Stránka 1 z 2
problém v dešti
Napsal:
čtvrtek 13 březen 2008, 15:56
od rastakvajanasta
Včera jsem jel asi 15 minut v hodně brutálním dešti (po silnici se valily potoky vody) a co se nestalo, Doncek zaprotestoval, chcípnul a už nešel nastartovat. Jel jsem jen na kratší vyjížďku, ani jsem s sebou neměl nářadí, takže nezbývalo než zkoušet vytrvale startovat. Po čtvrthodině přemlouvání, kdy ani neslíbil a já už jen čekal na smrt baterky, najednou chytil. Nejdřív teda jen slíbil, pak na pár vteřin chytil, pak už držel volnoběh, ale při přidání se dusil až se teda nakonec umoudřil a já dojel v pohodě domů, už bez jakýchkoliv potíží.
Je jasný, že se někam musela dostat voda, která pak vyschla a jelo se dál. Stalo se to už někomu? Rád bych to slabý místo našel a nějak zabezpečil. Mohl by nasát vodu vzduchovej filtr? Tím jak jsem pak vytrvale startoval, se mohl vysušit... Každopádně v létě se chystám s Donckem na několik tisíc km do zahraničí a tohle bych rád vyřešil. Dík za každej nápad.
Napsal:
čtvrtek 13 březen 2008, 16:51
od rankon
Seš masochista. No a ted k tomu filtru;já si myslím že z deště by se tam voda dostat neměla vstup do něj je pod sedadlem tak že si myslím dobře krytý; leda bys měl netěsnost někde jinde navíc je tam odvodnovací hadička pro případ že si cucne třeba v brodu; já to vidím z¨že ti spíš voda šlusla někde šalinu.
Napsal:
čtvrtek 13 březen 2008, 17:29
od rastakvajanasta
Takže na filtr to nevypadá. Voda šlusla šalinu? Já mám teda sice rodiče původem z Brna, ale z brněnštiny jsem toho moc nepochytil...
prosím o překlad.
Napsal:
čtvrtek 13 březen 2008, 17:47
od real
Rankon chtěl říct, že se voda určitě dostala nekam do elektroinstalace a něco vyskratovala. Doporučuji sundat nádrž, sedlo a kapotář rozpojit každý konektor na který narazíš, jestli jsou kontakty zaoxidovány tak použít kontox a následně vše nakonzervovat např. WD-40.
To dá hoknu gómat hantec v Práglu!!!
Napsal:
čtvrtek 13 březen 2008, 19:36
od NX650.steag
jooooooooooooooooooooooooooo do vas
Napsal:
pátek 14 březen 2008, 11:56
od lukajd87
No dle mýho názoru to elektro instalací zas tak moc nebude. Samozřejmě ošetřením všech kontaktů nic nezkazíš, já sem to taky udělal, ale spíš bych ti doporučil zkontrolovat fajfku. Sundej jí a zkontroluj na ní těsnící gumičky jestli sou ztrouchnivělý tak doporučuju vymněnit fajfku a mělo by být po problému s jízdou v dešti. Mě se taky osvědčilo přidělat si na přední blatník gumový "lízátko" zabraňuje to lítání vody od kola až na hlavu motoru. Pro inspiraci koukni sem na nějakej fotce to bude určitě vidět jak to vypadá:
http://lukajda87.webhosting.klfree.net/ ... rvsnx.html
Napsal:
pátek 14 březen 2008, 16:40
od rankon
lukajd87- to xrko je kerej rok výroby a jakej to má obsah? je to tam pěkná krajina na těch fotkách, tam věřím že se to dobře kochá;kde to je?
Napsal:
pátek 14 březen 2008, 17:29
od rastakvajanasta
lukajd87>>To je dost možný. Teď mi to docvaklo, protože na mé bývalé MZtě jsem s tím měl taky problémy (tam byla teda netěsněná fajfka u který se většinou upaloval kontakt, pak to skoro nejelo).
Stejně jsem chtěl měnit svíčku, tak to vyměním i s fajou najednou.
Jináč to xrko je fakt pěkný (to je to poslední čtyřkilo?), ale chtělo by to drapák
Napsal:
pátek 14 březen 2008, 19:22
od mauro
to je XR 125 ne?
Napsal:
sobota 15 březen 2008, 01:22
od lukajd87
No jasná že je to XR 125 L r.v. 07. Jezdil sem na něm loňskou sezonu a udělali sme spolu krásných 11tis km. Ty pneu sou původní a neměnil bych. Je fakt že na motokros to není ale vždy mě všude udrželi. Teď na XRku jezdí tatík. Ta krajina je někde u berounky, viděl bych to na pravej břeh nejspíš sou to Račice. Na těch mejch stránkách se občas objevjej zajímaví věci z mejch různejch akcí. S XRkem sem dojel po turistickej značce až na hranici s rakouskem v 1. pásmu NP šumava, taky tam z toho mám někde fotky.
Napsal:
sobota 15 březen 2008, 11:11
od mauro
tenhle motor poznám, začínal jsem totiž na starý XL 125 a najel na ní 30000, skoro se ten motor nezměnil.
Re: problém v dešti
Napsal:
úterý 19 červenec 2016, 21:39
od petrson.007
Ahoj kolegové motorkáři.V neděli jsem se jel projet a zastihl mě déšť.Říkal jsem si v pohodě dojedu do nedalekého města na benzínku a přečkám to u kafe. Ejhle-domík začal kuckat a střílet do výfuků až úplně zdechnul. Zkusím natočit a nic-asi po půl minutě naskočil tak že pojedu,ale zase jenom chvilku.Tak jsem postupoval ještě několikrát než jsem doslova doskákal na benzinku. Dal jsem si to kafe a po dešti jsem tedy vyjel.Ještě byla silnice mokrá a ono pořád stejný.Když oschla tak jsem v pohodě dojel domu a začalo pátraní a hledání příčiny.Vzal jsem hadici a pěkně jsem domíka krmil ze předu na motor a na všechny elekrospoje-nic.Potom ze stran-nic.Došlo na zadek motorky a stříkal jsem na airbox směrem od kola jako kdybych jel. Začala pokuckávat. Rozebral jsem airbox a byl zevnitř mokrý.Všechno ale těsní-jen jsem se chtěl zeptat,co je v airboxu zespoda za tu dirku průměr asi 6mm vedle odkapávače s tou gumičkou.Má tam být hadička,nebo nějak zaslepený.Díkes za odpověď.
Re: problém v dešti
Napsal:
středa 20 červenec 2016, 12:12
od kozzy
čuuuus.
Do air boxu vede překvapivě mnoho dírek. Když nepočítám sací šnorch a výstup do karbecu, tak je taky ještě díra s hadicí do oilseparátoru, případně díra s hadicí do erg ventilu.
Pokud máš do airboxu díru, ze který nevede žádná hadice, tak je určitě něco trošičku blbě. Buď ti sklouzla nějaká hadice, a v motorce se ti fláká jedna co nikam nevede, nebo někdo před tebou odstraňoval z motorky ty dvě blbosti viz:
http://nx650.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=231&p=17238&hilit=eko+ventil#p17238a diru nezavřel, nebo jsi ztratil záslepku. Zkus na to kouknout.
Re: problém v dešti
Napsal:
středa 20 červenec 2016, 20:30
od petrson.007
Čauves-díky za rychlou odpověď.Také jsem si to myslel že je blbost mít v airboxu volnou díru.Nemáš prosím tě nějaký návod jak tam ty hadičky maj bejt.Díky za odpověď.Petr
Re: problém v dešti
Napsal:
středa 20 červenec 2016, 23:52
od kozzy
Zcela zásadní je, jestli máš na motorce tu "červenou", nebo "modrou" pípovinu popř. obě viz první obrázek v odkazu:
https://4strokes.com/viewtopic.php?f=45&t=23Z každé jedné vede hadice do airboxu, pokud ne, tak to je ta chyba, kterou si hledal.Pokud tam nemáš oilseparátor(modrá pípovina), tak ten by měl bejt nahrazenej hadicí z karteru do airboxu.
Pokud tam nemáš erg ventil, (červená pípovina) tak díra do airboxu by měla být jen zaslepena, a pravděpodobně jsi ztratil špunt, co tam někdo před tebou dal.
Pokud tam máš erg ventil, a jen se svlékla kadice, tak jí tam nevracej, ventil zahoď, a díru zaslep!
Plánek zapojení hadího hnízda
http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Honda/1992/NX650+Dominator/364690/lepší ze mě nedostaneš.
Hodně štěstí, dej vědět jax dopad.
Howgh