Radku
Tak ted ses právě projevil uplnou neznalostí olejů..
za prvé by mi zajímalo podle čeho soudíš že je MOTUL 5100 10w40 polosyntetika? Jestli myslíš že 5W syntetika 10W polosyntetika a 15W minerál tak dovol abych se ti vysmál!!
A tvrdíš - minerál když se zahřeje je taky řídkej...
To sou děsný bláboly, patrně nemáš ani šajn o olejích a oháníš se tu názvoslovím minerál a polosyntetíka...
Důležitá je viskozita oleje(Viskozita je měřítkem tekutosti kapalin)
třeba 15W má stejnou vyskozitu v -20°C jako 10W v -25°C
Např: některé oleje SAE 0W/30 mohou klidně být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30!!
A kolikrát si startoval moto v teplotách pod nulou?.. při běžných teplotách je ten rozdím absolutně zanedbatelnej (časově v setinách vteřiny).
O rychlosti zaplavení motoru nerozhoduje jestli je olej syntetika nebo minerál ale právě ta viskozita která je v běžných teplotách pro provoz motorky absolutně zanedbatelná !!(mimo to si přečti článek o tom že vlastně minerální a syntetické oleje jako dva odlišné oleje prakticky pro běžné uživatele už neexistují)
Jezdil sem 20W a hned poněm 10W a nezjistil jsem jediného rozdílu v mazání motoru!
Ale to tady víceméně cituji články od pana Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
Pokud chceta alespoň drobet o olejích vědět, tak si přečtěte jeho články z odkazů v mém předešlém příspěvku.