Priesak oleja / Průsak oleje / Netěsnost

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Priesak oleja / Průsak oleje / Netěsnost

Příspěvekod yerri » úterý 03 březen 2015, 08:50

Ahoj,
loni jsem začal zaznamenávat únik oleje z levého víka motoru. Únik není na spodku víka, ale kdesi na boku, kde je také vývod kabelů od dynama. Rozebral jsem to a očistil jsem dosedací plochy těsnění. Nandal jsem nové těsnění a zkontroloval gumovou průchodku na kabel. Nenarazil jsem ani na žádnou prasklinu. Pořád ten únik oleje u víka mám.

Únik oleje je pouze při chladnutí motoru... Přijedu z projížďky a nikde nic nekape... Druhý den přijdu k motorce a pod ní loužička oleje... Za sezónu sem tam musel olej několikrát dolívat...

Asi na místě úniku pořádně nedosedají těsnící plochy dokonale a přitažení šroubů víka nepomáhá. Mám v plánu znovu rozebrání, očištění. Zkusím nandat dvě těsnění najednou a všechny plochy máznout vazelínou. Myslím si, že je těsnění příliš tenké a že to dva kusy najednou vyřeší. Jediný problém je s hřídelí ozubeného kolečka od převodu startéru, které otáčí s ozubeným věncem rotoru dynama. Zvětším tím axiální vůli. Odhaduji, že to bude zanedbatelné.

Jaký je váš názor?
Máte někdo zkušenosti s přetěsněním víka?
Uživatelský avatar
yerri
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 1
Obrázky: 0
Registrován: úterý 26 leden 2010, 20:59

Re: Netěsnost lévého víka motoru

Příspěvekod Standa » úterý 03 březen 2015, 11:13

Ahoj,
jedna možnost je: dosedací plochy přebrousit, tím odstranit větší vůli v které víko netěsní! výhody: čistě technické řešení, nevýhody: cena a možná rozebrání bloku motoru (pokud zmíněná nerovnost je na bloku)

druhá možnost je: použít těsnící tmel na motory, výhody: rychlost a nízká cena, nevýhody: o žádných nevím.

Na tvém místě bych určitě nedával dvě těsnění, ale na místě, kde máš vypozorovaný únik, bych klasické těsnění oboustraně doplnil tenounkou vrstvičku zmiňovaného těsnícího tmelu na motory(který vyplní případnou nedoléhavost víka na blok). návod jak s ním pracovat najdeš na tubě.
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Netěsnost lévého víka motoru

Příspěvekod rastakvajanasta » úterý 03 březen 2015, 16:13

Ahoj, přikláním se ke Standovi a doporučuji červený tmel na motory. Mám s ním dobré zkušenosti. Pouze je třeba plochy důkladně očistit od starého těsnění a neměl bys mít problém.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Priesak oleja / Průsak oleje / Netěsnost

Příspěvekod Stano » pondělí 03 srpen 2015, 21:10

Ahojte, Som cerstvy majitel Domina. Zaujima ma Vas nazor na priesaky oleja na hlave, ci je to normalne alebo to znaci prasknute tesnenie pod vekom ventilov, alebo gumicky na krytkach ventilov ? pripadne neaky iny problem?
Indica je ze som ho kupoval od majitela ktory sa o moto velmi nestaral...... ale pri tom veku a km je mozne ze neaky olej to pusti. Mam sa niecoho vaznejsieho obavat ? Chystam sa na nastavenie ventilov, a teraz som neil olej ram motor a oba filtre.
Obrázek
Obrázek

Obrázek
Stano
 
Příspěvky: 5
Registrován: pondělí 03 srpen 2015, 20:47

Re: Priesak oleja na hlave

Příspěvekod Standa » úterý 04 srpen 2015, 06:39

Ahoj, motor otři a sleduj odkud prosakuje a následně vyměň těsnění, ale není to žádná vážná závada..
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Priesak oleja na hlave

Příspěvekod Jox » pátek 14 srpen 2015, 12:02

Mě to dělal po výměně tesnění,
trochu jsem to přetáhnul a v poho.

Ale jak píše Standa umejt a koukat kde to teče.

Edit Standa: sloučeno s podobným tématem.
Uživatelský avatar
Jox
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 112
Obrázky: 33
Registrován: pátek 29 červen 2012, 12:40
Bydliště: Plzeň

Re: Priesak oleja / Průsak oleje / Netěsnost

Příspěvekod Stano » úterý 01 září 2015, 11:20

Nazdar pani, chystam sa vymenit to tesnenie veka ventilov lebo mi to slzi pri sviecke a v rohu lavom ked je motorka na bocaku.
Ked som ju odplastoval videl som ze bude asi problem zlozit veko bez vyberania motora.
Viete mi poradit neaky postup ktorym sa da obist vybratie motora? cital som ze by sa to malo dat vyklonenim motora. Co vsetko je potrebne pre to odpajat a do ktorej strany vyklanate motor a na co dat pri tom pozor ?
Dik
Stano
 
Příspěvky: 5
Registrován: pondělí 03 srpen 2015, 20:47

Re: Priesak oleja / Průsak oleje / Netěsnost

Příspěvekod rastakvajanasta » úterý 01 září 2015, 14:43

Je to trochu ježek v kleci, ale ventilový víko jde sundat i bez podvěšení motoru. Chvilku si s tím pohraješ (žádný násilí!) a určitě se ti to taky povede.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Priesak oleja / Průsak oleje / Netěsnost

Příspěvekod Stano » středa 02 září 2015, 09:22

Mam ale obavy ze to nepojde u mna bez podvesenia a vyklonenia. Nakolko som to skusal a neviem vysunut srob ktory drzi veko ten stredovy. To je jedna vec. A druha ze okolo sviecky su dva sroby na veku a jeden z nich som zistil je vymeneny za štift tak mi zavadzia aj ten.
A ako bez naklonenia motora vysunies ten dlhy stredovy srob na veku? Ten zavadzia priamo na rame.
Stano
 
Příspěvky: 5
Registrován: pondělí 03 srpen 2015, 20:47


Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník

cron