Prestavba dominatora

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Prestavba dominatora

Příspěvekod Jaffa » pondělí 01 září 2014, 20:22

Zdravim vsechny.

Pustili jsme se s brachou do prestavby nasich dominatoru.. zacalo to celkem nevinne, nejakejma kosmetickejma upravama a ted koukam, ze se nam v garazi kupej dily z ruznejch motorek, ktery jdou namontovat vetsinou blbe, nebo vubec:D
Ale k veci, prozatim nejzasadnejsi problem je vymena komplet prednich vidlic s brejlema. Mame jedny tlumice z XR650R a druhy z YZ450F a pereme se s loziskama do krku rizeni.
Dominator ma horni i spodni lozisko o rozmeru 26x47x15 mm.
XR650R ma horni 26x47x15mm a spodni 30x48x15mm
YZ450F ma obe 28x48x16mm

Tak.. a co ted s tim?
Obeslal jsem uz snad vsechny loziskarny s dotazy na dany loziska a tohle se v prumyslu proste nepouziva.
Dostali jsme tip, ze by snad melo bejt mozny rozlisovat spodni brejle a nechat si tam navarit osu o stejnym prumeru jako ma dominator, ale prijde mi to mozna zbytecne komplikovany, treba nekoho napadne lepsi reseni..

Druha vec je jak vyzrat na osu predniho kola.. dominator ma osu 15mm tlustou, XR 17mm a YZ 20mm, opet se mi nepodarilo sehnat loziska o rozmeru 17x25x11 a 20x25x11 ..
Takze jediny co me napada, je pouzit original osu z dominatora(nebo vysoustruzit osu o stejnym prumeru) a uchyceni ve vidlich vypouzdrovat..
Chapu, ze nejjednodussi reseni by bylo koupit i predni kola z prislusnejch motorek, ale uz ted mame na dominatory dve sady kol a nemuzu mit prece plnou garaz nevyuzitejch prednich kol :D
Jaffa
 
Příspěvky: 58
Obrázky: 25
Registrován: pátek 15 duben 2011, 07:00

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Jaffa » neděle 21 září 2014, 08:12

Tak loziska jsem nesehnal a vyresil jsem to prelisovanim os brejli. Obe bylo potreba vyrobit novy, protoze original byly duty a kdyz by se na soustruhu upichly na ten prumer co jsem potreboval, tak by tam toho materialu moc nezbylo.. pri ty prilezitosti se nalisovaly i novy loziska do krku rizeni.. Predni kola uz jsou taky vyreseny, z YZ jsme sehnali komplet kolo s osou a trmenem a na ty vidle z XR jsem po vymene lozisek a zvetseni prumeru tech vymezovacich trubek v kole napasoval kolo z dominatora..
Zbejva akorat vyresit uchyceni masky a budiku a nejak vymyslet spinacku, zatim neni jisty jestli pujdou zamykat riditka..



Pak jsem taky sehnal karbec keihin FCR MX 41 ze suzuki RMZ450 a ve volnejch chvilich ho tam budu ladit. Nema nekdo zkusenost s takovouhle upravou? trysky, jehly...?
Nasel jsem nejaky info na USA forech, ale prevazne tam upravujou Hondy XR600L, nevim, jestli to ma nachlup stejnej motor jak dominator, ale i tak se tam ty nazory na tryskovani a vymeny jehel dost ruznej..
Jaffa
 
Příspěvky: 58
Obrázky: 25
Registrován: pátek 15 duben 2011, 07:00

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Wáca » pondělí 22 září 2014, 20:11

tak pak dej foto, jsem moc zvědavej, hlavně na to chování s jiným karbecem ;-)
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Jaffa » pondělí 22 září 2014, 23:18

Chtel jsme nahodit naky fotky uz vcera, ale porad me to tu prudilo s nadmernou velikosti obrazku,az jsem se na to vybod :D kazdopadne motorku prubezne fotim, tak to tu pak dozenu a ty fotky sem dam.. nechci ji jeste uplne rozhodit dokud se da jezdit, ale jak bude zima tak to budu prekopavat. Zatim se mi doma mnozej dily:)
Na prekopani predku uz mam vsechno, problem bude se zadnim tlumicem.. mam doma jeden z XR 650R, ale je asi o 10cm delsi jak ten origos, tak bud budu muset prevarit uchyt vejs (btw. nechapu proc to ma dominator reseny takhle debilne a ma tak kratkej tlumic.. u vetsiny motorek jde az pod sedlo a airbox ho obchazi) nebo zksuit sehnat jinej tlumic, nebo se na to vyprdnout, jeste nevim .
a ten karbec chci vyzkouset jeste letos, na prirubu k motoru sedi jak //cenzurováno// na hrnec, ale k airboxu ma mensi prumer a hlavne je celkove kratsi nez ten origos keihin, takze do airboxu vubec nedosahne.. Zatim jsem FCR rozebral, vycistil, omrknul jaky jsou tam trysky a objednal jsem hadici, ktera by mi tam mela pasnout a o fous vetsi trysky, tak az mi to dorazi tak se na to vrhnu a pak poreferuju..
Jaffa
 
Příspěvky: 58
Obrázky: 25
Registrován: pátek 15 duben 2011, 07:00

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Jaffa » pátek 24 říjen 2014, 22:07

Tak sem se konecne na chvilku utrh z prace a odbeh do garaze a trochu kutil.
V prvni rade jsem upravil stavajici karbec podle navodu tady na foru (Dave's carb mod), udelal jsem to cely, nic jsem neosidil :) takze prevrtany soupe i s tim plastovym blbincem pod nim, podlozena jehla, volnobezna tryska 52, sroub bohatosti na 2 1/4 otacky, vykuchanej airbox, otevrenej vejfuk, filtr ... no a jako jelo to o poznani lip, to jo, ale ze by to byl takovej mazec abych s tim dal "svici na trojaka" jak tu popisoval rasta, to teda ne :D
Obrázek
Navic je za motorkou dost cejtit benzin, takze by to chtelo jeste trosku laborovat s tryskama a rek bych, ze i vyhodit tu podlozko zpod jehly..

Taky jsem pri ty prilezitosti nazul C-02 na zadek a vymenil spojkovy pruziny za silnejsi a alespon jsem omrk jak vypadaj lamely - vite nekdo jak tlusta ma bejt nova spojkova lamela? (ta cast s korkem, ne plech)
Obrázek

Vcera jsem mel chvili cas, tak jsem vyndal karbec a jeho ladeni odsunul na neurcito a rozhod jsem se tam napasovat Keihin FCR41-mx...
Probehlo komplet rozdelani a vycisteni novyho karburatoru ( je ze suzuki RM-Z450)
Obrázek
Trochu jsem s tim zapasil, protoze ten karbec je sirsi nez original a nacpat ho tam neni uplne snadny, navic kdyz uz tam je, tak se ochuzovacem na jedny strane a hornim plynovym lankem na druhy strane lehce opira o ram, coz neni idealni, ale na vyzkouseni to stacilo.

Nastaveni jsem vycet na advrider foru, kde je tenhle karbec mezi 600ccm enduristama dost oblibenej a konkretne na hondy XL 600R je tam dost navodu a ja si vybral tohle:

-slow jet 45
-main jet 185
-leak jet 75
-pilot screw 1 1/2 otacky

Obrázek
Obrázek


sesadil jsem to do kupy, hodil na to nadrz, tuknul do starteru a ejhle, ono to vrci... :hura:
Tak jsem to rovnou projel a prvni poznatky jsou takovy:
-Plyn ma mnohem kratsi drahu, coz je dobry, protoze s tim uz nemusim kroutit jak silenec:)
-mnohem lip se to sbira z otacek a plynule tahne uz tak od 2500ot/min pri seriovym sekundaru 14/47
-plynem se zvedne na zada v pohode na dvojku
-zrychluje fest i pri vyssich rychlostech, takze pocitam, ze na predjizdeni to bude supr
-krasne startuje, starterem na jediny otoceni kliky...bez plynu... jasam :banana:

no a nic vic zatim nevim a dalsi laborovani necham az na zimu..
Potrebuju sehnat kratsi prirubu do valce, aby se celej karbec dostal bliz k motoru a nebyl tolik narvanej v tom ramu.pak plynovy lanka, prehodit predni tlumice, a taky ted aktualne shanim ram,sedlo a kyvku z XR 600R, tak kdyz by nekdo mel tak sem s tim :)
Obrázek
Obrázek
Jaffa
 
Příspěvky: 58
Obrázky: 25
Registrován: pátek 15 duben 2011, 07:00

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Jaffa » pondělí 29 červen 2015, 23:11

Tak tady to vlakno trosku oprasim, dopadlo to samozrejme tak, ze pres zimu nebyl na naky garazovy vrtochy zadnej cas a pustil jsem se do toho az na jare , potykal jsem se s jednou komplikaci za druhou. aůe konecne se to otocilo k lepsimu a motorka dostava pomalu tvar..'
Doslo teda na vymenu prednich tlumicu z hondy XR 650R, ktera ma zdvih 280mm proti puvodnim 220mm a prumer trubek 46mm misto 41mm.
Pomerne komplikovany bylo nalakat predni kolo z NX na tyhle vidle a bylo potreba nechat si vyrobit kotouc na miru.
Vidle jsou o 8 cm delsi nez original, tak bylo potreba prizvednout i zadek, aby se to trochu vykompenzovalo.
K tomu jsem pouzil tlumic z XL600R. Ten si zas vyzadal lehkou upravu prepakovani a prodlouzeni horniho uchytu na ramu.. Motorka se po tomhle zakroku vyrovnala a celkova vejska vyrostla o 6-7cm. Tak je to ted ze sedla k zemi asi 93cm.
To se ovsem vubec nelibilo stojanku a zacal se mnou zas spolupracovat az po nastaveni jeho dylky o 8centaku.
Kvuli posunutymu zadnimu tlumici smerem dozadu jsem musel predelat celej airbox.. vyriznout do nej vyklenek odpovidajici velikosti a potom posvarovat vsechny diry. Tim jsem se zaroven rozloucil s original vzduchovym filtrem a momentalne shanim nakej primej, kterej by mi tam pekne pasoval.

Co se plastovych dilu tyce tak maska se svetlem je z Xl600R, nadrz 23L acerbis, k ni budou dopasovany prsicka z puvodnich kapot, predni blatnik a vetsi cast bocnich plastu je z CRF 450, zbytek bocnich plastu jsem si delal sam, zadni blatnik je napul NX a napul XR600 a zadni svetlo je LED acerbis..

Pak se delalo spousta drobnejsich veci, ktery pripadne vypisu az nakonec do nejakyho celkovyho prehledu
Obrázek
Obrázek
Jaffa
 
Příspěvky: 58
Obrázky: 25
Registrován: pátek 15 duben 2011, 07:00

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Standa » úterý 30 červen 2015, 08:23

No pěkná skládačka! Těším se na finálový výsledek.
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod MajkX » úterý 17 leden 2017, 17:46

zdar, koukal jsem na tvoji přestavbičku, hezký.. když si řešil ty přední vidle, nešel tam rovnou brzdič a kotouč z toho XRa?
MajkX
 
Příspěvky: 2
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 18 duben 2016, 09:24

Re: Prestavba dominatora

Příspěvekod Jaffa » pátek 03 březen 2017, 20:27

Sorry za pozdni odpoved, ale strasne dlouho jsem tu nebyl,. moc to tu nezije:D
brzdic a kotouc by tam sel, kdybych mel i predni kolo.. jenze nejlevnejsi k mani bylo za ctyrku a ja uz mel dve sady kol na NX, tudiz pro me bylo snazsi udelat to tak jak jsem to udelal :_OK:
Jaffa
 
Příspěvky: 58
Obrázky: 25
Registrován: pátek 15 duben 2011, 07:00


Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků

cron