dekompresor

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: dekompresor

Příspěvekod berta » čtvrtek 08 duben 2010, 17:05

Tak výměna pružinek v dekompresoru a jednoho "plovoucího " kroužku v dekompresoru cvakání při běhu motoru neodstranilo. Cvákaní bude zřejmě jak již jinde psáno dáno konstrukcí vzd. chlazeného motoru. Kímoš má novější SLR než moje Domík a úplně stejné né tak výrazné cvakaní tam má taky.
berta
 
Příspěvky: 13
Registrován: sobota 28 únor 2009, 17:59

Re: dekompresor

Příspěvekod KTM94 » úterý 14 září 2010, 16:56

Myslím si, že se mi povedlo odstranit cvakání dekompresoru. Asi rok práce, laborace, zkoušení, rozebírání. Neskutečně mě štvalo cvakání, psali jste výměna pružinky nebo celého kroužku je na nic tak jsem vše přeskočil. Nebudu se dlouhosáhle rozepisovat co vše jsem zkoušel a co nefungovalo. Odstranil jsem cvakání tím, že jsem převrtal mazací kanál na vačce, který je pod plovoucím kroužkem dekompresoru. Po rozlisování vačky sundáte plovoucí kroužek, pod kterým je již zmiňovaná pružinka. V místě kde je vložena pružinka do vačky je také mazací kanál, který jsem zaslepil a vyvrtal jsem nový mazací kanál na protější straně vačky 1mm vrtákem.Tlak oleje drží kroužek v poloze vypnuto. Po zastavení motoru klesne tlak oleje, pružinka přesune kroužek do polohy zapnuto. Motorka nyní po nastartování párkrát cvakne než se natlakuje olej,potom již necvaká. Najel jsem na tuto úpravu zhruba 800 km o vše funguje jak má.
KTM94
 
Příspěvky: 9
Registrován: sobota 11 září 2010, 21:25

Re: dekompresor

Příspěvekod 001marcus » neděle 13 březen 2011, 23:27

pro všechny,co vám to cvaká,..cvaká vám to taky při zahřátém motoru? protože mě to při hodně zahřátém motoru necvaná
001marcus
 
Příspěvky: 19
Registrován: středa 06 květen 2009, 16:28

Re: dekompresor

Příspěvekod 001marcus » čtvrtek 07 duben 2011, 00:14

opraveno,....umím spravit cvakání dekompresoru:-) stačí zajet do jižních čech,..opravu samozřejmě neřeknu,..know how ,....ale opravuju to za 300 kč, protože dá zabrat tři hodiny,...mám živnost,.takže faktury záruku dostanete :-)
001marcus
 
Příspěvky: 19
Registrován: středa 06 květen 2009, 16:28

Re: dekompresor

Příspěvekod Standa » čtvrtek 02 červen 2011, 10:14

Takhle kdyby se tu choval každý, tak je forum k ničemu, za mne :_NO:
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: dekompresor

Příspěvekod Misak83 » čtvrtek 02 červen 2011, 16:51

:evil: přesně tak, souhlasím se Standem, doufám že ti nikdo neporadí, až budeš potřebovat radu ty sám, pokud sis teda nedělal srandu
Uživatelský avatar
Misak83
 
Příspěvky: 30
Obrázky: 11
Registrován: sobota 23 duben 2011, 10:42
Bydliště: Mořkov

Re: dekompresor

Příspěvekod Alfik » čtvrtek 02 červen 2011, 18:11

To 001 marcus-jseš opravdu platným a důležitým členem tohoto fora.Za mě taky :_NO: a :buro:
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: dekompresor

Příspěvekod Pilot7011 » čtvrtek 30 srpen 2012, 12:58

Dejte vůli na výfukovém ventilu s dekompresorem 0,15 místo 0,1-0,12 a přestane cvakat.
Čau.
Uživatelský avatar
Pilot7011
 
Příspěvky: 17
Obrázky: 44
Registrován: úterý 23 srpen 2011, 18:43
Bydliště: Baška u FM

Re: dekompresor

Příspěvekod m.bonbon » pátek 31 srpen 2012, 17:13

SLR má v manuálu 0,1i na výfuku a při tom je to stejnej motor jako domík :?
Uživatelský avatar
m.bonbon
 
Příspěvky: 65
Obrázky: 0
Registrován: středa 31 srpen 2011, 14:28
Bydliště: jižní čechy

Re: dekompresor

Příspěvekod karas » úterý 23 říjen 2012, 22:52

Ahoj
Tak jsem se v tom také trochu poštoural kvůli mému problému se startováním.
Jako první jsem změřil kompresi: bez vyřazování dekompresoru-2bary -málo
s vyřazeným dekompresorem- 4 bary - málo :? (podle servisního manuálu by hodnota měla být 12,2 barů)
Sundal jsem víko a hlavu: po očištění jsem zjistil že mám hlavu prasklou mezi svíčkou a ventilem a mezi sacíma ventilama :( taky už je těch hlav zde na foru popsáno dost . Zkusil jsem zabrousit ventily na sedla protoze tam byl problém asi největší (profukovaly) -skoro na tom byly hůř sací než výfukový.Po odzkoušení benzínem jsem vše dal dohromady, nastavil rozvody a změřil kompresi která stoupla aspon na 8 barů s vyřazenym dekompresorem (toleranci komprese jsem nikde nenašel) ale už to konečne startuje.
Problém je že se po zahřátí motoru ozývá nepěkný hlasitý cvakání kolem víka jako asi většině podle toho co zde čtu.
Docela sem nepochopil (z překladu) nastavení právě onoho pravého dekompresního ventilu - popisují to tam celkem složitě tak točim klikou k TDC a před horní úvratí (kompresí) asi čtvrt otáčky k rysce T -dekomresor vypne (ventil se uzavře) a po dojetí na značku T - seřiziji na předepsaných 0,12mm - DĚLÁM TO SPRÁVNĚ ???
Také jsem zjistil že po zahřátí motoru se mi vůle ventilů zvětšují - snad to tak má být. Uvažuji o tom, úplně vyřadit dekompresor a startovat na těch 8 barů (sprasklou hlavou asi můzu bejt estě rád) :?
Sezona končí aspon pro mne tak budu koumat dál. Tak at vám to jezdí :_OK:
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

Re: dekompresor

Příspěvekod rastakvajanasta » středa 24 říjen 2012, 14:41

Mám pocit, že bez dekompresoru bude dostávat na p*del volnoběžka... Její oprava je příjemná jako návštěva zubaře a levná je zrovna tak :?
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: dekompresor

Příspěvekod kozzy » pátek 26 říjen 2012, 13:55

Už sem to tady někde psal, tak se nebudu opakovat.Ve zkratce: bez dekompresoru se dá jezdit, ale důrazně to nedoporučuju.Možná že když máš malou kompresi tak to nebude pro startér/volnoběžku taková mrda, ale stejně bych primárně řešil tu prasklou hlavu. Než jezdit na kulhaví motorce, tak to radši vůbec :D
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: dekompresor

Příspěvekod karas » úterý 06 listopad 2012, 00:59

Ahojte děkuji za rady já vím občas je otravné psát o jednom problému pořád dokola ale možná nás to nakonec někam posune :_OK:
Tak jsem to zase rozebral a vylisoval rozetu (docela fuška ale podalo se to) a rozebral dekompresor. Pružinky se mi zdají ok už vzhledem k tomu že volnoběžka fuguje dobře ale na žádném dílu nevidím zásadní opotřebení a vůbec nechápu jak ta sestava pracuje :twisted: .
Přemýšlel jsem že to zpět dávat nebudu ale nelíbila se mi představa že na vačce zůstane kolík (který nejde ven ale dokážu si představit že by náhodou vypadl při otáčkách a teplotě do motoru) a volný mazací kanálek (kvůli možnému poklesu tlaku oleje) tak jem vrátil vše zpět ale vypodložil jsem vačku dekompresoru cu drátkem v místě nad kolíkem tak aby zůstak uzavřený a vrátil všechno zpátky.
Dekompresor je ted opravdu vyřazený, startuje dobře ikdyž trošku ztuha ale cvaká to přád stejně tak mě npadlo jestli to nemůže dělat ta druhá část která je spojená kolíkem s volnoběžkou (podle dokumentace - vypínač dekompresoru) mám pocit že mlátí do té nastavované části vahadla ale jak to má vlastně vypíat? vždyt mezi vačkou dekompresoru a tím "vypínačem" není kontakt a opotřebení taky není vidět :? nemůže tam sehrát nejakou úlohu tlak oleje? proč se má volnběžka zarazit o kolík s pružinou který trčí z hlavy pod ním?
Ještě to jentak zkušebně odstraním celý abych vyloučil i to a uvidim ale zatím sem přesvedčenej že ten nepříjemnej zvuk jde od něj - kolo rozvodů je jak nový, řetěz nevytahanej, napínák pracuje dobře a vent. vůle taky ok.

Ještě k té hlavě - nezdá se mi že by to mohlo dělat až takovou paseku - tak veliký únik tlaku při takové rychlosti kmitů pístu tam snad není a do vody mi olej taky nepoteče to je výhoda toho vzducháče tlak se mi ještě spíš někde strácí kolem kroužků. A ted mě nekdo sežere :lol:
Naposledy upravil karas dne úterý 06 listopad 2012, 14:43, celkově upraveno 1
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

Re: dekompresor

Příspěvekod Alfik » úterý 06 listopad 2012, 09:39

Nesežere,ale k věci.
Nejsem odborník na motorovou část.Mě tohle cvakání taky vychází na dekompresor.Kupodivu,když vyměním olej,hodně se to zklidní,ale problém to neřeší.Když se motor dobře ohřeje,cvakání zmizí.Mě se do toho ale vůbec nechce,takže to tak nějak snáším.
Když to budeš mít rozebrané,zkus to nějak nafotit a dát na forum,pro nás blbce,ať máme trochu představu jak to tam vypadá.
Pevné nervy.
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: dekompresor

Příspěvekod karas » neděle 11 listopad 2012, 14:18

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Ahoj
Tady jsou ty moje fotky rozebraného dekompresoru.
Funkce by měla být asi následující: 1. vačka je samotnou vačkou dekompresoru která přiotevírá ventil při startování motru tím že pružinka která je pod ní tlačí na vrchol vačky (zespodu) a ještě působí stranově pro zajištění v otevřené poloze (malý plochý čep který je pevně na ose vačky zapadne do mělkého vybrání na vrcholu dekomp.vačky obrázek 4. ) síla pružiny ventilu působící přes vahadla přecvakne vačku v určité poloze zpět kde je kolík přímo nad hlubším vybráním (dekompresor vypne) a když se zvýší otáčky tak protiváha naproti vrcholu dekomp.vačky ji drží v poloze vypnuto tedy v hlubším kanálku.
Druhá část (ta s volnoběžkou) je pouze dekompresor při opačném směru točení motoru (když pri zastaveni motoru nebo při neúspěšném startu) zkončí klika před TDC a vrátí se zpět , pak teprv příjde na řadu ten výstupek vedle vahadla přes který se zase ventil pootevře a klikovka sklouzne dolu. Ta pružinka s kolíkem pod volnoběžkou pouze zamezí otáčení volnoběžky s vačkou při chodu motoru vpřed. Tlak oleje si myslim na funkci nemá vliv.
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků