Když dva měsíce tak Kyrgizie a Tadžikistan přes Aral a Kazachstan, když tři tak až do Mongolska. Denně tak 400-500 km po trase, spaní a jídlo venku, občas u lidí. Hotely a kempy ne. Hodně focení a spaní minimálně 8 hodin denně. Žádný závod s časem. Žádný dakar a nonstop jízda. Na zajímavých místech terénní ježdění, samozřejmě co dovolí naložená motorka. Kdo pojede ve dvou tak jistojistě zemře. Jel jsem asi tak třikrát ve dvou kolem 9-12 tisíc a bylo to utrpení Dodnes vzpomínám se slzou v oku jak to bylo hrozné až děsivé. Navigátor na nosiči, já na nádrži, v terénu se navigátor občas prošel...
Ssebou je třeba přední i zadní pneu včetně duší, protože ostré kameny v horách jsou zákeřné a číhají. Pár litrů oleje a filtr, protože shánět něco mimo naší civilizaci se občas jeví jako velmi složité. Náhradní kompletní řetězovou sadu a mazivo na řetěz a brzdové destičky a vzduchový filtr, protože bláto a písek jsou děsní žrouti. A dále náhradní díly dle stavu stroje. Sám se nyní děsím, co se mi, po přečtení fóra, může porouchat. Dodnes jsem nevozil kromě výše uvedeného téměř nic.
Vízum je potřeba do Kazachstánu a Ruska a Tadžikistánu. Mongolsko a Kirgizstan je bez víza. S pojištěním motorky asi tak 15 tisíc. Benzín a olej počítám průměrně 20,- z čehož vyplývá při průměrné spotřebě 6 litrů asi tak 20-25 tisíc. Jídlo asi tak 10-15 tisíc což se rovná 45-55 tisíc + spotřební materiál motorky 8 tisíc + náklady na náhradní díly ssebou vezených pro motorku. Proto si myslím, že nemá valného smyslu jezdit na dva měsíce, nýbrž na tři, protože cena za projížďku se nikterak vzhledem k času stráveným v sedle zásadně nemění.