dobíjení

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: dobíjení

Příspěvekod kozzy » středa 03 únor 2010, 00:44

Nevím jak seš na tom s angličtinou ale zkus toto: http://www.peugeotservis.eu/nx650/nx650.zip
Je to servisní manuál v angličtině, naskenovanej do pdf. Co jsem tak zběžně koukal, tak kapitola 16 je o dobíjení včetně rozborky altiku. Zkus to přelouskat, třeba se dobereš nějaké odpovědi.(pokud už si to nečetl)
Jinak alternátor sem ještě rozebranej neměl, takže s tímhle ti víc nepomůžu.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: dobíjení

Příspěvekod Standa » středa 03 únor 2010, 08:13

V manuálku k SLR je to odost podrobnější...
http://www.nx650.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=767
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: dobíjení

Příspěvekod button » středa 03 únor 2010, 16:00

sundej pravej bočí plast ( pod sedačkou) a máš ho :) drzí ho jen jeden křiák ve spodní části( ten plast) :)
button
 
Příspěvky: 3
Registrován: středa 20 leden 2010, 21:33

Re: dobíjení

Příspěvekod Standa » středa 03 únor 2010, 16:08

button píše:sundej pravej bočí plast ( pod sedačkou) a máš ho :) drzí ho jen jeden křiák ve spodní části( ten plast) :)

Že by se alternátor nacházel pod pravým bočním plastem??? :lol: Uf co se člověk nedozví :roll:

Vytažené z SLRmanuálu:
Obrázek
Uživatelský avatar
Standa
Site Admin
 
Příspěvky: 571
Obrázky: 138
Registrován: pátek 02 únor 2007, 07:55
Bydliště: Jižní Plzeňsko

Re: dobíjení

Příspěvekod kajlak » středa 03 únor 2010, 19:05

ja si myslim ze v alternatoru by to byt nemelo,zkusil bych prohlidnout draty a relatka atd,vse vycistit a prostriknout kontaktolem nebo necim podobnym,posledni moznost je regulator napeti,treba ten jsem taky na cbr menil dvakrat,nejdriv malo dobijel a pak vubec,nakonec jsem ho koupil od ignitechu za cca 2500 a byl klid,ale nejdriv bych zkusil vse projit a pak uvidis :-bay
Uživatelský avatar
kajlak
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 275
Obrázky: 5
Registrován: neděle 26 duben 2009, 19:19
Bydliště: mladec

Re: dobíjení

Příspěvekod jakre280 » středa 03 únor 2010, 21:00

button píše:sundej pravej bočí plast ( pod sedačkou) a máš ho :) drzí ho jen jeden křiák ve spodní části( ten plast) :)

Tak to je novinka a myslím nejen pro mě :D


Taky bych to viděl na regulátor nebo zkus změřit jaky napětí ti jde z alternátoru do regulátoru a změřit odpor na alternátoru a pak odpory mezi vývodama regulátoru, je to popsaný v servisním manuálu k Dominatorovi v tý 16-tý části jak tady už někdo psal, když to vezmeš postupně od altiku az po baterku tak na to urcite prijdes :wink:
Uživatelský avatar
jakre280
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 84
Obrázky: 1
Registrován: pátek 06 březen 2009, 08:30
Bydliště: u Mor. Krumlova

Re: dobíjení

Příspěvekod jakre280 » středa 03 únor 2010, 21:28

Jo a ještě dotaz, kde máte umístěnej regulátor? Já ho mám pod zadním blatníkem a v manuálu k donckovi je jinde.

A stand má pravdu v manuálu k SLRce je toho víc :wink:
Uživatelský avatar
jakre280
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 84
Obrázky: 1
Registrován: pátek 06 březen 2009, 08:30
Bydliště: u Mor. Krumlova

Re: dobíjení

Příspěvekod button » čtvrtek 11 únor 2010, 18:13

njn chlapci tak sem vás alespon pěkně pobavil. :-) mě to došlo až po tom co jsem dal odeslat co sem napsal za //cenzurováno//... nevim na co sem v tu chvíli myslel
bohužel. :D nee, ale sranda musí bejt. ostatně je to taky od A :lol: :lol: :banana:
button
 
Příspěvky: 3
Registrován: středa 20 leden 2010, 21:33

Re: dobíjení

Příspěvekod Tom » úterý 16 únor 2010, 01:28

jo multimetry mam dva a měří stejně
když dám jeden na baterku a druhý na žárovku zasunutou v patici,tak mi to při nastartovaném motoru na volnoběh
ukáže 12,5V na baterce a 10,2 na žárovce
když přidám plyn, tak napětí ještě klesne asi o 0,8V
bez světel na baterce naměřím 14V
nějak se mi to nezdá i když s tím jezdím dlouho bez problémů a baterka vydrží motat dlouho
asi to bude nějakej kontakt
nezdá se mi taky půměr přívodních vodičů k žárovce,u favorita mám tlustší
regulátor dobíjení by taky mohl být špatnej,ale musel bych vyzkoušet jinej než ho koupím,
aby to nebylo to stejný.
100W žárovka je dobrej nápad,ale aby neshořely kabely,nebo přepínač,o parabolu bych se nebál :D
Uživatelský avatar
Tom
 
Příspěvky: 21
Registrován: neděle 01 červen 2008, 15:40
Bydliště: Ivančicko

Re: dobíjení

Příspěvekod ander69 » pondělí 11 červenec 2011, 21:58

Mám problem s dobýjaním ale už to riešim zatial som to iba premeral ale pri l hľadaní na nete som našiel toto .Dúfam že to pomôže.


Návod pro měření alternátorů

1. ÚVOD
Úlohou alternátoru je vytvořit střídavý proud, který se pomocí usměrňovače usměrní na stejnosměrný a pomocí regulátoru zreguluje na dobíjecí napětí. Toto napětí pak napájí všechny spotřebiče motocyklu (zapalování, světla …) a zároveň dobíjí akumulátor. Většina motocyklů vyžaduje palubní napětí od 14 do 15 V.
Alternátory lze třídit do několika kategorií:
a) dle počtu fází jsou většinou 1-fázové nebo 3-fázové. Jednofázové alternátory jsou obvyklé u menších motocyklů s měnší elektrickou spotřebou (bez startéru, s nezávislým zapalováním …). Třífázové alternátory bývají tedy obvyklé na větších motocyklech kde se předpokládá i větší spotřeba elektrické energie.
b) dle buzení jsou alternátory s permanentními magnety a alternátory s cizím buzením. Naprostá většina motocyklů používá alternátor s permanentními magnety. Alternátory s cizím buzením bývají výhradně třífázové. Některé alternátory s cizím buzením obsahují zároveň usměrňovač a regulátor buzení.
c) dle principu regulace jsou jednofázové alternátory s permanentními magnety určené buď pro propustné regulátory nebo pro zkratové regulátory. Naprostá většina japonských motocyklů používá zkratové regulátory. Evropské motocykly většinou používají propustné regulátory. Třífázové alternátory používají výhradně zkratovou regulaci. Dále lze na některých motocyklech (zejména skútry) nalézt alternátory kombinované (střídavě-stejnosměrná soustava) kde je zkratový regulátor na střídavé větvi a propustný regulátor na větvi stejnosměrné.
d) dále lze rozdělit jednofázové alternátory určené pro propustnou regulaci na bez vyvedeného středu, s uzeměným středem a se středem připojeným na +12 V.
Proč takové zařízení jako je alternátor přestane pracovat? Většinou je to mechanické poškození, vadný regulátor dobíjení, zvětšený odběr elektrické energie, vysoká teplota… a nebo se prostě rozbije, protože "nic nevydrží věčně".

2. MĚŘENÍ ALERNÁTORŮ
Měření funkčnosti alternátorů není složité, ovšem přesto vyžaduje alespoň základní erudici v problematice měření odporu, proudu a napětí.
Na motocyklech je velké množství různých druhů alternátorů. Pro zjednodušení uvedeme měření jen pro vybrané typy, které bývají nejčastější.
Alternátor je třeba měřit vždy v odpojeném stavu. Jeho zapojení v elektrické soustavě motocyklu bývá podobné.



A) MĚŘENÍ 3-FÁZOVÉHO ALTERNÁTORU S PERMANENTNÍMI MAGNETY

a) Měření ohmetrem
jednotlivé fáze by měly mít mezi sebou symetricky odpor cca. 0.3 - 1 Ω



proti kostře motocyklu by kterákoliv fáze měla vykazovat nekonečný odpor



b) Měření střídavým voltmetrem
jednotlivé fáze by měly mít mezi sebou při volnoběžných otáčkách symetricky napětí cca. 15 - 30 V. Toto napětí se s zvětšujícími otáčkami zvyšuje až na 60 - 200 V.


c) Měření střídavým ampérmetrem
mezi jednotlivými fázemi by měl být při volnoběžných otáčkách symetricky zkratový proud cca. 8 - 16 A. Tento proud se s zvětšujícími otáčkami prakticky nemění.



Proti kostře motocyklu musí být proud kterékoliv fáze nulový.




B) MĚŘENÍ 1-FÁZOVÉHO ALTERNÁTORU S PERMANENTNÍMI MAGNETY URČENÉHO PRO ZKRATOVOU REGULACI.
a) Měření ohmetrem
mezi oběma vývody by měl být odpor cca. 0.3 - 1 Ω
proti kostře motocyklu by měl kterýkoliv z vývodů vykazovat nekonečný odpor.

b) Měření střídavým voltmetrem
mezi oběma vývody by mělo být při volnoběžných otáčkách napětí cca. 20 - 30 V. Toto napětí se s zvětšujícími otáčkami zvyšuje až na 100 - 150 V.

c) Měření střídavým ampérmetrem
mezi oběma vývody by měl být při volnoběžných otáčkách zkratový proud cca. 8 - 16 A. Tento proud se s zvětšujícími otáčkami prakticky nemění. Proti kostře motocyklu musí být proud kteréhokoliv vývodu nulový.

C) MĚŘENÍ 1-FÁZOVÉHO ALTERNÁTORU S PERMANENTNÍMI MAGNETY URČENÉHO PRO PROPUSTNOU REGULACI BEZ VYVEDENÉHO STŘEDU.
a) Měření ohmetrem
mezi oběma vývody by měl být odpor cca. 0.3 - 1 Ω
proti kostře motocyklu by měly oba vývody vykazovat nekonečný odpor.

b) Měření střídavým voltmetrem
mezi oběma vývody by mělo být při volnoběžných otáčkách napětí cca. 15 - 30 V. Toto napětí se s zvětšujícími otáčkami zvyšuje až na 60 - 200 V.

c) Měření střídavým ampérmetrem
mezi oběma vývody by měl být při volnoběžných otáčkách zkratový proud cca. 20 - 30 A. Tento proud se s zvětšujícími otáčkami prakticky nemění. Proti kostře motocyklu musí být proud kteréhokoliv vývodu nulový.
ander69
 
Příspěvky: 7
Registrován: středa 09 září 2009, 22:03
Bydliště: Bardejov

Re: dobíjení

Příspěvekod galgs » pondělí 11 červenec 2011, 23:48

Inak postup ako premerať správne napätie, a či vôbec altík dobíja je aj v manuály...ja som mal problém tiež s dobíjaním, nakoniec to bol priškrípnutý kábel, čo vedie z alternátoru...pri montovaní ľavého dekla som tam štípol jeden ten vlások z kábla a už aj to stačilo, na skrat a nasledné nedobíjanie baterky...
Uživatelský avatar
galgs
 
Příspěvky: 104
Obrázky: 0
Registrován: čtvrtek 26 únor 2009, 21:12
Bydliště: Považská Bystrica

Re: dobíjení

Příspěvekod Wáca » pátek 09 prosinec 2011, 11:34

nezbývá mi nic jinýho než se tomu smát :lol:
1. odešla baterka, což jsem čekal, jelikož tam nějaký ten rok už leží :-)
....ale zmeřil jsem dobíjení a na volnoběh to dává 12v a při přidání plynu porád těch 12v.
Kde je tedy závada, v alternátoru ?
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

Re: dobíjení

Příspěvekod Bago » pátek 09 prosinec 2011, 14:56

Wáco změř co ti leze do regulátoru.
Podle mě to je regulátor - typickej Hondí problém, dobíjí málo :-)
Uživatelský avatar
Bago
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtvrtek 25 červen 2009, 18:21
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: dobíjení

Příspěvekod Gwynbleidd » neděle 18 prosinec 2011, 19:49

Jestli si ještě pamatuju něco ze střední tak 14*sqrt(2)*sqrt(3)/3= cca 11,5 V mezi fázema, nezapomeň proměřit všechny a že je to střídavý proud (AC). Nejspíš podle otáček na volnoběh cca těch 11 V a něco a ve vyšších otáčkách do 20 V.
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: dobíjení

Příspěvekod Wáca » čtvrtek 22 prosinec 2011, 18:57

noo tak těch 13,5-15,5V je dobíjecí proud na baterku najspíš protože když jsem změřil jaký jde proud z altíku (sřídavej) tak mi to ukázalo 30V a po přidání to vystřelilo na 40v
Uživatelský avatar
Wáca
 
Příspěvky: 662
Obrázky: 0
Registrován: pondělí 31 srpen 2009, 12:21
Bydliště: Liberecký kraj

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron