Olejové čerpadlo

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Olejové čerpadlo

Příspěvekod stepan.6 » úterý 17 březen 2009, 22:39

Čau všem, potřebuji poradit mám asi problém s olejovým čerpadlem. Olej se do rámu sice načerpá ale někdy zněj zmizí skoro hned někdy za 5 min. a občas tam vydrží i hodinu. Někdo tu psal že mu tam olej vydrží i několik dni. Jinak motor olej nežere tedy vrámci mezí cca decku na 1000 km. Nevím jak provést nějakou jednoducho kontrolu tlaku oleje. Měním olej po 3000-3500km používám Motul 5100 ester 10w 40, motor má najeto cca50000km. Koukal sem už do manuálu jak to čerpadlo vypadá ale ještě sem to nerozebíral nevím jestli to řešit nebo ne ale nechci aby se motor špatně mazal tak se ptám zda je to normální že olej takhle rychle z rámu stéká. A co se případně vše v čerpadle mění a na kolik to přibližně vyjde. Předem dík za vaše rady.
Uživatelský avatar
stepan.6
 
Příspěvky: 104
Registrován: sobota 02 únor 2008, 14:34
Bydliště: Praha

Příspěvekod real » úterý 17 březen 2009, 23:42

Rychlé stékání oleje z rámu do skříně může mít dvě příčiny nebo souběh obou.
1- vyšlehané olejové čerpadlo (velká vůle mezi statorem a rotorem).
2- znečistěný zádržný ventil, který netěsní a pustí olej z rámu dolů do skříně. To si myslím, že bude příčina rychlého stékání oleje. Ventil je držen v zavřeném stavu pružinkou, která může být prasklá, nebo je mezi sedlem a ventilkem nečistota a nedovírá.Obrázek
Uživatelský avatar
real
 
Příspěvky: 63
Registrován: středa 13 prosinec 2006, 22:10
Bydliště: Habrovany

Příspěvekod stepan.6 » středa 18 březen 2009, 23:54

Takže mám asi to čerpadlo pořešit co? No asi to rozeberu kouknu co vše má po sezoně objednám nové díly a bude. A potom až to složím jak dlouho má zůstat olej nahoře v rámu ????
Uživatelský avatar
stepan.6
 
Příspěvky: 104
Registrován: sobota 02 únor 2008, 14:34
Bydliště: Praha

Příspěvekod real » čtvrtek 19 březen 2009, 00:54

Na to není jednoznačná odpověď. Máš najeto cca 50 000 a to je pomalu na GO. Můj kamarád a mechanik tvrdí, že max. 65 000 a má se generálka udělat. Záleží ovšem jak kdo jezdí. Asi bych to do té GO dojezdil.To čerpadlo je dvoucestné, jedna cesta tlačí ze skříně nahoru do rámu a do převodovky, druhá cesta saje olej z rámu a tlačí a rozvádí olej do filtru a hlavy. Mechanik mi říkal, že v takovém případě pomůže používat naprosto obyčejný hustější minerální olej např. 20-30W-40. Drahé a špičkové polosynt. oleje nebo dokonce plná syntetika jsou u takto opotřebovaných motorů spíše nevhodné. Právě se dívám do poznámek které si dělám a 7.5.07, 27 056km jsem dal Motul 10W-50 5100 ester a byl příliš řídký, žralo to olej a stékal dolů. 28.8.07, 30 130km jsem dal Motul15W-50 5100 ester a vše je od té doby OK. Nyní jezdím s chladičem a tak dám 20W-40, protože v zimě už nejezdím a v létě to chladič stáhne.
Uživatelský avatar
real
 
Příspěvky: 63
Registrován: středa 13 prosinec 2006, 22:10
Bydliště: Habrovany

Příspěvekod real » čtvrtek 19 březen 2009, 01:12

Uživatelský avatar
real
 
Příspěvky: 63
Registrován: středa 13 prosinec 2006, 22:10
Bydliště: Habrovany

Příspěvekod Standa » čtvrtek 19 březen 2009, 09:49

Taky si myslím že je na vinně špatný(řídký olej)
Zkus Castrol GP, já sám sem na něj jezdil a uplně bez problémů!
Dá se sehnat 150 za litr!
http://www.oleje-eshop.cz/Motocyklove-o ... 0-1L-.html
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod stepan.6 » čtvrtek 19 březen 2009, 11:29

Čau díky za vaše rady a názory do GO se mi zatím nechce vše se zatím zdá vpořádku koupil sem to to přes známého co má známého co tahá motorky z německa nic méně jsem druhý majitel a mám servisní knížku a první majitel tam právě lil motul 5100 10w 40. Jinak na motoru dělaný už něco bylo ale co nevím vím jen že tam svítí nové těsnění na boku jinak motor táhne aspoň myslím nezdá se mi línej olej žere vrámci mezi jak jsem psal, startuje perfektně i po delším stání když tedy odkalím karbec nebo ho před delší odstávkou vyjedu do sucha. Po nastartování nekouří , po zahřátí nechcípá. V motoru nic nezvoní nerachtá adt. Jen ten olej nedrží nahoře v rámu. Jinak když jsem to koupil tak sem hned vyměnil olej a koukal sem na sítko vše bylo čisté, měl 46000 a teď mám 50000 tak pořád váhám zda to řešit či ne. Jinak do minerálu se mi nechce raději tu polosintetiku no jezdím i když je chladněji ale viskozitní hodnotu změnit mohu ale tedy jakou?? Myslíte tedy tu 20w50? Když motor třeba tak vyběhaný nebude. Jo a ještě jednou díky za vaše rady.
Uživatelský avatar
stepan.6
 
Příspěvky: 104
Registrován: sobota 02 únor 2008, 14:34
Bydliště: Praha

Příspěvekod Standa » čtvrtek 19 březen 2009, 11:58

Asi nevíš moc o olejích vid...
Ale komu není rady..

Sem si vzpomněl jak někdo na dominator srazu pronesl, že mezi válcem a kroužkem je díra že by tam proskočil pes :lol:

Ten castrol GP několika násobně převyšuje požadované specvifikace pro náš konstrukčně zastaralý motor!

Skus si přešíst pár článků na oleje.cz
Naposledy upravil Standa dne čtvrtek 19 březen 2009, 12:32, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod stepan.6 » čtvrtek 19 březen 2009, 12:30

Ne právě že se raději ptám jaký. O olejích vím jen něco málo nechci na tom šetřit ale ani zbytečně utrácet. Vím že plná syntetika je pro tento motor zbytečná a polosyntetika by měla být vpohodě.
Teď sem dělal výfukové svody a v hlavě nebyl skoro žádný karbon ani ve svodech ani v koncovkách výfuku. Prostě si myslím že polosyntetyka je lepší než minerál,nevím jak na tom motor vevnitř doopravdy ale nějak se toho minerálu bojím. Minerál dávám do Favorita a když jsem vyděl jak vevnitř motor vypadá, vím že moto a auto oleje se nedají srovnávat. Prostě se tu raději ptám tak jaký pak komu není rady?
Jen sem řek že se mi do minerálu nechce. Neříkám striktně že ho tam nedám. Ale právě že toho o olejích moc nevím a o přesném stavu motoru taky ne (třeba má už za sebou vybrus co já vím) a vím že do motoru se lil Motul polosyntetika , nechci aby se mi stalo něco v motoru kuli nesprávnému oleji.
Uživatelský avatar
stepan.6
 
Příspěvky: 104
Registrován: sobota 02 únor 2008, 14:34
Bydliště: Praha

Příspěvekod Standa » čtvrtek 19 březen 2009, 12:38

Hele minerální olej jako takový už neexistuje, už maj všechny syntetické příměsy, které zároveň zabraňují tvorbě karbonu!

tady čti
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3

tady sou všechny články o mýtech kolujících mezi lidmi..
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod Radek Ryšavý » čtvrtek 19 březen 2009, 14:12

Já dávám MOTUL 5100 10w40 a olej mi neubyde z nádrže hned ale třeba po týdnu.Kámoš když Domino prodával měl najeto 85000km a olej mu stekl ještě dýl než mě ale pochopitelně ubyl při delší odstávce taky.Asi to bude netěsností toho jednocestného ventilu(pístek +pružinka)Myslím si že pokud Ti při jízdě olej normálně cirkuluje -namaže motor,přebytek odčerpá do nádrže kde se vprůběhu jízdy zdrží že ho tam měrkou najdeš hned jak zastavíš tak bych to asi spravoval až na to bude jiná příležitost a né nutně hned.A myslím si že výměna oleje Ti moc nepomůže a když tak jen částečně.Iminerál když se ohřeje je řídkej a stek by taky a ta polosintetika je dobrá na to že při studeným motoru lepší zaplaví vršek motoru. Alespoň mě to tak připadá. To víš co hlava to rada ale přebrat si to budeš muset sám.Měj se a čus
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

Příspěvekod Standa » čtvrtek 19 březen 2009, 14:30

Radku
Tak ted ses právě projevil uplnou neznalostí olejů..
za prvé by mi zajímalo podle čeho soudíš že je MOTUL 5100 10w40 polosyntetika? Jestli myslíš že 5W syntetika 10W polosyntetika a 15W minerál tak dovol abych se ti vysmál!!

A tvrdíš - minerál když se zahřeje je taky řídkej...
To sou děsný bláboly, patrně nemáš ani šajn o olejích a oháníš se tu názvoslovím minerál a polosyntetíka...
Důležitá je viskozita oleje(Viskozita je měřítkem tekutosti kapalin)
třeba 15W má stejnou vyskozitu v -20°C jako 10W v -25°C
Např: některé oleje SAE 0W/30 mohou klidně být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30!!
A kolikrát si startoval moto v teplotách pod nulou?.. při běžných teplotách je ten rozdím absolutně zanedbatelnej (časově v setinách vteřiny).
O rychlosti zaplavení motoru nerozhoduje jestli je olej syntetika nebo minerál ale právě ta viskozita která je v běžných teplotách pro provoz motorky absolutně zanedbatelná !!(mimo to si přečti článek o tom že vlastně minerální a syntetické oleje jako dva odlišné oleje prakticky pro běžné uživatele už neexistují)
Jezdil sem 20W a hned poněm 10W a nezjistil jsem jediného rozdílu v mazání motoru!
Obrázek
Ale to tady víceméně cituji články od pana Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
Pokud chceta alespoň drobet o olejích vědět, tak si přečtěte jeho články z odkazů v mém předešlém příspěvku.
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod real » čtvrtek 19 březen 2009, 19:10

Články od Ing. Černého jsou skvělé, znám je už z dřívějška a rád jsem si některé pasáže opět přečetl. Jo marketing a reklama jsou velmi mocná kouzla.
Uživatelský avatar
real
 
Příspěvky: 63
Registrován: středa 13 prosinec 2006, 22:10
Bydliště: Habrovany

Příspěvekod Radek Ryšavý » čtvrtek 19 březen 2009, 19:40

Stand
Neberu tvé znalosti o olejích na lehkou váhu ale přesto si myslím že pokud kolega který píše o ztečení oleje z olejové nádrže hned po jízdě tak rozdíl 10w40 nebo 10w50 a nebo jiný mu asi závadu( na netěsnosti ventilu z velkou pravděpodobností) neodstraní.Jentak mimo řeč nejsem zastáncem minerálních olejů ale v dost článcích a taky i nějakému známému minerál pomohl od nadměrné spotřeby oleje na přechodnou dobu než udělal GO (pochopitelně to nebyla R1 ale starý dobrý 4takt)kterou nechtěl dělat uprostřed sezony.Jinač o Motulu píší že je na polosintetické bázi s přísadou esterů,ale to ty asi víš co to je.Mějte se fajn a čau.
Radek Ryšavý
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 59
Obrázky: 0
Registrován: úterý 14 srpen 2007, 19:29
Bydliště: Pražská 1434,Pelhřimov

Příspěvekod stepan.6 » čtvrtek 19 březen 2009, 21:29

Díky za vaše rady, tak sem o tom přemýšlel nevím kdy ale budu dávat olejoví chladič proto si myslím že by čerpadlo mělo být pořádku ať už tam bude olej ten či onen. Rozhodl sem se na to čerpadlo podívat tak se ptám co se tam obvykle mění. A jak je složité se k tomu čerpadlu dostat odnese to nějaký těsnění atd. a na kolik to tak cca vyjde?? Jinak přemýšlím o oleji Motul 15W 50 co vy na to??
Uživatelský avatar
stepan.6
 
Příspěvky: 104
Registrován: sobota 02 únor 2008, 14:34
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků