Nedotknul.. ale bohuzel v tom nemas zcela jasno. Samozrejme se bavim o idealnich podminkach, tedy nezatahuju tady teplotu a samovybijeneni, uvazuji plne nabiti a dobrou kondici baterie (novy kus). Vybijeci krivka je dana vyrobcem a vicemene vychazi z chemickych reakci v baterii pri vybijeni. Nabijeci krivka pak z reakci pri nabijeni. Pokud ma baterie 12V a 8Ah, tak tim vyrobce rika, ze po vycerpani energie 8Ah z plne nabite baterie napeti zacne klesat pod 12V. A to vetsinou prudce, jak uz jsem psal.
Jak vycerpes onech 8Ah zalezi jen na tebe. 1A*8h=8Ah nebo 8A*1h=8Ah nebo 16A*0,5h nebo 0,1A*80h=8Ah atd.. Myslim ze tohle polopaticke vysvetleni je pruhledne pro kohokoli, i laika.
A kdyz ne, tak nastinim jeden pokus. Rekneme ze startovaci proud domina je v prumeru 100A pri 5sekundovcyh intervalech jak se doporucuje - nekde uz jsem tu psal ze jsem to v praci meril skrz dimenzaci startovaciho rele. Jak dlouho tedy vyrzis startovat s novou baterii ? 8Ah=8A*60min=480Amin. 480Amin/100A=4,8min=288sekun. 288sekund/5sekund= 57,6 nastartovani bez dobiti baterie. Pokud stale neveris tak doporucuji vyskouset s delsimi pauzami na vychladnuti startovaciho rele. Min. 50x bys mel motorem zatocit nez baterii vystavis uplne(ale nenastartovat). Samozrejme musi byt baterie plne nabita. Se zapnutyma svetlama by to bylo obdobne, jen by pokus trval o neco dele.
Uf, trochu jsem se rozepsal..