Zadřený pístní čep

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Zadřený pístní čep

Příspěvekod lukajd87 » úterý 13 květen 2008, 23:35

Tak se mi povedlo zadřít pístní čep. Bohužel sem na to přišel docela pozdě, takže se mi umlátil i kus pístu o válec. No nic s tím už nenadělám, ale píšu to proto, že mi chlapík v servisu řekl že se to stalo tím, že mi moc brzo pálila svíčka, tím pádem sem měl větší spalovací teplotu v motoru a to způsobilo přehřátí čepu a jeho následné zaseknutí. Otázka zní jak se správně nastavuje předstih? V jednom starším tématu se tvrdilo že předstih je pevně daný, ale já si to nemyslím...
Uživatelský avatar
lukajd87
 
Příspěvky: 34
Registrován: středa 30 leden 2008, 14:06
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Vondri » středa 14 květen 2008, 06:36

předstih ti nastavuje CDI automaticky podle otáček na klice máš akorát ze strany jak je spojka sníímač otáček a ten jinak dát nejde
CDI nastavuje předstih myslím v rozmezí 9°před HÚ až 24°před HÚ
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod Kaiser » středa 14 květen 2008, 14:36

A co tankuješ za benzín...Já jsem slyšel, že vysokooktanový benzíny jako je 98 , 99 a teď už i 100 můžou klidně propálit píst, protože před 10 lety takové ani nebyli max 95, tak ty písty na to nejsou stavěný a může se potom stát taková věc jako tobě...Je to tím, že vyšší oktanové číslo má zase jiný bod vzplanutí. Tak ja radši od té doby tankuji max Shell V-power 95.
Kaiser
 
Příspěvky: 45
Registrován: sobota 17 únor 2007, 18:40
Bydliště: Blovice(okres Plzeň-jih)

Příspěvekod mauro » středa 14 květen 2008, 18:23

je to přesně obráceně, nízkooktanové benzíny více tepelně namáhají píst, protože mají větší sklony k detonacím a vyžadují nižší předstih a nížší kompresní poměr. Takže zjednodušeně řečeno, čim lepší motor, tím lepší benzín je potřeba, aby nedošlo k detonacím. Kvalitnější benál lze klidně lejt do starého krámu, ale efekt bude nula. Vždy se uvadí minimální oktanová hodnota jaká je do daného motoru potřeba a ne maximální.
100 a více oktanové benzíny jsou už desítky let a neznamená, že když nebyly u nás, nebyly ve zbytku světa.
S předstihem hejbat nelze, to má Vondri pravdu. Spíš to tipuju na problém s mazáním. To se ti stalo na dominu? Já myslel, žes ho prodal.
mauro
 
Příspěvky: 26
Registrován: pondělí 24 září 2007, 22:25
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod lukajd87 » středa 14 květen 2008, 20:25

Prodávat sem ho chtěl, ale jako by se mu ode mě nechtělo tak se parchant zadřel...No jendou jak bylo asi před 14 dni pěkně tak sem vyjel na projížďku. Před jízdou sem kontroloval olej a byl v pohodě i dole na klice byl. Pak cestou domů sem pár kiláků před barákem zastavil a mašina nešla nastartovat. tak sem jí roztlačil...umřela mi baterka, tu sem vyměnil a pak sem vyjel do prahy a v praze se to divně chovalo dost to bouchalo tak sem zastavil a motor byl bez oleje. suma sumárum asi za 150km mi to sežralo všechen olej. tak sem v praze koupil olej dolil sem a jel sem dom max do 3000tis otáček, ale to už bylo po čepu. byla to blbost měl sem jí nechat stát v praze, jinak by mi to nesežralo tak velkej kus pístu. Ale motoru jinak nic není vše sem rozebral, všechny ložiska a gufera v pohodě, ale kroužky byly samozřejmě KO. No už sem objednal wiseca, sadu těsnění a rozvodovej řetízek, ještě přemejšlím o ložiskách na klice nic jim není, ale co kdyby....no každopádně domíno povíšil a ještě dlouho si ho nechám...
Uživatelský avatar
lukajd87
 
Příspěvky: 34
Registrován: středa 30 leden 2008, 14:06
Bydliště: Kladno

Příspěvekod mauro » středa 14 květen 2008, 20:34

no to je teda smutnej příběh.
A ojniční oko je dobrý? Nebo je taky přidřený?
mauro
 
Příspěvky: 26
Registrován: pondělí 24 září 2007, 22:25
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod VlastaSLR650 » čtvrtek 15 květen 2008, 09:32

TO lukajd87=>Tak to opravdu asi nechtěla do jiné garáže,ta tvoje je asi nejlepší :).
TO mauro=>a ten benzín když teď tankuju normálně Natural 95 tak můžu klidně taknovat i Natural 98 nebo jiný s vyšším okt.číslem jo??
Bude to poznat na něčem jiném než na hmotnosti pěněženky?? :lol: pojede motor líp,nebo bude mít menší spotřebu??docela mě takové úvahy zajímají a není nic jednoduššího než natankovat jiný benzín a zkusit to že.Případně jezdí tu někdo na Dominu X SLRku na jiný benzín než na 95 naturál??
Uživatelský avatar
VlastaSLR650
 
Příspěvky: 8
Registrován: středa 09 duben 2008, 17:12
Bydliště: Liptál(Vsetín)

Příspěvekod Standa » čtvrtek 15 květen 2008, 11:48

To VlastaSLR650

Co zkusit použít vyhledávání..

http://nx650.xf.cz/forum/viewtopic.php? ... ht=natural
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod mauro » čtvrtek 15 květen 2008, 21:01

VlastaSLR650>přesně tak, v příručce k NX650 píšou minimálně 91 oktanů nebo více, ale hodně záleží taky kde tankuješ (vlastní zkušenost). Chtěl jsem taky zkusit 98, jak tady píšou kluci, ale nabral jsem u pumpy takovej shit, že jsem to musel nakonec vypustit. Blbě to startovalo, na volnoběh chcípalo a za jízdy jako by mě někdo držel za pr.del. Takže příště budu jezdit tankovat k ověřené pumpě, aby testy byly objektivní.
mauro
 
Příspěvky: 26
Registrován: pondělí 24 září 2007, 22:25
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod lukajd87 » čtvrtek 15 květen 2008, 21:32

Ojniční oko právě v pohodě, nic na něm nevidím, ale nechám ho zkontrolovat jestli není šišatý. Fakt jedinej problém byl mezi čepem a pístem. No uvidíme jak se bude chovat soudruh od wiseca. v pondělí by mělo být vybroušeno tak sem na to zvědav. dám pak vědět jak jezdí - hlavně už to bude opravdu 650 ( dokonce trochu víc):-D
Uživatelský avatar
lukajd87
 
Příspěvky: 34
Registrován: středa 30 leden 2008, 14:06
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Vondri » čtvrtek 15 květen 2008, 21:37

hlavně pak tak 1000km jezdí ne na plnej plyn ale jezdit střidat otáčky nejezdit na furt stejný točky a častěji řadit nepodtáčet a po cca 1000km vyměnit olej
mám taky wiseco a někdy mě za studena zakouří jak má kovanej píst vůli dej vědět jestli ti to dělá taky :wink:
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Příspěvekod VlastaSLR650 » čtvrtek 15 květen 2008, 21:47

mauro=>no s tím benzínem je to opravdu tak jak píšeš,já jednou nemohl nastartovat favorita ani za nic,otec mě roztahoval oktávkou a nepojede a nepojede,z výfuku to smrdělo jak kráva a nebylo možné,ale pak jak se to rozjelo tak už to bylo dobré a od té doby to neudělalo.Jo a to bylo čerstvě po tankovánéí na parkovišti.Oni do toho benzínu asi míchájí extrémní hnusy a ty si pak nechávají dobře platit.Osobně beru jenom u dvou benzínek u nás a tam je to zaručené,že to jede dobře.Tak to taky vyzkouším jestli to bude mít nějaký vliv na chod výkon a na spotřebu.Natankuju 98 a budu vidět.
Uživatelský avatar
VlastaSLR650
 
Příspěvky: 8
Registrován: středa 09 duben 2008, 17:12
Bydliště: Liptál(Vsetín)

Příspěvekod lukajd87 » sobota 17 květen 2008, 15:03

No jasná že ho nejdříve zajedu. Ale už sem na to přišel proč se to asi stalo...řídkej olej...lil sem tam v dobrý vůli castrol GPS 10W40 a to mu asi neudělalo dobře a proto se zadřel...zkusím hustčí olej a uvidíme jak bude jezdit. Dám pak vědět. Snad to budu mít do tejdne hotový.
Uživatelský avatar
lukajd87
 
Příspěvky: 34
Registrován: středa 30 leden 2008, 14:06
Bydliště: Kladno

Příspěvekod mauro » sobota 17 květen 2008, 17:19

10W40 to určitě nezadřel.
mauro
 
Příspěvky: 26
Registrován: pondělí 24 září 2007, 22:25
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Vondri » sobota 17 květen 2008, 17:26

10W40 spíš mohl zpusobit že si ho motka víc polkla nad píst
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

Další

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron