I když se to ani tak netýká podstaty tohoto vlákna: nad problematikou dnes nabízených olejů jsem koumal celý měsíc únor a dobádal jsem se následujícího:
nejvhodnější pro dominu jsou: 10W-50 a 15W-50. Druhý z uvedených v případě, že má motor už více "naboucháno".
Co se týče dnes již zavádějícího (i když stále používaného) členění na minerál/syntetika, tak minerál není ani jedna z uvedených možností.
Co se týče výkonostní specifikace: snad až na nějakou vyjímku splňují, a co víc: PŘEKRAČUJÍ, všechny dnes prodávané oleje třídy doporučené výrobcem.
A konečně co se týče značky
oleje: je to fuk. Prostě fuk! Já jsem se ale nechal zlákat a zakoupil Motul s údajně esterovými aditivy (5100 Ester). Kolik jich tam však je a nakolik dané množství těchto příměsí dokáže bezproblémově splnit reklamou deklarovanou funkci, to neví nikdo z nás, ba ani nikdo z oficiálních prodejců... Nicméně má "firma" Motul zcela jistě nejlepší strategii promo-marketingu, jejíž perfektní průběh však hradí jak jinak než spotřebitel. Jen by mne opravdu zajímalo, kolik % ceny za ni platíme a kolik % platíme za snad skutečnou, "nadstandardní" kvalitu kupovaného výrobku.
Osobně jsem toho názoru, že ta procentální částka za kvalitu je o řád nižšší... ale to je jen můj odhad.
Tolik můj názor