Stránka 1 z 2

Karburátor-teče benzín z přepadu

PříspěvekNapsal: sobota 21 březen 2009, 21:15
od MacNamara
Zdravím všechny,dnes jsem navrťěl Domíka a při běhu na volnoběh mi začal odtékat přepadovou hadičkou benzín pod motorku.Myslel jsem že to je tím,že na volnoběh to má malý odběr benzinu,ale benzín odčůrával i pri zvyšování otáček. Poradíte někdo čím by to mohlo být? Stalo se vám něco podobného? Že by se zasekával ventil který by měl benzín po naplnění komory zavírat?

PříspěvekNapsal: sobota 21 březen 2009, 21:29
od Renegade
Máš zaseklý plovák v komoře karburátoru... možná bude stačit naklopit motorku na zem, nebo poklepat plovákovou komoru.... pokud to nepomůže, tak rozebrat karburátor a důkladně vyčitstit a profoukat stlačeným vzduchem... to zaručeně zabere... máš tam asi bordel...

PříspěvekNapsal: sobota 21 březen 2009, 21:46
od MacNamara
Dík,už jse mi to stalo,že toho trochu vykapalo,ale dneska to teklo dost,no uvidím,rozebírat se mi to moc nechce. Domíka jsem kupoval loni v srpnu a byl po seřízení karbce a promazání ložisek řízení z Hondy Č.Budějovice.

PříspěvekNapsal: sobota 21 březen 2009, 23:09
od Renegade
poštelování karbecu ti dělají jen šroubem z venku... do něj se nevrtají... rozeber ho, vyfoukej vzduchem trysky, vyčisti plovákovou komoru.. ale neotáčej tryskami... tím se ti zachová původní nastavení.... nic tím nezkazíš... já čistím karbec jednou za rok.. by jsi nevěřil co se tam dostane za bordel....

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 00:18
od Georg
Ahoj,
neuraž se, ale ještě mě napadlo, že by to mohl dělat mírně povolenej odkalovací šroub plovákový komory. Je to sice banální, ale vyklepat se mohl. Čus Georg.

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 07:25
od Renegade
V případě, že ho někdo pořádně nedotáhl, tak se povolit mohl... to máš recht... zkus ho povolit a znovu utáhnout... 8)

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 09:35
od MacNamara
To je ten šroubek úplně dole u přepadový hadičky na pravé straně karbecu? Hele chlapi a nemáte někdo náhodou schéma rozebraného karbecu. Jo a nestačilo by sundat jen tu spodní misku karbecu (pokud půjde) abych nemusel rozebírat půl motorky,vím že je kolem karbecu dost málo místa.

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 11:39
od Renegade
jj, to je on... schema je tady na foru... ale podle mě ho stejně budeš muset rozebrat... vím že je to blbá práce, ale když jsi krapánek zručnější, tak to zvládneš tak za 3 hodinky i s vyčistěním a skompletováním. Podle mě se tam jinak na trysky nedostaneš a uzavírací jehlu přítoku paliva taky asi nevyčistíš bez demontáže... Však je ještě zima.. se do toho můžeš klidně pustit a dělat to po chvilkách...

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 16:20
od MacNamara
Chlapi díky za odpovědi,asi se do toho budu muset pustit. Jo ještě něco,když vyšroubuju ten odkalovací šroubek tak by při zapnutém kohoutu benzinu měl z díry vytékat benzín? Zkoušel jsem to a nic neteklo.Mašina nebyla nastartovaná,jen jsem pustil benzín.

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 17:32
od Georg
Po povolení šrobu by Ti měl téct benzín z hadičky pod centrálem (pokud jí tam máš), jinak z toho malýho čuryfuka, co kouká na nejspodnější části karburátoru. Každopádně pro čištění je nutná kompletní rozborka. První pokus je na půl dne, já jsem ladil Dinojet, tak už to mám za hoďku a půl, ale napoprvé je to pakec. Nádrž dolů, airboxem nehýbej. Jen ho otevři a vyndej filtr, abys mohl odlepit a vysápnout tu gumovou ...(prezervativ).
Přeju ti pevný nervy.
Georg.

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 18:10
od MacNamara
Tak mám motku odstrojenou, ale jak karbec vyndat.Předpokládám že tu černou plastovou přírubu na straně válce nesundaváš. To ho normálně silou vyvlíkneš nahoru na straně u airboxu? Jo ten benzín tím odkalovákem netekl a po prošťournutí drátkem se to uvolnilo a tak jsem to vypláchl benzínem stříknutým stříkačkou s jehlou z venkovní strany dovnitř. Tekla odsud rezavá srágora.

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 19:37
od Renegade
Tak to máš chlape načase to vyčistit... a nervy na vyndání ani nepotřebuješ.. spíš na to to tam dát...
Můj postup: oddělat všechny hadičky, odpojit lanko plynu a zavazející držáky, vyšroubovat lanko sytiče.... pak odděláš objímku na obouch stranách karburátoru tu gumovou hadici od airboxu vsuneš dovnitř airboxu a vyndáš jiven...a karbec vypáčíš směrem nahoru.
Pak ho rozeber... plovákovou komoru, vyšroubuj trysky, oddělej plovák a uzavírací trysku. pořádně všechno prošplíchni čistým benzínem, pak bych to vyfoukal slačeným vzduchem. (nefoukat do kobory nad karbecem a ani benzinem neproplachovat - je tam membrána...) až do budeš dávat do kupy, tak vyčisti pořádně konce hadiček, ať se tam nedostane zase bordel a veškeré vstupy na karbecu zacpi nějakým igelitem kterej se netrhá aby ti tam při dávání zpět nenapadal bordel... hadici od airboxu namoč do teplé vody aby změkla... karbec nasuneš zpátky do hadice k motoru, připojíš veškeré hadičky (předtím ale vyndat ucpávky), pak tu změklou gumu do airboxu, stáhni objímky, pak očisti váleček sytiče a stříkni ho konkorem a utři.. aby na něm zůstal jen slabý povlak... bude líp chodit... poté ho zašroubuj, poskládej a můžeš nastartovat... Hlavně netoč ze šroubem co je na boku na štelování bohatosti... musel by jsi to pak zase štelovat... to je jediné s čím nesmíš hejbat..... kdyby něco tak piš nebo volej... ale neměj z toho strach není to žádná věda.... hlavně nezapomeň všechno připojit tak jak to bylo... Doporučuji také když už jsi u toho rozebírání vytřít hadrem i airbox - bývá tám na stěnách občas bordel co se dostane přes filtr... a vyšroubuj sítko v nádrži a taky pročisti... hodně zdaru...

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 19:48
od MacNamara
No parádní návod,dík. Mě jen nebylo jasný jak u toho airboxu.Jestli to zasouvat dovnitř,nebo co. Když to zasunu dovnitř tak to pak karbec vyndám,vo tom žádná :)) Ještě jednou dík všem. Jo u airboxu žádná plechová stahovací páska není-je to normál? U motoru stahovačka je.

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 20:26
od Renegade
Podle mě by tam měla být... teď si nejsem jistej jestli ji tam mám, ale osobně bych ji tam dal.. bude to líp těsnit a nestane se ti tam takovej bordel...

PříspěvekNapsal: pondělí 23 březen 2009, 21:06
od MacNamara
ty vole to bude nadlidskej výkon -dostat tu ztvrdlou gumovou hadici do airboxu,chvíli jsem se s tím pral,ale než jsem to propíchnul šroubovákem,tak jsem toho nechal. Musím na to jinak.Asi to nějak namažu a vtlačím nějakým tupějším předmětem.