Ekologický ventil...

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Příspěvekod kozzy » úterý 03 březen 2009, 00:27

Zdar pánové, připravuju Domino po zimě na sezónu a na základě vašich předchozích příspěvků sem se rozhodl schodit tento "ekologický ventil". Mám jen drobné dilema, co s hadičkou vedoucí ke karbci. Někdo tady psal, že ji prostě zaslepil, ale mě je líto tam nechávat jen tak se poflakovat půl metru hadice na nic. Nevím, jestli mám oba výstupy z karbce proklemovat kratší hadičkou, nebo stačí každý zvlášť zašpuntovat? Nevíte někdo jak je to provedeno na strojích které nebyly v sérii zohaveny tímto "hadím hnízdem"?? Předem dík za váš názor nebo zkušenost.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvekod Standa » úterý 03 březen 2009, 08:21

Ahoj, já sem tuto hadičku (jak ty říkáš pulmetrovou) měl před téčkem u karbce 1x originál spojenou, v tomto místě jsem umístil pozinkovaný šroubek M3¨a zajistil v hadičce tou originální sponkou.

Jo a pokud jde o ten vstup do válce(tedy do výf. potrubí) tam jsem tu trubičku která se opět rozdvojuje ke každému výf. kanálu před tímto rozdvojením uřízl a našrouboval jsem do ní pěkně na lepidlo Loctite "jakýsi pozinkový šroub který tam pasoval" A zkušenosti? Zatím to krásně drží a ani nefouká či nepřisává (zkoušel jsem to místo namidlit po roce jarovou vodou a ucpat výfuky, neoběvila se žádná bublinka) A proč sem to udělal - prostě se mi nechtělo vyrábět záslepky :lol:
Ps: původně sem to chtěl zaletovat autogenem, ale po odzkoušení na uřízlém přebytečném kusu, jsem zjistil že mnohem estetičtější bude to vyřešit takhle, protože toto místo je skované za rámem a hlava Šroubu není skoro videt.

Děláš dobře, že to sundáváš, hned prvním nastartování po demontáži sem zjistil že má moto lehce jinej chod a na jízdě to bylo také znát-pozitivně!
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod stepan.6 » neděle 05 duben 2009, 23:48

čau tak sem ten sajrajt taky sundal hlavně kuli padacímu rámu no v sobotu jsem jel do Špindlu cca 380km jsem najel a mohu říct že je to trochu znát že je to dole ale ne zas tak moc zda se mi že o něco lépe táhne ale možná je to taky jen psychický. A postup zaslepování jsem udělal podobně jako ostatní předenou. Na motoru jsem udělal záslepky z hliníku a podlepil silikonem a přišrouboval nerez šrouby, airbox jsem zaslepil šroubem +silikon a tu hadičku sem zatím rozpojil a zaslepil šroubem+ ta origo stahovačka. Jinak tam je tečko a ta hadička co vedla od karbce do toho ventilu byla ze dvou kusu spojena rovnou spojkou až budu sundávat někdy nadrž tak vydám tečko a dam tam jen rovnou spojku. Bez sundání té nádrže bych to tam nedostal.
Uživatelský avatar
stepan.6
 
Příspěvky: 104
Registrován: sobota 02 únor 2008, 14:34
Bydliště: Praha

Příspěvekod Standa » pondělí 06 duben 2009, 07:18

stepan.6 píše:čau tak sem ten sajrajt taky sundal hlavně kuli padacímu rámu no v sobotu jsem jel do Špindlu cca 380km jsem najel a mohu říct že je to trochu znát že je to dole ale ne zas tak moc zda se mi že o něco lépe táhne ale možná je to taky jen psychický. A postup zaslepování jsem udělal podobně jako ostatní předenou. Na motoru jsem udělal záslepky z hliníku a podlepil silikonem a přišrouboval nerez šrouby, airbox jsem zaslepil šroubem +silikon a tu hadičku sem zatím rozpojil a zaslepil šroubem+ ta origo stahovačka. Jinak tam je tečko a ta hadička co vedla od karbce do toho ventilu byla ze dvou kusu spojena rovnou spojkou až budu sundávat někdy nadrž tak vydám tečko a dam tam jen rovnou spojku. Bez sundání té nádrže bych to tam nedostal.

Až budeš sundávat nádrž tak zaslep obě ty hadičky zvlášť :_OK:
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Příspěvekod kozzy » pondělí 06 duben 2009, 08:24

stepan.6 píše:čau tak sem ten sajrajt taky sundal hlavně kuli padacímu rámu no v sobotu jsem jel do Špindlu cca 380km jsem najel a mohu říct že je to trochu znát že je to dole ale ne zas tak moc zda se mi že o něco lépe táhne ale možná je to taky jen psychický. A postup zaslepování jsem udělal podobně jako ostatní předenou. Na motoru jsem udělal záslepky z hliníku a podlepil silikonem a přišrouboval nerez šrouby, airbox jsem zaslepil šroubem +silikon a tu hadičku sem zatím rozpojil a zaslepil šroubem+ ta origo stahovačka. Jinak tam je tečko a ta hadička co vedla od karbce do toho ventilu byla ze dvou kusu spojena rovnou spojkou až budu sundávat někdy nadrž tak vydám tečko a dam tam jen rovnou spojku. Bez sundání té nádrže bych to tam nedostal.

Máš recht kamaráde.Lepší než zaslepit téčko šroubem je nahradit ho rovnou spojkou. Já jsem nepřítel jakéhokoliv spojování a nastavování tak sem to nahradil tou delší částí tej hadičky co vedla od karbce k tomu ekoventilu.Sice je trochu kratší než by měla bejt, ale když jí povedeš druhou stranou karbce než to bylo původně tak je dlouhá dost a neměla by snad ničemu vadit. Jistě to ale zatim nevim, páč toho mám z Domina sundanýho víc než jen nádrž.Třeba se budu muset ještě vrátit k tvému řešení :) Každopádně až to poskládám a Domino zas zaštěká tak dám vědět.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvekod 001marcus » středa 06 květen 2009, 16:42

dobrý den,tak si představte,že to mám i na mojim domíkovi nx 500 z roku 90 , je to možný?:D nebo někdo měnil motor :idea:
001marcus
 
Příspěvky: 19
Registrován: středa 06 květen 2009, 16:28

Příspěvekod kozzy » středa 06 květen 2009, 16:53

Teď sem opravoval moje Domino podle dílenské příručky pro NX650 rok 88-89, a ekoventil je tam na spoustě obrázků. Takže, nevím jak u pětistovek, ale na 650 se to montovalo dávno před tím, než tvůj domík spatřil světlo světa.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Pheta » úterý 08 prosinec 2009, 23:37

hele pánové... co jde o ten "ekologický" ventil (na mém obrázku modře) tak odstranění je ok, ale co ten "breather separator" (žlutý bastl) ? Pokud koukám na schéma, ten šmejd vede do přívodu vzduchu splodiny... máte to tam taky? odělali jste to? dejte vědět, díky...


Obrázek
Pheta
 
Příspěvky: 17
Registrován: čtvrtek 07 květen 2009, 10:09
Bydliště: Velké Hoštice

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Alfik » středa 09 prosinec 2009, 07:59

:offtopic: O ventilu nevím zhola nic,ale ty holčičí stránky co mi tam naběhly po otevření tvého obrázku jsou zajímavý. :w1/:
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Standa » středa 09 prosinec 2009, 08:22

Takže to co myslíš je odvod přetlaku z karteru(vzniká pohybem pístu nahoru a dolu)
Nevede spaliny, ptze spaliny se u 4taktu v ideálním stavu nedostávají pod píst.. :teacher:
Přetlak obsahuje olejovou mlhovinu a proto je tam ta černá krabička(odlučovač) ve kterém se olej zvětšiny sráží a steče z5 do motoru!
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Pheta » středa 09 prosinec 2009, 21:15

díky, už mi o tom bazmeku říkal i kamarád... mne spletl ten anglický "blow-by-gas" co tam je:)

alfík: nějaké ženštiny se objevily? kua, ja to mam v prohlížeči zakázané, tak ani nevím o co přicházím:-D
Pheta
 
Příspěvky: 17
Registrován: čtvrtek 07 květen 2009, 10:09
Bydliště: Velké Hoštice

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Alfik » čtvrtek 10 prosinec 2009, 08:08

Nemá se to,ale na forum čumim v práci,a když rozklinu obrázek ve tvém příspěvku,tak mi tam naskočí http://www.streamate.com.
No,když nic jiného,tak aspoŇ mrknu na nějaký ty holky. :w1/:
Uživatelský avatar
Alfik
Moderátor
 
Příspěvky: 857
Obrázky: 1
Registrován: úterý 16 září 2008, 13:10
Bydliště: okolí Knína

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Pheta » čtvrtek 10 prosinec 2009, 22:55

tak aby tě nevyhodili;)
Pheta
 
Příspěvky: 17
Registrován: čtvrtek 07 květen 2009, 10:09
Bydliště: Velké Hoštice

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod Gwynbleidd » pátek 11 prosinec 2009, 02:20

Já to tam nemám a netuším jestli to tam někdy bylo, ale stejně mně nedochází proč vám tam ten ventil tak vadí. Když to nesnižuje výkon tak se na to můžete vy...,ne? Možná to mám trochu lepší zvuk, když to do spalin přidává vzduch, čímž to zvětšuje objem plynu jdoucí do laufů?
Naposledy upravil Gwynbleidd dne pátek 11 prosinec 2009, 10:18, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: Ekologický ventil...

Příspěvekod kozzy » středa 16 prosinec 2009, 02:20

Mě osobně to nevadilo až do chvíle, než jsem objevil, že to tam je a proč to tam je :lol:. Když sem zjistil, že sundat to nemá žádný nevýhody, jen pár drobnejch výhod.Tak jsem to s radostí zahodil.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron