Karburátor

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: Karburátor

Příspěvekod rastakvajanasta » úterý 24 květen 2011, 08:14

task píše:Někde se tu taky psalo o základním nastavení karburátoru :w1/:
Buď jsem slepej ale já to tu nikde nemohu najít . :evil:
Pomůžete :please:


Myslíš tovární nastavení? To se liší podle roku výroby, ale většinou trysky 50/155, 2,5-3 otáčky na šroubu volnoběžné směsi a volnoběh 1300rpm +-100, hladinu z hlavy nevím. A jak už jsem psal mnohokrát, je to chudý chudý a zase chudý :teacher: hlavně ten volnoběh je zoufalej, chce to větší trysku.

Starší ročníky mají volnoběžnou trysku #48 (hrůza...) a některý (možná) i větší hlavní trysku (až #162) a novější ročníky zase menší hlavní trysku #148.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor

Příspěvekod Misak83 » úterý 24 květen 2011, 16:32

rastakvajanasta: a myslíš že stačí vyměnit tu 48. za 50. a nebo jak tu někde bylo až 52. máš to vyzkoušený? já jsem našel jen tu 50. že by šla objednat
Uživatelský avatar
Misak83
 
Příspěvky: 30
Obrázky: 11
Registrován: sobota 23 duben 2011, 10:42
Bydliště: Mořkov

Re: Karburátor

Příspěvekod rastakvajanasta » středa 25 květen 2011, 07:32

Misak83 píše:rastakvajanasta: a myslíš že stačí vyměnit tu 48. za 50. a nebo jak tu někde bylo až 52. máš to vyzkoušený? já jsem našel jen tu 50. že by šla objednat


Mně se válí doma na stole trysky #52 #55 #58 už tři měsíce, ale zatím jsem absolutně neměl čas s motorkou něco dělat krom pokusu o odstranění ekoventilu... mám letos najeto sotva 500 km :? takže vyzkoušeno nemám nic. Jak to půjde, začnu testovat.

Řekl bych, že těch 50 je taky málo, ale je třeba to zkoušet. Záleží na motorce, jestli je bez úprav (originál airbox, filtr, výfuky), zkusil bych být tebou #52. Objednat se dá vše. Jestli chceš, vydrž ještě pár týdnů, do srazu chci motorku překopat a aspoň pár set km "zahořet", dám pak info, jak to dopadlo. Do karbce se pustím hned, jak se mi povede odsekat šrouby na tom zku*veným ekoventilu, snad už tento víkend, nic neslibuju.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor

Příspěvekod Misak83 » středa 25 květen 2011, 16:15

rastakvajanasta píše:
Misak83 píše:rastakvajanasta: a myslíš že stačí vyměnit tu 48. za 50. a nebo jak tu někde bylo až 52. máš to vyzkoušený? já jsem našel jen tu 50. že by šla objednat


Mně se válí doma na stole trysky #52 #55 #58 už tři měsíce, ale zatím jsem absolutně neměl čas s motorkou něco dělat krom pokusu o odstranění ekoventilu... mám letos najeto sotva 500 km :? takže vyzkoušeno nemám nic. Jak to půjde, začnu testovat.

Řekl bych, že těch 50 je taky málo, ale je třeba to zkoušet. Záleží na motorce, jestli je bez úprav (originál airbox, filtr, výfuky), zkusil bych být tebou #52. Objednat se dá vše. Jestli chceš, vydrž ještě pár týdnů, do srazu chci motorku překopat a aspoň pár set km "zahořet", dám pak info, jak to dopadlo. Do karbce se pustím hned, jak se mi povede odsekat šrouby na tom zku*veným ekoventilu, snad už tento víkend, nic neslibuju.


no určitě otevřu vejfuky a asi i ten vzduchovej filtr bych vyměnil, jinak nevím co jinýho se dá dělat s airboxem tak asi začnu tou 52. a uvidím co bude :)
Uživatelský avatar
Misak83
 
Příspěvky: 30
Obrázky: 11
Registrován: sobota 23 duben 2011, 10:42
Bydliště: Mořkov

Re: Karburátor

Příspěvekod peca » sobota 04 červen 2011, 23:15

Zdravím dámy? a pánové. Předem díky moooc za fórum je to zupa.
Já sem trysky prostě převrtal, vrtáčkama, na vrtačce :o). Volnoběh 0,54-0,55, hlavní 1,55. Měl sem strašně chudů směs, nešla doštelovat tak doufám že to pomože (KN filtr, výfuk). Namontováno nemám, čekám na příruby sání (tam inženýři z japonska udělali chybu :-( .)
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor

Příspěvekod Wáca » neděle 12 červen 2011, 22:17

nevim jestli je to tu někde napsaný na foru, ale nevíte k čemu je takovej plastovej bazmekt kterej vám zůstane v plovákový komoře když jí sundáte ? podle zarážek na sobě co má tak jde nasadit jenom jednim způsobem a je nasazen na hlavní trisce, ale ne nijak pevně, naopak uplně volně

edit: mam na mysli tento bazmekt, je pod číslem 27
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Karburátor

Příspěvekod peca » pondělí 13 červen 2011, 18:26

Nzdar. S bazmektem těžko říct. Zdá se ně že jakdyby odděluje hlavní trysku od volnoběžné aby si navzájem nesosali beňo. Ale těžko říct.
Neví prosím nekdo esi má byt jehla v karbecu rovně nebo šejdrem? Já ju mám nahlů po směru proudu vzduchu. mám strach aby se časem neodřela o tů vložku. Díky.
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor

Příspěvekod rastakvajanasta » pondělí 13 červen 2011, 22:09

peca píše:Nzdar. S bazmektem těžko říct. Zdá se ně že jakdyby odděluje hlavní trysku od volnoběžné aby si navzájem nesosali beňo. Ale těžko říct.
Neví prosím nekdo esi má byt jehla v karbecu rovně nebo šejdrem? Já ju mám nahlů po směru proudu vzduchu. mám strach aby se časem neodřela o tů vložku. Díky.


Co vím, měla by sedět pěkně kolmo. Zkontroluj si, jestli už nemáš vydřenou jehlovou trysku do elipsy.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor

Příspěvekod peca » středa 15 červen 2011, 20:41

Tak ně to nedalo a znova sem ten karb rozdělal. Zjistil sem že vybrání v šoupěti na který dosedá jehla letí 0,3mm. Evidentně od výroby.?? Tá jehla byla uhlá tolik že sem ju musel trošičku natlačit aby vlezla do trysky. Tak sem to vybrání na vrtačce lehce strůhl na 0,15mm a jehla je skoro rovně. Zrovna sem ju podložil 0,5mm podložků (M3) a převrtal ty dva D3,5 na D4. Ale nevim na co to převrtání má vliv resp. na jakým principu to šoupě funguje (na podtlaku, vím). Já enom že sem to tu nekde čtl.
Díky.
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor

Příspěvekod rastakvajanasta » pátek 17 červen 2011, 08:07

peca píše: Zrovna sem ju podložil 0,5mm podložků (M3) a převrtal ty dva D3,5 na D4. Ale nevim na co to převrtání má vliv resp. na jakým principu to šoupě funguje (na podtlaku, vím). Já enom že sem to tu nekde čtl.
Díky.


Budeš mít vyšší bohatost, vypodložkovaná jehla bude sedět výš a pouštět víc paliva, ty převrtaný otvory by měly zlepšit reakci na plyn, šoupě půjde rychleji nahoru, je to na principu podtlaku. Někde v příspěvcích výš jsem četl, že už máš výfuky, laďák, trysky... mohlo by to spolu fungovat fajn. Ještě bych doporučil uříznout ten sosák k airboxu, co je pod sedačkou, ať to k filtru fičí bez omezení :wink:
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor

Příspěvekod peca » pátek 17 červen 2011, 21:46

Tak vše namontováno :hura: .
Výfuky origo-poslední trubka z D19,5 na D24 a o 1cm z vnitřku kratší (hezky bublá-neřve, vypadá jak origo)
KN filtr-nemohl sem ho dostat do té horní objímky :( tak sem ho trošku po obvodu zeřezal (těsní).
Trysky
Včera sem to projel cca 30km, na 5 se dá jet pohodlně od 2500 otáček (cca70kmh). Podle svíčky je eště bohatá směs (3,75ot-ubral sem na 3ot a uvidím).
Když sem ju šteloval tak při dotahování (od 3ot do asi 1ot ) se otáčky motoru zdvihaly, to by mělo byt asi naopak né?
Akorád po zaklapnutí trochu pomalej klesajů otáčky, a když sem dojel tak se ně hryzly otáčky na 3000 dokáď nedošel v karbu bnál :( . A když sem jel kolem 100 110 tak teplota oleja vyběhla na 100C. Po startu byl motor celkem rychle vřelý (olej nee-pozvolna). Mám vyrobeý chlaďák tak doufám že bude fungovat až ho nekdy namontuju.
Dofám že to bude OK jinak poputuje do servisu :? .

dod: Tak to moc nezafungovalo. Když sem měl 0.54 a bohatů směs tak to tahlo od 2500ot jak čert. Ale jakmile sem sešteloval směs podle svíčky tak se to vrátilo skoro na původní stav a ke všeckýmu začaly pomalý padat otáčky po zavření plynu. Takže to chce zkůšat. Eště musím pořešit lanko sitiča (mám nádstavce řídítek-při otáčení se bovden popotahuje-blbnů otáčky) a udělat nový to šroubení, závit je na sra_ky a mám strach že si to přisává. A já ladím a ladím :(
Naposledy upravil peca dne pátek 29 červenec 2011, 20:02, celkově upraveno 1
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor

Příspěvekod rastakvajanasta » sobota 18 červen 2011, 09:02

peca píše:
Když sem ju šteloval tak při dotahování (od 3ot do asi 1ot ) se otáčky motoru zdvihaly, to by mělo byt asi naopak né?


Tímhle šroubem šteluješ jen volnoběžnou směs. A podle toho, co píšeš, ji máš moc bohatou. Tu volnoběžnou trysku si převrtal na moc velkej průměr.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor

Příspěvekod peca » sobota 18 červen 2011, 21:45

Uff :( . Ale když bude OK barva svíčky tek by neměl byt problém né? Mě už se to rozdělávat nechce :?
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor

Příspěvekod rastakvajanasta » neděle 19 červen 2011, 10:54

peca píše:Uff :( . Ale když bude OK barva svíčky tek by neměl byt problém né? Mě už se to rozdělávat nechce :?


Můžeš s tím zkusit jezdit, zas takovej problém by to být nemusel. Taky si změř spotřebu, asi půjde nahoru.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor

Příspěvekod karas » sobota 02 červenec 2011, 04:54

Ahoj zdravím všechny příznivce nx650.
Nedávno jsem zakoupil domino a jsem docela spokojený s jízdou na silnici i v terénu , mám ročník 96 .
Ale mám trochu problém se startováním - za studena bych to i chápal ale poslední dobou chytá tak na po 4.i teplá možná je to i moje vina trochu mi spadla ze zadního kola na asfaltu - (začátečnická chyba eště ted se za to stydím :oops: ) no niméně jsem pročítal forum a zkusil vyjet plovákovou komoru - to mi pomohlo při startu za studena - dobrý tip... Ale chci se zeptat jestli nemůže být problém i v karburátoru a když, tak kde? co se může stát po pádu... Fakt nevím a když jsem četl na stránkách o dominu tak to asi není sranda nastavit vše tak aby to fungovalo tak jak má. Děkuji moc za případné názory (rady).
Protože se má otázka týká hlavně karburátoru napsal jsem to sem - snad si nekoleduji o vymazání.
karas
 
Příspěvky: 14
Obrázky: 0
Registrován: středa 29 červen 2011, 21:38

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků