Karburátor - Air cut of ventil

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » pondělí 28 březen 2016, 22:56

Ahojte,

takze ja s tym mojim dominom naozaj nemam zatial stastie ... Uz pri kupe bolo jasne ze ma prasknutu prirubu ktoru sa mi nakoniec aj ked s problemom podarilo objednat. Motorka mala problem ze sem tam zdochla na volnobeh co som pripisoval prave prirube. Inak isla celkom OK.

No po odjazdeni dalsich par km sa mi to pri poslednej jazde zhorsilo tak ze motorka prakticky nie je schopna behu na volnobeh po pridani plynu temer okamzite skape. Uvedene sa deje za tepla. Studeny motor ide OK a to iste plati ak sa mi podari motorku dostat povedzme nad 3000ot/min.

Karbec som 2x kompletne rozhadzal precistil na druhy raz som ho precistil aj ultrazvukom. No nakoniec som zistil ze jedna membrana zvana air cut of ventil je prasknuta a kedze nedrzi kvapalinu nedrzi ani vzduch. Problem ale je ze nikde na nete sa to neda objednat co je maximalne divne nakolko rovnaky karburator ma aj XR650l minimalne do roku 2012. Podla popisu cinnostti ventilu sa zavada prejavuje dost podobne ako u mna teda bud ziaden volnobeh alebo dost problematicky volnobeh.

Teda skuste poradit kde to zohnat zajtra oslovim lokalne Hondy ale nedavam moc sancu tejto veci nakolko ani prirubu nemali... Rozmyslam aj ci nekupit komplet novy karbec z XR650l (dufamm teda ze je tot to iste ako na NX650) za cca 250€ ale tolko vrazit do masiny sa mi nechce. No ak bude membrana velmi draha mozno pristupim na taketo riesenie...
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod Alfik » úterý 29 březen 2016, 01:34

Osobně bych ty peníze nedal.Jestli dobře počítám,tak je to nějakých 6700,-.Karbec se dá sehnat za 1500,-čili bych volil cestu jiného karburátoru.Ono to může být úplná blbost.Nemáš asi možnost zkusit od někoho jiného?
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » úterý 29 březen 2016, 06:57

Bohužiaľ nemám všetci majú xl a ja som kúpil domino hlavne kôli tomu ze je novšie a malo doklady. Problém vidím v tom ze aj kamošom na xl praskli membrany a ich cena bola cez 100e. Ak mi praskne aj druhá membrána tak som na 200e a za to mam ten úplne nový karbec... Ale dať toľko peňazí do tak starej motorky a bude to niečo iné ako si aj ty napísal tak to by bol pruser.
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod vondo » úterý 29 březen 2016, 07:23

a prirubu si kde zohnal.daj link
Uživatelský avatar
vondo
 
Příspěvky: 63
Obrázky: 9
Registrován: středa 20 duben 2011, 18:32

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » úterý 29 březen 2016, 08:11

neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod peca » úterý 29 březen 2016, 12:18

To ti zdechává aj s novů přírubů? Ta prasklá umí dělat pěkný bordel. Potom skus aj přetěsnit karbec (3x o-kroužek -rozměry by měly byt nekde tu na fóru)
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » úterý 29 březen 2016, 13:24

JJ robi to aj s novou prirubou ale dostal som napad ako to skusit.

Vyhodim von pruzinu a membranu bud necham tam alebo ju nahradim nejakym tesnenim a hadicky zaslepim.
Tym padom by mal karbec mat stale bohatu zmes a na volnobeh by to malo ist bez problemu ak nie je zrada inde.
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod rastakvajanasta » středa 30 březen 2016, 07:55

Ahoj neeoo. Jsi na dobrý cestě - zkus určitě vyřadit ten aircut systém z provozu. Hadičku, která vede od toho ventilu k přední straně karburátoru dej pryč a pečlivě zaslep oba otvory.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » středa 30 březen 2016, 09:03

Oprava bola vykonana este vcera. Motorka uz bezi na volnobeh v pohode. Akurat je volnobeh trocha nepravidelny ale to bude zrejme tym ze som mal pouzit trocha hrubsie tesnenie a toto netesni dokonale. Nevyhoda je ze po ubrati plynu otacky padaju dost pomaly co prave zabezpecoval ten air cut of ventil.
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod rastakvajanasta » středa 30 březen 2016, 09:44

To že ti padají na volnoběh pomalu otáčky pravděpodobně nebude mít na svědomí ten vyřazený ventil. Buď ti to přisává přes ty neúplně utěsněný otvory nebo máš ještě jinou chybu, která rozhazuje volnoběžnou směs. Nebo ji máš prostě špatně sežřízenou - umíš seřídit bohatost volnoběžný směsi? Nemyslím jen volnoběžný otáčky, ale bohatost... Kdyby sis nevěděl rady, je to popsaný v manuálu (idle drop procedure nebo tak nějak) a určitě to najdeš popsaný i česky někde tu na fóru. Každopádně bych teď pokračoval tím 100% těsněním, pak až se vrtat ve směsi.
Uživatelský avatar
rastakvajanasta
Moderátor
 
Příspěvky: 882
Obrázky: 40
Registrován: sobota 03 listopad 2007, 22:45
Bydliště: Příbramsko

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » středa 30 březen 2016, 14:29

Otacky som uz spravil teraz padaju celkom OK.
Zmes nastavit je problem nakolko bez toho ventilu je aj pri nadoraz zatiahnutej skrutke pomerne bohata. Ale inak je to vcelko OK hlavna vec ze funguje :).
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » pátek 08 duben 2016, 16:05

Podarilo sa mi zohnat membranku (ale iba nahradu) a medzi casom som odstavil aj ekoventil.

Membranka aj ked je velmi podobna tvarom je z hrubsieho materialu a tak sa mi zda ze nereaguje tak ako by mala...

Nastavenie zmesy mam cca (+-)5 otacok ale motorka aj tak ma tendenciu nedrzat volnobeh hlavne ak nie je dost zohriata. Pruzinu som pouzil origo lebo ta co dosla s membranou mala iny tvar. Rozmyslam teraz ci neskusit tu novu pruzinku popripade ju o cosi neskratit aby mala mensi odpor...

Este maly detail v moto mam KN vzduchac skusim ho teda vyhodit ci to nepomoze...
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod peca » pondělí 11 duben 2016, 14:45

Z vlastní zkušenosti to chce na KN větší trysky (obě) ale je to kus od kusu jiné a ladit to doma je docela oprcaitung. Tych 5 otáček už je řelk bych hodně, to už ani ta jehlička nemože moc regulovat, je krátká. Takže zkusit asi větší trysky, pokáď to nekuní ta membránka (ventilek). Ještě dělá velký bordel špatný ten "O" kroužek na štelovátku směsi a vůbec těsnění karbu. Nezávidím ti, zlom vaz.
peca
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 371
Obrázky: 106
Registrován: sobota 04 červen 2011, 22:43
Bydliště: kyjovsko

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod neeoo » středa 13 duben 2016, 11:04

No nakoniec som pruzinu úplne vybral. Zmes je pre zmenu až veľmi bohatá ale moto ide. Dlhšie jazdy a spotrebu som zatiaľ nemal čas skúsiť. Problém je že otáčky by mohli padať po ubrať plynu trocha rýchlejšie ale da sa na to zvyknúť.
neeoo
 
Příspěvky: 11
Registrován: neděle 20 březen 2016, 20:42

Re: Karburátor - Air cut of ventil

Příspěvekod Wáca » středa 13 duben 2016, 19:37

ty otáčky u jednoválce padají celkem rychle, chtělo by to poladit ;-) ...možná by nebylo od věci to postavit na brzdu.
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj


Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků