Ahoj,
loni jsem začal zaznamenávat únik oleje z levého víka motoru. Únik není na spodku víka, ale kdesi na boku, kde je také vývod kabelů od dynama. Rozebral jsem to a očistil jsem dosedací plochy těsnění. Nandal jsem nové těsnění a zkontroloval gumovou průchodku na kabel. Nenarazil jsem ani na žádnou prasklinu. Pořád ten únik oleje u víka mám.
Únik oleje je pouze při chladnutí motoru... Přijedu z projížďky a nikde nic nekape... Druhý den přijdu k motorce a pod ní loužička oleje... Za sezónu sem tam musel olej několikrát dolívat...
Asi na místě úniku pořádně nedosedají těsnící plochy dokonale a přitažení šroubů víka nepomáhá. Mám v plánu znovu rozebrání, očištění. Zkusím nandat dvě těsnění najednou a všechny plochy máznout vazelínou. Myslím si, že je těsnění příliš tenké a že to dva kusy najednou vyřeší. Jediný problém je s hřídelí ozubeného kolečka od převodu startéru, které otáčí s ozubeným věncem rotoru dynama. Zvětším tím axiální vůli. Odhaduji, že to bude zanedbatelné.
Jaký je váš názor?
Máte někdo zkušenosti s přetěsněním víka?