Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Připomínky a nápady pro vylepšení webových stránek.

Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » neděle 13 únor 2011, 13:49

Pokud by chtěl někdo komentovat můj poslední článek O bohatosti směsi, může v tomto vláknu. Kritika vítána.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Bago » neděle 13 únor 2011, 14:39

Dobře napsaný článek :_OK:
Jen s tím vstřikováním bych byl opatrnej.Lambda sonda nemá tak moc možností k úpravě směsi, tak jak ty píšeš, jelikož ŘJ moderních motorek má většinou nahranou jen 1 palivovou mapu.V případě úprav je pak potřeba obdoba dynojet kitu pro vstřikování nazývaná "Powercommander" - nahrání dalších palivových map.

PS:Opravdu chceš zkoušet Dave´s carbs mods?Jakej ročník domina máš?
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod praporčík » neděle 13 únor 2011, 14:52

Bago píše:Dobře napsaný článek :_OK:
Jen s tím vstřikováním bych byl opatrnej.Lambda sonda nemá tak moc možností k úpravě směsi, tak jak ty píšeš, jelikož ŘJ moderních motorek má většinou nahranou jen 1 palivovou mapu.V případě úprav je pak potřeba obdoba dynojet kitu pro vstřikování nazývaná "Powercommander" - nahrání dalších palivových map.

PS:Opravdu chceš zkoušet Dave´s carbs mods?Jakej ročník domina máš?


CO TO JE? Dave´s carbs mods
praporčík
 
Příspěvky: 325
Registrován: pondělí 10 září 2007, 20:14
Bydliště: u Plzně

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » neděle 13 únor 2011, 15:14

Bago píše:Dobře napsaný článek :_OK:
Jen s tím vstřikováním bych byl opatrnej.Lambda sonda nemá tak moc možností k úpravě směsi, tak jak ty píšeš, jelikož ŘJ moderních motorek má většinou nahranou jen 1 palivovou mapu.V případě úprav je pak potřeba obdoba dynojet kitu pro vstřikování nazývaná "Powercommander" - nahrání dalších palivových map.

PS:Opravdu chceš zkoušet Dave´s carbs mods?Jakej ročník domina máš?


Aha, vidíš to, já toho o vstřikování moc nevím, on o tom ten článek ani není. Raděj tu větu vyhodím, stejněje tam celkem navíc. Myslel jsem, že řidící jednotka neustále vyhodnocuje spálenou směs a podle toho zadává přípravu nové směsi.

Jo, do tý úpravy půjdu. Udělám to přesně podle Dejva. Akorát si teď budu objednávat víc trysek, na vyzkoušení. Jeho výchozí doporučení je 158/55, tak vezmu tyhle plus nějaký větší i menší a vyzkouším to. Mám ročník 91, průchozí výfuky.

praporčík píše:CO TO JE? Dave´s carbs mods


Na jaře o tom napíšu článek česky, až to vyzkouším. V angličtině se to nechá vygooglit. V podstatě jde o takovou mírně pokročilou úpravu sání a karburátoru, kterou vymysleli a odzkoušeli chytří páni pro Hondu XR650L.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod praporčík » neděle 13 únor 2011, 15:35

rastakvajanasta píše:Na jaře o tom napíšu článek česky, až to vyzkouším. V angličtině se to nechá vygooglit. V podstatě jde o takovou mírně pokročilou úpravu sání a karburátoru, kterou vymysleli a odzkoušeli chytří páni pro Hondu XR650L.


No to jsem zvedavej něco jsem vygůglil ale tam šlo o karburátor jako takovej a měnili trysky a jiné...a tohle je uprava ssání ???jen ssání?
praporčík
 
Příspěvky: 325
Registrován: pondělí 10 září 2007, 20:14
Bydliště: u Plzně

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » neděle 13 únor 2011, 15:37

Hlavní je úprava karburátoru, aby to dobře fungovalo je třeba taky vyměnit filtr a upravit airbox.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod praporčík » neděle 13 únor 2011, 15:39

rastakvajanasta píše:Hlavní je úprava karburátoru, aby to dobře fungovalo je třeba taky vyměnit filtr a upravit airbox.

OOK http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/
praporčík
 
Příspěvky: 325
Registrován: pondělí 10 září 2007, 20:14
Bydliště: u Plzně

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Bago » neděle 13 únor 2011, 17:54

A už jsi někde našel nějakýho "dodavatele" trysek ?
Já už po tom totiž tak trošku pátral...a krom Dynojetu (kterej není určenej na můj modelovej rok 98) se dle mých informací tady nedá nic moc sehnat - teda minimálně reakce partsdepot.cz a autorizovanýho servisu hondy byla negativní...
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » neděle 13 únor 2011, 18:12

Bago píše:A už jsi někde našel nějakýho "dodavatele" trysek ?
Já už po tom totiž tak trošku pátral...a krom Dynojetu (kterej není určenej na můj modelovej rok 98) se dle mých informací tady nedá nic moc sehnat - teda minimálně reakce partsdepot.cz a autorizovanýho servisu hondy byla negativní...


V Čechách je to úplně marný, škoda času tady něco shánět :roll: . Raděj z USA, poštovný 10 babek, obrovskej výběr, platba paypal, ceny skvělý, http://www.pjmotorsports.com/ :_OK: O Dynojetu bych neuvažoval, draze koupíš hromadu věcí, který možná ani nepotřebuješ, něco ti může naopak chybět a navíc mám za to, že jinak číslujou trysky.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Bago » pondělí 14 únor 2011, 13:25

Dík za tip! :)
Momentálně rozhodně začnu s odstraněním EKOsráče...a pak zkusim pořešit vejfuky + karbec.Nejsem si totiž jistej, jestli je moje 98 stejná jako na XR600L a jestli to uvnitř karbecu vypadá stejně tak, abych mohl použít ten carb´s mod...
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » pondělí 14 únor 2011, 15:37

Bago píše:Dík za tip! :)
Momentálně rozhodně začnu s odstraněním EKOsráče...a pak zkusim pořešit vejfuky + karbec.Nejsem si totiž jistej, jestli je moje 98 stejná jako na XR600L a jestli to uvnitř karbecu vypadá stejně tak, abych mohl použít ten carb´s mod...


Ta modifikace je vymyšlená pro XR650L a ta má úplně stejnej motor i karbec (včetně střev) jako Doman. Ta úprava ti určitě půjde, jen to chce podle mě opravdu dotáhnout až do konce se vším všudy, jinak to makat nebude. Ode mě budou reference tak někdy v červnu, až to pořádně ozkouším.

Na ten EKO sráč se nechá na ebayi sehnat za pár babek pěkná sada, takže to člověk nemusí doma bastlit. Na výkon to odstranění vliv nemá, ale taky to odmontuju, se*e mě totiž to klubko hadů co z ventilu leze.

Už loni v létě jsem odmontoval ten odlučovač na odfuku skříně, propojil napřímo s airboxem a běhá to v pohodě s tou výhodou, že je teď o mnoho lepší přístup ke karbci, najednou je všude hromada místa. Ono se to nezdá, ale taky z toho vedou asi tři tlustý hadice a samo o sobě je to dost velký, no hrůza. Jediný k čemu se tyhle patenty hodí je k nakopnutí někam do křoví.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Bago » pondělí 14 únor 2011, 19:14

No nechci zasírat tuhle diskuzi offtopicem...
...ale na ebayi jsem si právě tenhle "smog block-off kit" objednal - a prodejce mi k tomu poslal stručný povídání co a jak udělat.
Ten ekoventil chci sundat zaprvý kvůli tomu klubku, zadruhý kvůli hmotnosti a taky kvůli estetice a chlazení.
A právě ten "odlučovač" na odfuku doporučuje ponechat z jedinýho prostýho důvodu - když z odfuku vyprskne ven olejová mlha, dorazí do toho "odlučovače", tam se vysráží na stěnách a potom zteče zpět.Zatímco když to odmontuješ tak ti všechno tohle může(ale nemusí)lítat rovnou do airboxu, kde to zasere filtr olejem.
I když, nebudu tvrdit že jsem o odstranění taky nepřemejšlel, protože ten můj černej xindl asi neni dobře utěsněnej, tudíž je kolem něho neustálá směs oleje s prachem ze silnice...

k tomu karbecu - z několika různých zdrojů se mi zdá, že můj 98 dominátor má karbec jinej, bohužel :(
za a)na něj dynojet nevyrábí kit
b)i v historii od Sympiho na stránkách je uvedený typový číslo karbce VE87...zatímco starší dominátory mají VE80(A,B,C,D...)
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod rastakvajanasta » pondělí 14 únor 2011, 20:25

Vlákno nezasíráš, řekl bych :) je to plusminus k věci

Jojo, ten ekoventil chci dát dolů z podobných důvodů. Jinak o tom odlučovači to vím. Stejně jsem si řekl, že to zkusím a za x-tisících kilometrů jsem s tím neměl problém.

Hadici ze skříně jsem napojil na airbox nejkratší cestou, tj. hned vedle ústí ke karbci. Teoreticky pokud se do airboxu dostane nějaká olejová mlha, jde hned do motoru, kterej jí bezpotíží zbaští. Karbec se mi nijak nezaolejovává a spotřeba oleje zůstala stejná jako asi posledních 30.000km :) Nějaká mastnota v airboxu je, ale ta tam byla i předtím. Filtr suchej. Dolů z boxu vede taková hadička se špuntem, kde se zachytává olej, co se do airboxu dostane. Čas od času ji vylejvám (asi tak malýho panáka při každý výměně oleje :D ...) a po odstranění odlučovače se tam víc oleje neusazuje. Prostě po odstranění se všechno tváří úplně stejně jako předtím a motorka se chová pořád úplně stejně. Z toho všeho soudím, že funkce toho odlučovače je jen teoretická, prakticky se bez něj obejdu. Ještě je tu možnost nenapojovat skříň na airbox, ale nasadit na odfuk takovej ten malej spešl filtřík na odvětrání, KNko to dělá, ale ještě jsem po tom nepátral, nevim jak přesně by to mělo fungovat...

S těma karbcema navim, já mám za to, že napříč ročníky byl rozdíl akorát v osazení trysek, na nic jinýho jsem zatím nepřišel.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 878
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod kajlak » pondělí 14 únor 2011, 22:00

rastakvajanasta- pak dej vedet jak vymenis ty trysky jakej je rozdli,celkem me to zajima,chtel bych zkusit jiny domino jak jede schvalne oproti memu,me pripada celkem zivy zase :lol:
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: Diskuze k článku "Karburátor - bohatost směsi"

Příspěvekod Bago » pondělí 14 únor 2011, 23:24

No možná to taky zkusim sundat, když to bude dělat neplechu tak to maximálně vrátím... :-)
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Další

Zpět na WWW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron