Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Připomínky a nápady pro vylepšení webových stránek.

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod peca » středa 08 červen 2011, 11:36

Zdravím dámy? a pánové. Předem díky moooc za fórum je to tu zupa.

Já sem trysky prostě převrtal, vrtáčkama, na vrtačce :D . Volnoběh 0,54-0,55, hlavní 1,55. Měl sem strašně chudů směs, nešla doštelovat tak doufám že to pomože (KN filtr, výfuk). Namontováno nemám, čekám na příruby sání (tam inženýři z japonska udělali chybu :( )

dod: Tak to moc nezafungovalo. Když sem měl 0.54 a bohatů směs tak to tahlo od 2500ot jak čert. Ale jakmile sem sešteloval směs podle svíčky tak se to vrátilo skoro na původní stav a ke všeckýmu začaly pomalý padat otáčky po zavření plynu. Takže to chce zkůšat. A já ladím a ladím :(
dod2: Otáčky blbly díky špatně utěsněnýmu karbu. Teď jakš takš seštelováno.
Naposledy upravil peca dne středa 11 červenec 2012, 17:09, celkově upraveno 1
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 358
Obrázky: 102
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » neděle 08 červenec 2012, 17:14

Abych doplnil aktuální info - už dřív jsem tu psal o kompletní úpravě sání a karbce "Dave's carb mod" a pár z vás to zaujalo... táákže, už jsem to konečně dodělal se vším všudy. Motor má už hodně najeto (nemám změřenou kompresi, ale určitě už není co bývala...), přesto nyní zase krásně tahá, znatelně se mu ulevilo a je znát, že se mu líp dýchá. To jsou ale jen dojmy, na brzdě to změřený nemám. Co ale změřený mám (už mám po úpravě najeto skoro 1000 km) je spotřeba a ta mě, přátelé, posadila totálně na pr.del - s vykuchaným airboxem a laufama, zvednutou jehlou, převrtaným šoupětem a většíma tryskama mi šla spotřeba o litr dolů :w1/: Tohle jsem nečekal, ale proč ne, nestěžuju si :lol:

Zkusím osadit o číslo větší trysky a čeká mě ještě nějaký další laborování, ale do srazu už do toho vrtat nebudu. Kdo by chtěl Dejvovu úpravu zkusit a váhá (některý operace jsou "nevratný" - převrtání šoupěte a vyříznutí chobotu z airboxu...), tak za mě můžu jedině doporučit. Ale je třeba to udělat důsledně až do konce. Howgh
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Pruduch » neděle 08 červenec 2012, 22:02

Dovolil bych si dva dotazy - jaký konkrétně tam teď máš trysky? V tom manuálu na tuhle úpravu to není jednoznačně řečeno, protože ta úprava je snad půvopdně pro XR... . A jakej chobot v airboxu máš namysli? Takovou úpravu jsem taky v tom origo návodu nějak přehlíd. Nebo jsem koukal na jiný stránky. To co vede od vnitřku filtru pod sedlo do toho nasávacího plochýho sosáku? Protože jinak jamile vzduch vleze vnitřkem vložky do airboxu, tak už mu tam nemá moc co překážet...
Pruduch
 
Příspěvky: 99
Obrázky: 2
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 17:27

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » pondělí 09 červenec 2012, 07:20

Zdar. Ta úprava je pro XR650L - u nás prakticky neznámá moto (bohužel, bral bych všema deseti), ale za mořem hodně rozšířená. Používá úplně totožnej motor a karburátor jako NX650.

Trysky mám teď 55/158 oproti originálním 48/148 - pozor, jde o číslování Keihin (třeba trysky v Dynojet kitech mají číslování jiný, na netu se nechaj dohledat převodový tabulky).

Chobotem mám na mysli ten plochý sosák. Koukám, že máme terminologii jak sviňa :lol: emíci tomu nadávaj airbox snorkel. Samozřejmě uvnitř boxu pak propustnej filtr...
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod peca » středa 11 červenec 2012, 17:44

Já sem přenechal moto ladičovi s brzdů. No první co říkal prý: tam je malá díra v airboxu, a kolik tam chceš aspoň 65koníků nee? Pám a jak dlůho ten motor vydží? No moc nee :) Tak sem ho musel umírnit. Teď marodím tak neladí, ale už se těím jak malý jarda :D
Nevím esi budu moct podat nejaký info, budu to z něho muset vylomit. On prý rači třeba vypilovává čísla trysek aby se to nedalo jednoducho okopírovat. Páč prý třeba ladil nejaký starý XL-ko nebo neco takovýho. Narvali tam prý skoro 70 koní páč borec to chtěl co to snese. No a projel se na tym nejaký borcuj kamoš (který měl ten samý stroj) a že to chce taky. Tak si to doma rozdělali, jukli co tam je, kamoš to nainstaloval, jel to projet ale vrátil se vlastní silů páč prý krásně propálil píst. Jinak ladí nejakýmu známímu závodní supermono motor 650KTM a tam nechává kolem 85koní :oop1: . Ale to už chce mět nadítů peněženku (titanová ojnice 20000,-atd).

Neslůží ten chobot taky trochu k chlazení regulátoru napětí? Že to jakoby od něho odsává teplý vzduch.
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 358
Obrázky: 102
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » čtvrtek 12 červenec 2012, 11:56

Já bych řekl, že když chceš nahnat koně, jen úprava karburátoru a sání nepomůže. To chce zvýšit kompresní poměr. Jinak o tom chlazení regleru jsem nikde neslyšel a nečetl jsem, že by díky tomu někomu odešel. Žebrování regulátoru musí k odvodu tepla bohatě stačit...
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Brusik » sobota 21 červenec 2012, 17:44

Tak gratuluju k úspěšnýmu přetryskování :_OK:
Dave's Carb Mods je v Americe fakt známá věc, snad všichni kdo mají XR650L(moje vysněné moto) tak ho aplikovali a fakt to lidi chválej :D ale že ešte klesne spotřeba o litr to teda čumim.
Já jsem teď pokuchal airbox u XR 125L a zkusím jenom přetryskovat
Brusik
 
Příspěvky: 12
Registrován: pátek 28 říjen 2011, 20:51
Bydliště: Žirovnice

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Pilot7011 » pondělí 27 srpen 2012, 17:14

Tak po všech laborováních s bohatosti směsi atd, jsem došel k závěru: nepodkládat jehlu , nechat co nejníže, šroub bohatosti cca 2 1/4otáčky .
Samozřejmostí je vyčištěn karbec, odstraněno různé chcípání na volnoběh, cukání na nižší rychlosti, špatné starty atd.
Svíčka krásně čistá, stále jako nová.
Částečně seříznutý šnorchl aiboxu pro lepří sání.
Na pětku se dá i po rovině s lehkostí i 60 kmh.
Řetězovka 14/47 doporučuji, není to na dálnici ale na okresky bombovní.
Měl jsem i 15/47 , ale 14 je lepší není nutno pořát řadit, rozdíl otáček je tak 300.Lépe táhne.
Taky jsem si myslel, ze čím více benzínu a více vypodložím jehlu tak to víc pojede, ale opak je pravdou.
Snad to někomu pomůže.Motor jde jak švýcary krásně přede nekolísá, při podložené jehle na posr...., a to jsem zkoušel různé tloušťky 0- 1,5mm, bylo to o ničem.
Nakonec jsem na radu zkušeného ladiče zahloubil osazení jehly v šoupátku o cca 1mm a ejhle motor najednou nějak ožil -super.
Samozřejmě při neustále kontrole barvy svíčky , a spotřeba nyní tak 4,5l a delší trasy pod 4L. :D
Čaute.
:D
Jinak trysky 145/50
Naposledy upravil Pilot7011 dne sobota 06 říjen 2012, 07:07, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Pilot7011
 
Příspěvky: 17
Obrázky: 44
Registrován: úterý 23 srpen 2011, 18:43
Bydliště: Baška u FM

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » úterý 28 srpen 2012, 07:23

Podložit jehlu samozřejmě nestačí. Musí se to udělat pořádně, to znamená od airboxu, přes karb až po výfuk...
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod peca » čtvrtek 06 září 2012, 16:03

Tak moto mám doma od ladiča. HURÁÁÁ. Cílem bylo dostat větší krut do nižších otáček, aby se dalo na 5tku jet v nižších otáčkách. Pocitově se to zdá se povedlo na 4 se dá pohodlně jet od cca 45km/h (cca2500ot), na 5 kolem 75 (tachometrových), dokonce se ně podařilo při přeřazení z 1 na 2 nechtěně poslat strojovnu do svíce.
Jinak jak tu bylo řečeno, úprava airboxu je zásadní. Nárust výkonu po pouhém oddělání bočního víka airboxu byl 4PS (průběh nic moc, jak turboloch u dýzla, tak se eště dolaďovalo). Takže šnorchl fuč (musím eště vymyslet nejaků přírubu na filtr) a bylo mě porazeno že se eště odvrtávajů boční plasty pod sedlem, aby měl vzduch víc cest kama proudit. Trysky prý vyhovovaly co sem tam měl (cca 0,54, 1,55-vrtaný vrtákem). Jehla v podstatě nepodložená, šoupě sem myslím vrtal na 4,5mm, filtr KN, výfuk-zvětšení poslední trubky z D19,5 na D23. A prostružoval minimálně komínek jehly (prý cca o 0,02mm). To je tak zhruba všecko co sem v té eufórii zachytil.
Naměřené hodnoty na zadním kole: max.toč.mom. 54,59 Nm při 4716 ot/min, max.výkon 44,71 PS při 6472 ot/min. Krouťák při 3000ot cca 46Nm.
Samozdřejmě s tym ide eště dál pracovat, ale mě to tak zatím bohatě stačí.

RASTO jak řešils tu horní přírubu filtru, aby to nesosalo vzduch tema dírama po šnorchlu ale šlo to přes filtr? DÍKY.
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 358
Obrázky: 102
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » pátek 07 září 2012, 08:18

Ahoj, docílíš toho tak, že šnorchl nedemontuješ, ale uřízneš, tzn. že část šnorchlu těsnící vršek boxu proti přisávání zůstane na místě.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod kajlak » sobota 08 prosinec 2012, 17:08

mate nekdo foto toho airboxu jak to mate serizle?ja mam ted moto rozdelane tak premyslim co dal :D
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod peca » středa 12 prosinec 2012, 03:02

Bráno od spoda na vrch sem nechal akorád to co je v airboxu+drážku (aby to těsnilo a drželo)+cca 4mm nad boxem sem zřezal aby tam vznikl rádius (vzduch netékl přes hrany). Ale uvažuju že tů dˇůru eště zvětším a ubastlím neco z laminátu. Každopádně jak bylo již psáno rozdíl je znát (po doladění trysek).
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 358
Obrázky: 102
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Standa » úterý 01 říjen 2013, 13:17

Špionážní foto Rastovo airboxu RD02:
702

Foto upravy RD08
726
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Fizzy » neděle 13 říjen 2013, 13:24

Zdravím draci. Nebydlí někdo ve Zlínském kraji? Koupil jsem Domíka a chci radši zkontrolovat a vyčistit karbec. Sám si na to netroufám :( . Měl jsem předtím Kentoyu 125 :lol: , tam jsem čistil karbec a trisky co měsíc :lol: , ale u Domíka se bojím, že bych něco pokazil. Prosím nepomohl by mi s tím někdo? :roll: :please:
Fizzy
 
Příspěvky: 1
Obrázky: 0
Registrován: neděle 25 srpen 2013, 20:24

PředchozíDalší

Zpět na WWW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron