z motoru zpět do rámu a někde ho tam i uchytit
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod rankon » úterý 17 červenec 2007, 21:23

s tou teplotou oleje . např.u T148 je podobny system mazaní navíc aktivní chlazení ventilátorem plus olej. chladič a teplota 100 st. je normal i v menších vedrech jak už někdo tady napsal chce to kvalitní oil dle mě tak 10w50 ideal a myslím že to motor musí snést výrobce motoru i olejů s takovými teplotami přece musel počítat. :idea:
rankon
 
Příspěvky: 177
Registrován: neděle 08 červenec 2007, 19:21
Bydliště: U BRNA

.

Příspěvekod fesoj » úterý 17 červenec 2007, 22:17

já jsem měl před dominem cagivu elefant a ten měl chladič oleje...podle mojeho jsem s teplotou nikdy neměl problém,u domina je to horší ale myslím že opravdu výrobce s tím počítal...proto se olej mění po 3000km aby nestratil vyskozitu :idea:
Uživatelský avatar
fesoj
 
Příspěvky: 44
Registrován: středa 30 květen 2007, 18:40

Příspěvekod Standa » pondělí 23 červenec 2007, 13:57

Jj velice pěkné žádná zbastlenost :_OK:
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod Vondri » úterý 22 leden 2008, 20:40

http://www.motoinzerce.cz/inzerat.php?mid=131792

mám ho od tohodle prodejce psal že jich má několik tak mu brkni a uvidíš :wink:
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod Georg » sobota 02 únor 2008, 18:28

Zdar draci!
Minulý pátek jsem na radu Vondriho objednal chladič a celý týden kolem toho blbnu. Abych ten velkej průměr mufen na chladiči nemusel redukovat, tak jsem je uřízl za prvnám šestihranem a vytočil jsem tam vnitřní 14mm závit, kam jsem našrouboval oko. Protože se na oleji bojím spojek z motex pásek, nechal jsem si vyrobit pěkný pancéřový hadice a na chladič jsem si svařil z leštěnýho hliníku takovej rámeček, aby ho bylo jak přidělat. Dneska jsem to dal dohromady a výsledek je docela uspokojivej. Posuďte sami. P.S. fotky z telefonu, časem udělám lepší. Čus Georg.ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Georg
 
Příspěvky: 75
Registrován: pátek 10 srpen 2007, 22:44
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Vondri » sobota 02 únor 2008, 19:20

:D ty jo pěkná práce.

Kolik tě stáli ty hadice???

já sem to teda napojil jinak a budu chladit olej co jde z motoru zpět do nádrže v rámu
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod Georg » neděle 03 únor 2008, 12:15

Ty hadice přišly asi na 400 Kč, kaslík jsem si naohýbal a vybrousil sám,
kilo stál materiál a dva sváry. Celkem to vyšlo na necelý litr.¨
Čus Georg.
Uživatelský avatar
Georg
 
Příspěvky: 75
Registrován: pátek 10 srpen 2007, 22:44
Bydliště: Liberec

Příspěvekod luboshd » neděle 03 únor 2008, 20:07

Zdary...chtel sem se zeptat...je lepsi ten olej chladit hned co jde z motoru nebo az kdyz se vraci z ramu do motoru....jaky na to mate nazor....
luboshd
 
Příspěvky: 26
Registrován: neděle 20 leden 2008, 22:49
Bydliště: Plzen-jih

Příspěvekod Vondri » neděle 03 únor 2008, 21:19

Je to úplně jedno. Možná že je i lepší chladit olej co jde z rámu do motoru ale zase když to máš na druhý trubce tak se ti olej ochladí v chladiči a pak ještě v rámu.
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod luboshd » neděle 03 únor 2008, 22:40

ono to na tu trubku s motoru pujde lip udelat.....jeste by me zajimalo jak jste spokojeny mate to uz vyzkouseny.....
luboshd
 
Příspěvky: 26
Registrován: neděle 20 leden 2008, 22:49
Bydliště: Plzen-jih

Příspěvekod Vondri » pondělí 04 únor 2008, 12:59

chladič sem tam dal nedávno a teprve včera sem dal dokupy vidlice a dal je na moto zkoušením to projde až přes sezonu
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod robo » čtvrtek 07 únor 2008, 10:15

Ak si chcem kontrolovat teplotu oleja teplomerom - ktoreho tycka je ponorena v rame, tak to neni jedno. Keby som chladil olej co ide z ramu do motora tak ho mozem moc vychladit, olej ma mat prac. teplotu najmenej 70°C. (Pretoze chcem jazdit aj v zime musim si usit na chladic aj nejaky plastik aby nechladil ked nemusi.)
Ale prosim Vas poradte mi niekto, ktorou trubkou ide olej z motora a ktorou do motora?!!! Naozaj dakujem za odpoved.
robo
 

Další

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron