Nastavení zadní pružiny

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Nastavení zadní pružiny

Příspěvekod Domík » úterý 05 září 2006, 13:09

nastavení tuhosti zadní pružiny to je učiněné peklo, šroub který drží zadní tlumič je schovaný za krytem vzduch. filtru a tak musí jít celý ven , přišel jste někdo na jiný systém?????????????
Domík
 

Příspěvekod Pecold » pondělí 11 září 2006, 13:55

Já mám všechny šrouby z druhý strany takže stačí podložit motor, oddělat boční kryt a ty tři šrouby vytočit. Takže práce na pět minut :-)
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

Příspěvekod Jarda315 » pondělí 11 září 2006, 22:19

to Pecold: No já se přikláním k "Domíkovi" viz foto níže. Sundal jsem plast, a je to jak píše Domík. Z jedný strany vzduchový filtr, a z druhé strany trubky od výfuku :_NO: .
Že by se to dalo seřizovat před každou změnou zatížení si nedovedu představit :_bad: . Přístup jak k penězům :D

Obrázek
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Příspěvekod Pecold » úterý 12 září 2006, 12:13

Jo takhle. Jako že byste to chtěly štelovat na motorce. Jó tak to nevim. Ja jsem si s tím hrál akorad, když jsme to koupil a to sem ten tlumič musel vidělat celý z motorky ven.
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

Příspěvekod Jarda315 » úterý 12 září 2006, 20:03

No měl by jsi to štelovat, podle zatížení (přítelkyně + zavazadlo, apod.), popřípadě podle toho jestli jedeš víc v terénu, nebo na silnici. Ale asi na to každý ......, protože fakt je tam špatný přístup.
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Příspěvekod Jarda315 » pondělí 25 září 2006, 16:29

Takže, s tou pružinou je to fakt nalevačku. Jelikož jsem potřeboval nasadit zpátky povylezlou hadici od filtru ke karburátoru (asi 5mm), udělal jsem pár fotek.

Obrázek

Detail povylezlé hadice. To tam nasadím a pohoda. Překvapení nastalo když jsem zjistil že se k tomu nedá dostat :_NO: Takže sedlo dolů, a co dál - překáží nádrž - pryč s ní....


Obrázek
Obrázek

No stejně je tam přístup naprd, ale aspoň je tam vidět. Hadice je nějaká krátká, tz. posunout celý box filtru maximálně k nádrži co dovolí šrouby.


Obrázek

Do boxu filtru vrazit šroubovák opačnou stranou a tlačit na vnitřní stranu hadice a pokusit se jí natáhnout zpátky na karbec. Sláva podařilo se :_OK: .
Až teď jsem si všiml že k pružině centrálu se stejně nedostanu, musel by se sundat celý box filtru. Drží sice již jen na 3 šroubech (víc jsem jich neobjevil), ale dělat to při každé změně zatížení - NIKDY :buro: .
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Seřizování centrálu.

Příspěvekod pezx » pondělí 02 říjen 2006, 10:10

Myslím, že nikdo nepočítal s tím, že bys to přestavoval při každý změně zatížení, jako byly štelovací páky např. u Simsona.
Je to ktomu, aby si to každej (pravděpodobně jednou) seřídil, jak mu to vyhovuje (někdo jezdí furt ve dvou, jen občas jede sám, jinej neví co je spolujezdec, někdo neopustí silnici, jinej zase na silnici vjede výjmečně, někdo prokládá všechno atd..) Takže si to nařídím podle svého profilu a pak tak jezdím furt. I když zrovna zatížení nevyhovuje momentálnímu nastavení, ale jedno za čas to překousnu :o)
pezx
 

Příspěvekod Jarda315 » pondělí 02 říjen 2006, 20:02

Jojo, máš pravdu, já když jezdím sám, tak je to na mě docela tvrdý, ale když mám baťůžek (syna), tak je to OK. S manželkou je to zase už měkký, ale fakt to zase nedělá takovou paseku, a navíc se blíží zima, tak se to může vyštelovat.
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Pružina

Příspěvekod Rectifier » neděle 22 říjen 2006, 17:36

No a našteloval si tu pružinu už teda vlastně někdo? Já jsem to měl rozebrané tak, jako je to na těchto fotkách ( bez vyndání té plastové bedny na filtr, jen jsem z ní měl ven všechny šrouby) a nakonec jsem to zase pěkně nazpátek poskládal aniž bych něco nastavil, protože sem měl strach abych něco neulomil.Přístup pořád špatný a ani jsem neměl zrovna po ruce žádnou mosaznou tyčku kterou bych tu zasranou kontra matku povolil.Ničím kovovým jsem do toho nechtěl mlátit abych tam nenadělal sekance.
Mám tam asi tak 1- 1,5 cm závitu ještě volného, stačí to k tomu aby to znatelně ztuhlo? Když sundám motorku ze stojanu tak mi sama svojí váhou klesne tak o 10cm, no a když se na to sedne, tak to čapne ještě o další kousek. Když je na stojanu tak z pravé strany vypadá perfektně, tak by to chtělo aby vypadala i ve stojícím stavu.
Raďte, raďte, vy co s tím máte nějakou zkušenost.
Rectifier
 

Příspěvekod Jarda315 » pondělí 23 říjen 2006, 12:45

No já jsem tu pružinu šteloval, ale u Gilery, ale je to stejný systém jako u Domíka. Stačí delší šroubovák a kladivo :D .
Jinak nemám potřebu to seřizovat. Ještě jsem uvažoval vyměnit ten centrální tlumič za jinej, který se nechá třeba dofukovat, tam by to štelování pak bylo vychytanější, než rozebrat 3/4 motorky :_NO: .
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

pružina

Příspěvekod Rectifier » pondělí 23 říjen 2006, 20:00

To jsem právě nechtěl, s tím šrubovákem to dělat.To by se tam nadělali sekance a začlo by to pak rezivět. Zatím na moto nemám ani stopu po rzi, jako nová.
A přesně to s tím jiným tlumičem mi vrtá hlavou taky, ale dát tam něco tvrdšího, na mně je ta motorka moc měká, strašně to plave.Když jsem ji koupil, neměla najeto ani 6000 a je to na ní vidět, takže to bude asi pravda.Je jak z obchodu, takže by ten tlumič neměl být snad ještě unavený. Na jiném Dominátorovi jsem neměl možnost se svézt, takže to těžko můžu porovnat.
Takže asi mosaznou tyčku a za pomoci kladiva to povolit a dotáhnout co to pude.
Rectifier
 

Pružina

Příspěvekod Pecold » úterý 05 prosinec 2006, 09:04

Ksdyž už jsme u tý pružiny, nevíte jetli se dá samostatně ( a kde ) koupit ? Ta má už vypadá poněkud unaveně :?
Pecold
 
Příspěvky: 50
Registrován: pondělí 28 srpen 2006, 11:07
Bydliště: Meziboří, Strážek

pružina

Příspěvekod milínnx » úterý 05 prosinec 2006, 10:39

Já to dělal mozaznou tyčkou.Musel jsem ji trošku povolit,protože předchozí majitel měl tak o 10cm a 10kg víc.NIC JSEM NESUNDAVAL,ale byla to piplačka :roll:
milínnx
 

Příspěvekod Renegade » úterý 25 březen 2008, 19:42

Zdravím. Podle mě to plavání je zapříčiněno útlumem. U mé Máni stačilo pohrát si trochu s maticí regulace útlumu a bylo to OK. Jinak to taky šíleně plavalo. Když se opřete o zadek, tak to musí jít pomale nahoru. Jak to jde rychle tak to je špatně.. Závity jsem nepočítal, je to podle váhy každého z Vás. Zkuste to. Z tvrdostí pružiny jsem nic nedělal.
Hodně zdaru. čus 8)
Uživatelský avatar
Renegade
 
Příspěvky: 191
Registrován: pondělí 24 březen 2008, 10:32
Bydliště: Miroslav 67172

Příspěvekod Georg » neděle 30 březen 2008, 22:08

Taky jsem to řešil, ale buď je to bláto, nebo to trochu poskakuje. Nic mezi tím jsem nevykoumal. Napadlo mě, že by tam mohla pasovat pružina z XR600R, která je delší, má štelování tvrdosti i odskoku. Zadek půjde výš a hlavně to půjde naladit. Asi vyndám zadní tlumič, půjdu do krámu a vyberu to nejpodobnější, co se dá štelovat jinak než násilím. Speciálky na motokrosový díly budou mít tyhle věci i skladem. Čus Georg.
Uživatelský avatar
Georg
 
Příspěvky: 75
Registrován: pátek 10 srpen 2007, 22:44
Bydliště: Liberec


Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků

cron