Baterie typ/značka

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod kozzy » pondělí 09 leden 2012, 21:43

Já sem loni koupil tuto:http://www.motoskaut.cz/zbozi/baterie/fiamm/402-baterie-fiamm-ftx9-bs
a nemůžu si stěžovat.Na zimu jsem ji vyndal z domina, dal na "chytrou" nabíječku, ta spustila test, ukázala 100% a přepla se do udržovacího módu. (a to už baterka dva měsíce nejezdila, neb jsem koupil jinou mašinu).
Btw.: Předchozí baterka v donckovi byla taky origo r.v.:1996!!!
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod Alfik » úterý 10 leden 2012, 19:26

Mám stejnou jako Rasta a Zemi,jen jsem jí koupil před 2ma roky u místního lupiče za 1000 peněz.Taky byla suchá,jen jsem to tam nalil,dal do motky a nastartoval.Problémy s dobíjením či udržováním nemám,neb jezdím pořád(tedy teď tak 2x za týden).
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod Wáca » středa 01 únor 2012, 13:46

taky mě to čeká na sozónu, tak jsem zadal kod YTX9-BS do vyhledávaše a vylezla mi YUASA která má 8Ah a vedle ní se mi zobrazila od Motobatt a u ní píšou 10,5 Ah ..... pro klid na duši tam samozřejmě koupím tu co tam má být a nejspíš od firmy YUASA, ale zajímá mě co znamenaj ty Ah přesně ( zkratka Ah vim co znamená :-) ) ......zatim si to oddůvodňuju že s více Ah vydrží dýl svítit bez dobíjení ? je to tak :oops:
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod Bago » středa 01 únor 2012, 14:19

Wáca píše:taky mě to čeká na sozónu, tak jsem zadal kod YTX9-BS do vyhledávaše a vylezla mi YUASA která má 8Ah a vedle ní se mi zobrazila od Motobatt a u ní píšou 10,5 Ah ..... pro klid na duši tam samozřejmě koupím tu co tam má být a nejspíš od firmy YUASA, ale zajímá mě co znamenaj ty Ah přesně ( zkratka Ah vim co znamená :-) ) ......zatim si to oddůvodňuju že s více Ah vydrží dýl svítit bez dobíjení ? je to tak :oops:

No, pokud by skutečně měla 10,5Ah, o čemž při stejným rozměru pochybuju, tak by vydržela víc startů bez nabíjení, dýl svítit apod - prostě by měla větší kapacitu /víc by se toho do ní vešlo :D /.
Ale jak říkám, při stejnejch fyzickejch rozměrech tomu moc nevěřim...
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod frijolero » středa 01 únor 2012, 16:05

Zdravim,

vnesu Vam do toho vice svetla. Ah znamena Amperhodiny - kapacitu baterie. Tedy 8Ah = proud 8 Amper podobu jedne hodiny nebo proud 1 Amper po dobu 8mi hodin. Po techto casech uz neni zarucena velikost onoho proudu a vetsinou jde celkem strme dolu (tohle uz neni typicka pracovni oblast baterie a provozovani v teto oblasti zkracuje zivotnost baterie). Ruzna kapacita (Amperhodiny) muze byt dana jinou technologii konstrukce baterie. Tedy pri stejnych parametrech (kapacita a napeti) baterie bude jinak vypadat a vazit v provedeni gelova olovena, olovena s elektrolytem, louhova, Lion, NiMH, NiCd..

Doporucuji koupit baterii, ktera je uvedena v manualu a udrzovat ji podle navodu.

Nedavno jsem hledal u moji Yuasy rok a mesic vyroby podle kodu vyrazenem primo na baterii. Ale nedohledal jsem pac mam na ni kod jen petimistny a v legende co jsem nekde nasel byl ten kod na 7 mist. Takze uz zase banan, stejne jako s VINem, kde mi chybi rovnou 5 cisel :x
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod kozzy » středa 01 únor 2012, 20:04

Různá kapacita dvou baterek stejných rozměrů lze dosáhnout i stejnou technologii.(např.:olovo/elektrolyt) Záleží na konstrukci. Ale větší kapacita jde většinou na úkor životnosti.Též bych doporučil radši 8Ah než 10Ah.
frijolero píše:Tedy 8Ah = proud 8 Amper podobu jedne hodiny nebo proud 1 Amper po dobu 8mi hodin. Po techto casech uz neni zarucena velikost onoho proudu a vetsinou jde celkem strme dolu (tohle uz neni typicka pracovni oblast baterie a provozovani v teto oblasti zkracuje zivotnost baterie).

Kdes na to přišel????? 8A po dobu jedné hodiny je dle mého skromného názoru blbost,až to dveřma tříská
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod frijolero » středa 01 únor 2012, 20:35

Uhm.. doporucuji ti neco si o teto problematice nastudovat nez zacnes delat zavery a osocovat !
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod kozzy » středa 01 únor 2012, 22:14

frijolero píše:Uhm.. doporucuji ti neco si o teto problematice nastudovat nez zacnes delat zavery a osocovat !

O baterkách něco vím, a nedělal jsem žádné závěry, jen jsem uvedl svůj názor, založenej na osobní zkušenosti. Kapacita baterky se určuje různejma metodama, záleží na výrobci.Ale v závislosti na zatížení (a teplotě atd)kapacita baterky klesá.Jinak řečeno: pokud baterka vydrží dávat 1A po dobu 8hodin(což bych Ti možná ještě sežral, ikdyž i to mi přijde unreal), tak nevydrží dávat 8A po dobu 1h, to se na mě nezlob.Můj osobní názor/zkušenost je, že při zatížení 8A bude výdrž baterky v řádu minut, né hodin. Zkrátka jak dlouho baterka vydrží při nějakém proudu, nevyčteš z její kapacity, pokud neznáš proudovou křivku nebo jak se to jmenuje.
Jestli jsem se tě předchozím příspěvkem nějak dotknul, tak se omlouvám.
PEACE
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod frijolero » středa 01 únor 2012, 22:59

Nedotknul.. ale bohuzel v tom nemas zcela jasno. Samozrejme se bavim o idealnich podminkach, tedy nezatahuju tady teplotu a samovybijeneni, uvazuji plne nabiti a dobrou kondici baterie (novy kus). Vybijeci krivka je dana vyrobcem a vicemene vychazi z chemickych reakci v baterii pri vybijeni. Nabijeci krivka pak z reakci pri nabijeni. Pokud ma baterie 12V a 8Ah, tak tim vyrobce rika, ze po vycerpani energie 8Ah z plne nabite baterie napeti zacne klesat pod 12V. A to vetsinou prudce, jak uz jsem psal.

Jak vycerpes onech 8Ah zalezi jen na tebe. 1A*8h=8Ah nebo 8A*1h=8Ah nebo 16A*0,5h nebo 0,1A*80h=8Ah atd.. Myslim ze tohle polopaticke vysvetleni je pruhledne pro kohokoli, i laika.

A kdyz ne, tak nastinim jeden pokus. Rekneme ze startovaci proud domina je v prumeru 100A pri 5sekundovcyh intervalech jak se doporucuje - nekde uz jsem tu psal ze jsem to v praci meril skrz dimenzaci startovaciho rele. Jak dlouho tedy vyrzis startovat s novou baterii ? 8Ah=8A*60min=480Amin. 480Amin/100A=4,8min=288sekun. 288sekund/5sekund= 57,6 nastartovani bez dobiti baterie. Pokud stale neveris tak doporucuji vyskouset s delsimi pauzami na vychladnuti startovaciho rele. Min. 50x bys mel motorem zatocit nez baterii vystavis uplne(ale nenastartovat). Samozrejme musi byt baterie plne nabita. Se zapnutyma svetlama by to bylo obdobne, jen by pokus trval o neco dele.

Uf, trochu jsem se rozepsal.. :teacher:
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod kozzy » středa 01 únor 2012, 23:59

frijolero píše:Jak vycerpes onech 8Ah zalezi jen na tebe. 1A*8h=8Ah nebo 8A*1h=8Ah nebo 16A*0,5h nebo 0,1A*80h=8Ah atd.. Myslim ze tohle polopaticke vysvetleni je pruhledne pro kohokoli, i laika.

A tady právě podle mě nemáš pravdu. Teoreticky, matematicky to je pravda.V případě elektroměru je to jedno, jestli 8A*1h=8A nebo 0,1A*80h=8Ah, zaplatíš furt stejně.Ale u baterky to nepla. Kapacita baterky se určuje tak,že musí vydržet dávat určitý proud po dobu tuším 10 nebo 20hodin (sou na to normy).To záleží na metodě. V našem případě, když baterka vydrží dávat 0.4A po dobu 20hodin tak výrobce uvede kapacitu 8Ah. Ale pokud budeš měřit stejnou baterku 10hodinovou metodou, vyjde Ti kapacita nižší. JAK VYČERPÁŠ 8 Ah NEZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ!!!!Při odběru 8A už nebude kapacita stejné baterky 8Ah ale míň!!! Plácnu třeba jen 2Ah,ale to sem si vymyslel.
Co se týká toho tvého testu se startérem. Matematicky ti to vychází opět správně, ale klidně se vsadím, že 50 na 5 vteřin s motorem rozhodně neotočíš. Každopádně bych nikomu nedoporučoval to zkoušet.Se světlama by ten test +- vyjít měl.Ale jak říkáš, to je na dlouho.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod Standa » čtvrtek 02 únor 2012, 07:49

Souhlasim s kozzym, tahle přímá úměra odběru u baterie je unreal :-no:
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod frijolero » čtvrtek 02 únor 2012, 12:44

Znova upozurnuji, ze se bavim o idealnich podminkach !!

Samozrejme ze vybijeni, co se tyce kapacity, temer do zkratu a vybyjeni proudem 0.1A se bude lisit, ne vsak zasadne. Pze nektere jevy se nebudou mit cas projevit. A naopak nektere se projevi v daleko vetsi mire a okamzite. Ne vsak v pripade vybijeni proudem 2, 8 nebo 16 Ampery. PROC by asi vyrobce udaval nejakou kapacitu na baterii kdyz by se nejak lisila podle zpusobu vybijeni ?? Tohle me rozumne vysvetlete :lol:

Uvedu priklad z prace - praxe. Zalozni zdroj napajeni bremenovych magnetu na jerabu je napajen bateriema v serii. Klasicke olovene 12V bezurzbove 18 kusu aby daly napeti cca 220V DC, 45Ah. Jmenovity prou do zateze je 64A. Pri kapacitnim testu se do zateze bez dobijeni tento proud pusti na 20 minut. Napeti jde casem samozrejme dolu (nepatrne i proud), ale behem tech 20ti minut pod 200V neklesne!(u novych baterii) Po ukonceni testu se napeti zpamatuje a zacne pomalu rust bez toho abych pripnul nabijeni! Behem testu je odcerpano naprosto prokazatelne 21.3Ah, tedy polovina kapacity baterii. Dimenzace baterii po strance kapacity je naprosto spravna a takhle se v praxi naprosto bezne pracuje s hodnotou kapacity uvedenou v amperhodinach na bateriich!

Myslim ze nema cenu to nejak dale rozvadet. 8Ah je proste osm amper hodin at se na to divate z jakekoli stranky. Sam vyrobce urcite uvede na baterii hodnotu o neco malo mensi (onech presnych 8Ah) nez ma nova betirie v okamziku kdy si ji od nej koupite, aby se vyhnul jistym moznym komplikacim ze strany zakaznika. A aby zarucil tech 8Ah po cely cas pouzivani - uvadi se 5let +-3roky. Ostatne existuji i sofistikovane pristroje na mereni kapacity. Ted nemam na mysli nejaky predrazeny bazmeg z obchodnich retezcu s proflaklym jmenem za 1000kc. Ale neco od spickovych firem v oboru. Pro neverici doporucuji v nejakem odbornem servisu promerit !
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod kozzy » čtvrtek 02 únor 2012, 17:25

To nemá cenu. Nerad bych se opakoval. Ať si každý věří čemu chce. Kdo 50krát vrkne startérem je u mě bůh.
Pro fajnšmekry: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod frijolero » čtvrtek 02 únor 2012, 17:51

Taky pridam jeden odkaz http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2009.pdf

na strance 31 (29) je vpravo dole veticka: Note that battery capacity is a function of the current
being used (or discharge current) x time. Coz v prekladu znamena : Vsimnete si, ze kapacita baterie se rovna vybijecimu proudu krat vybijeci cas.

Kdyby snad zalezelo na vybijecim proudu tak by na te baterii asi byl uvedeny, ne ?? Nebo alespon jeho max. hodnota. Ale na zadne baterii od NiMH tuzky pres akumulator ve fotaku k baterce v aute tam nikdy nic takoveho neni.

Snad se mi alespon u maleho poctu ctenaru podari vyvratit zazity blud. :oops2:
frijolero
 
Příspěvky: 65
Registrován: neděle 20 červen 2010, 16:07
Bydliště: Vendryně

Re: Baterie typ/značka

Příspěvekod goalman » čtvrtek 02 únor 2012, 20:13

Jojo kluci, to by pak ten život byl moc jednoduchý :-D
n je Peukertovo číslo, závisí na typu akumulátoru, běžně 1,2. Už se nehádejte a použivejte kapacitu, co tam má být. :-bay
Obrázek

Zdroj : http://www.vonwentzel.net/Battery/00.Glossary/
Uživatelský avatar
goalman
 
Příspěvky: 25
Registrován: pondělí 24 listopad 2008, 19:09
Bydliště: Kunčice p.O, okr. Frýdek-Místek, kraj Moravskoslezský

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron