od Pruduch » středa 12 leden 2011, 16:00
Stačí nabastlit pneumanometr na starou svíčku. Například vyrazit elektrodu a nasadit na porcelán hadičku, nebo vytočit a zaletovat vložku do kovový části svíčky, prostě jakkoli propojit spalovací prostor s manometrem přes původní závit svíčky (aby zůstala zhruba stejná velikost spalovacího prostoru). Chce to manometr u kterýho ručička ukáže nejvyšší hodnotu a zůstane "viset". Pak stačí párkrát zatočit startérem. Tlak by měl být uveden někde v servisním manuálu, v ideálním případě (teoreticky) bude stejnej jako kompresní poměr, tedy něco kolem 10 by oko. V praxi odhadem tipuju že by měl být kolem 8-9 bar u zdravýho motoru, ale střílím od boku, nechce se mi to hledat. Hadici mezi manometrem a svíčkoadaptérem nedělat moc tlustou ani dlouhou kvůli mrtvému objemu. I když je fakt, že u takhle velkýho motoru ten mrtvej objem nebude hrát skoro roli, existujou i manometry jen s trubkou s kusem konický gumy na konci který se jen přidrží v díře místo svíčky...