Pružiny a olej v předních tlumičích.

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod Georg » středa 26 prosinec 2007, 01:11

Jelikož rád courám mimo cesty, ladil jsem odpružení tak, abych dostal motorku výš, aby dobře tlumila na polňačkách a na silnici fungovala správně. Na můj vkus byla na polňačkách moc hopsavá a na silnici při
prudkém brždění se moc potápěla. Objednal jsem proto progresivní pružiny, které sice stojí cca 2.500,-Kč, ale přesně tohle se změní k lepšímu. Olej jsem namíchal maličko hustší (asi 6-7 odhadem) a jsem nadšenej. Při pomalý jízdě v marastu jsou krásně měkoučký a úžasně kopírují terén a při extrémním brždění jsou mnohem tvrdší a neboří se jako dříve. Motorka i o něco vyrostla, soudě podle náklonu při stání na policajtu. Můžu vřele doporučit. Čus Georg.
Uživatelský avatar
Georg
 
Příspěvky: 75
Registrován: pátek 10 srpen 2007, 22:44
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Vondri » neděle 03 únor 2008, 13:22

zdarec neřešil si náhodou tohle??
http://forum.motorkari.cz/viewtopic.php?id=33857

jak to pootočit??
Vondri
 
Příspěvky: 116
Registrován: neděle 15 říjen 2006, 19:00
Bydliště: nedaleko Žďáru nad Sázavou

pružiny a olej v předních tlumičích

Příspěvekod zdeník » pátek 08 únor 2008, 22:05

Nevite někdo jestli množství oleje v předních tlumičích je u Dominátora z roku 2000 stejná jako je manuálu který je z roku88.
Uživatelský avatar
zdeník
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 74
Obrázky: 3
Registrován: úterý 29 leden 2008, 00:52
Bydliště: Mělník

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod Pecold » pondělí 11 únor 2008, 08:42

Georg píše:... Objednal jsem proto progresivní pružiny, které sice stojí cca 2.500,-Kč, ale přesně tohle se změní k lepšímu...


Tak já je mám objednaný taky, ale teď jsme narazil na tohle :

"Prosím, objednávejte si k pružinám WIRTH objímky, které jsou k příslušnému motocyklu v katalogu uvedené. Můžete použít objímky také o něco delší a zkrátit je na v seznamu uvedenou délku."

Řešil jsi tedy i tady tohle nebo jsi prostě je vyměnil pružiny a dal nahoru ty originální podložky a ten váleček ?
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

Re: pružiny a olej v předních tlumičích

Příspěvekod Barthez » čtvrtek 14 únor 2008, 15:58

zdeník píše:Nevite někdo jestli množství oleje v předních tlumičích je u Dominátora z roku 2000 stejná jako je manuálu který je z roku88.


Myslím,že by to mělo být 592ccm Mrkni na http://www.motoskaut.cz/motodata/714-ho ... 50ccm.html Tam najdeš skoro všechno.. :idea:
Barthez
 
Příspěvky: 22
Registrován: středa 24 leden 2007, 18:55
Bydliště: Skalice nad Svitavou

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod kajlak » úterý 01 červen 2010, 18:34

dole vypustis a nahore zas nalijes :lol: melo by tam byt cca 0,6l, muzes si vybrat aji viskozitu a tim to muzes pritvrdit aji,na cesty by to mohlo met vyhodu :D
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod backette » úterý 29 červen 2010, 07:46

Kajlak. A ako presne sa prosim ta meni olej vo vidlici.
Pretoze z toho co si popisal som pochopil:
1. Odskrutkujem sroub( imbus ) na spodku vidlí aby sa uvolnila pružina a aby vytiekol olej.
2. Odskrutkujem sroub na vrchu vidlí aby som mohol naliat nový olej, samo ze ten imbus tam medzi tým nakrútim spať.

Myslel si to tak, alebo som napísal hovadinu ? :-) dík
Uživatelský avatar
backette
 
Příspěvky: 51
Registrován: pátek 20 březen 2009, 22:13
Bydliště: Zvolen - Slovensko

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod Matess727 » úterý 29 červen 2010, 16:23

Georg: Co jezdíš za terén na Domíkovi?...nemáš nějaké video? :wink: Pohyboju se dost na různých off enduro akcích a ostřejší off-roady sám pořádám, ale moc Domíků jsem v terénu neviděl.A to se docela divím,...páč si myslím, že Domino není vůbec špatný do terénu,...podle mě méně nákladnější a spolehlivější než LC4 Adventure,...což mi přijde podobná kategorie (LC4 je o něco ostřejší),...a těch je vidět celkem dost.Třebas na akcích mastodontů by to bylo na Dominu parádní,...proč se mlátit s nějakou Afrikou?Já jezdím terén na Kawasaki KLX 650, ale váhově to je podobný jak Domino. :wink: ....Kawa má 142kg.
Matess727
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtvrtek 20 listopad 2008, 23:36
Bydliště: Tábor

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod kajlak » úterý 29 červen 2010, 18:53

backette píše:Kajlak. A ako presne sa prosim ta meni olej vo vidlici.
Pretoze z toho co si popisal som pochopil:
1. Odskrutkujem sroub( imbus ) na spodku vidlí aby sa uvolnila pružina a aby vytiekol olej.
2. Odskrutkujem sroub na vrchu vidlí aby som mohol naliat nový olej, samo ze ten imbus tam medzi tým nakrútim spať.

Myslel si to tak, alebo som napísal hovadinu ? :-) dík

imbus nepovoluj-ten je na povoleni pruziny pri rozebrani tlumicu,na kazde vidli je vypousteci sroub na 10 klic dole-smerem k motoru,povolis je a nechas vytect,ja pak vzdy jeste trochu zatlumim a zbytek oleje vystrikne ven jeste :lol: potom trochu povolis srouby na vrchnich brylich aby ti sli lip povolit zatky,lepsi si to je potom hodit na montazni stojan nebo podlozit motor,protoze jak povolis horni zatky tak se ti zatlaci vidle :lol: no a vratis dole srouby a nahore nalijes tlumicovy olej,zazatkujes,stahnes bryle a muzes litat zase :lol:
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod kajlak » úterý 29 červen 2010, 18:55

Matess727 píše:Georg: Co jezdíš za terén na Domíkovi?...nemáš nějaké video? :wink: Pohyboju se dost na různých off enduro akcích a ostřejší off-roady sám pořádám, ale moc Domíků jsem v terénu neviděl.A to se docela divím,...páč si myslím, že Domino není vůbec špatný do terénu,...podle mě méně nákladnější a spolehlivější než LC4 Adventure,...což mi přijde podobná kategorie (LC4 je o něco ostřejší),...a těch je vidět celkem dost.Třebas na akcích mastodontů by to bylo na Dominu parádní,...proč se mlátit s nějakou Afrikou?Já jezdím terén na Kawasaki KLX 650, ale váhově to je podobný jak Domino. :wink: ....Kawa má 142kg.

ja treba jezdim s klukama v tezkym off-roadu,na akce moc nejezdim,neni moc casu,s domikem se drzim v poho a neni problem 8)
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod backette » úterý 29 červen 2010, 21:38

Kajlak: díky moc chlape :) ..a este dotaz aku znacku a viskozitu oleja pouzivas ?
Uživatelský avatar
backette
 
Příspěvky: 51
Registrován: pátek 20 březen 2009, 22:13
Bydliště: Zvolen - Slovensko

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod kajlak » úterý 29 červen 2010, 22:23

backette píše:Kajlak: díky moc chlape :) ..a este dotaz aku znacku a viskozitu oleja pouzivas ?

no ja koupil castrol koupil jsem dva litry-jeden 10w a druhy 5w,stejne musis koupit dva litry kdyz do vidle je necelych 0,6litru,a zkusis si to namychat tak akorat :lol: nekde jsem aji videl ze prodavaji primo 7,5w coz by mohlo vyhovovat,zalezi taky jak jsou unaveny pruziny atd,jinak znacek oleje je plno a chybu neudelas-motul,motorex,repsol,castrol,denicol atd,jinak cim vyssi W tak je hustejsi olej,jak psal georg tak idealni je tech 6-7w,zalezi kde jezdis casteji :D
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod backette » středa 30 červen 2010, 21:27

Dikes, dnes som menil ten olej a bolo to fakt celkom jednoduche. Nalial som tam Panolin 10W nakolko jazdim viac cestu ako teren. Uvidim ako sa tu bude spravat. Inak ten panolin je nejaky svajciarsky olej, este som o nom nepocul ale liter stal okolo 6.50€ co je super cena oproti ostatnym znackam.

Predavaju ho u nas v autotechne, maju tam doplnky pre off road motorky tak uvidim ci bude dobry :).
Uživatelský avatar
backette
 
Příspěvky: 51
Registrován: pátek 20 březen 2009, 22:13
Bydliště: Zvolen - Slovensko

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod Bago » úterý 20 září 2011, 23:43

Dovolím si obnovit zašlé téma - v servisním manuálu k domíkovi (1988) se píše, že do vidlí patří ATF - Automatic Transmission Fluid - nebo, chcete li-olej do automat.převodovek.
Jen takovej malej postřeh, asi tam taky radši ale naleju "fork oil" :-) - jen si nejsem jistej s tou viskozitou...
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Pružiny a olej v předních tlumičích.

Příspěvekod peca » neděle 30 říjen 2011, 18:31

Já sem nalil 15W a NEdoporučuju. Nevim jak mě to napadlo :? . Sice se to neboří a na rovné cestě ok ale stačí menší nerovnost a drkotaly ně aj zuby. Teď mám namícháno 50/50 5W+10W=7,5W a když přejížďám nejaký ty příčný nerovnosti tak to furt celkem kope. Asi zkusím eště ubrat.
Edit: po letech sem zjistil že u tlumičových olejů prý 5w+10w=7,5w neplatí, prý 1x5w+2x10w je střed.
Naposledy upravil peca dne neděle 16 leden 2022, 18:49, celkově upraveno 1
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Další

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron