Startování studeného motoru...

Sem všechny zkušenosti, vylepšení, problémy apod. (motor, pneu, brzdy apod.)

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod kozzy » čtvrtek 25 březen 2010, 11:25

Každý je zvyklý na něco jiného. Ale příjde mi, že je škoda prodávat motorku, když stačí zavírat palivovej kohout. Jsou stroje, u kterých se palivo musí zavírat při každém vypnutí motoru, aby nevytékal benzín na zem.(např. S22) :D
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod Gwynbleidd » čtvrtek 25 březen 2010, 13:29

Je zavírat a zavírat. Palivový kohout zavírám taky vždycky, ale dojedu, vypnu, sesednu a zavřu (když na to jako většinou nezapomenu). Ne, že bych to nejdřív vyjížděl, než to vypnu. Jinak s tím S22 (Velo Stadion S22) , když se nezavře kohout, tak to sice trošičku kape/slzí, ale není to tak, že když bys ho odpoledne nezavřel, tak ráno neodjedeš. Jde tam o stav klapky u plováku, když hezky dolíhá, tak neuteče téměř nic. Ta Honda MBX měla karbec funkčně hodně podobný jako S22 a neteklo z ní nic.
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod jenda.g » čtvrtek 25 březen 2010, 14:28

Narazil jsem na zajímavý článek týkající se benzínu. Určitě si to pročtěte.
http://www.cmn.cz/clanek-118/benzin-stooktanove-benziny
a ještě zde
http://www.cmn.cz/clanek-113/benzin-kva ... -bioslozka

Myslím, že kvalita paliva bude mít na startování po zimě taky velký vliv.
Po letošní sezóně to rozhodně vyzkouším. Možná i dříve. ;-)
jenda.g
 
Příspěvky: 7
Registrován: pátek 14 březen 2008, 08:22
Bydliště: Opava

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod praporčík » čtvrtek 25 březen 2010, 15:26

Copak vyzkoušíš????100oktanů?
praporčík
 
Příspěvky: 325
Registrován: pondělí 10 září 2007, 20:14
Bydliště: u Plzně

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod jenda.g » čtvrtek 25 březen 2010, 15:50

Samo, že jsem neměl namysli, že na 100 budu fárat celou sezonu.
Nicméně pro dlouhodobé stání je to k zamyšlení a nikomu nic nenutím.

Vzhledem k tomu, že nejsem zase až takový "maniak" :wink: a ukládám mašinu k zimnímu spánku, tak tomu určitě neublíží, když bude v nádrži 100 namísto 95 s nějakým BIO-m@r@sem.

Při delším stání, cca 2-3 týdny, jsem se také potýkal s problémem při startování.

hawk
jenda.g
 
Příspěvky: 7
Registrován: pátek 14 březen 2008, 08:22
Bydliště: Opava

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod pepiv » čtvrtek 25 březen 2010, 15:51

Ale zpátky k tématu vlákna: Ano, pro neznalého je startování studeného NX skutečný oříšek. Já sám jsem z toho byl hodně špatný... Teď však již víme jak na to, stačí vyjet karbec...
Po pětidenní odstávce při nevyjetým karbecu a to v létě jsem jak blbec kroutil startérem a ten zvuk mi trhal uši! Nskočilo to při skorovybité baterii asi na pátý pokus... Teď už vím, ale jsem zvědav na 1. letošní start po zimě, ke kterému ještě nedošlo...
Jo jo, škoda, že chybí ta nakopávačka, to by byla jiná káva...
pepiv
 

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod Jarda315 » čtvrtek 25 březen 2010, 16:39

No jó - teď jsem si uvědomil, že jsem tam nechal přes zimu starej benzín a ani jsem neodpustil tu vodu, a hned startoval :) ...
Uživatelský avatar
Jarda315
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 148
Obrázky: 10
Registrován: středa 31 květen 2006, 17:48
Bydliště: okr.Havlíčkův Brod

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod richardH » čtvrtek 25 březen 2010, 21:04

jj mohu potvrdit, že se vyplatí mít karbec prázdný - vyjetý/vypuštěný , před delší odstávkou.Vloni poslední jízda byla na Silvestra.Pak jsem vyjel těsně před koncem února. Po téměř 2 měsících jsem pustil benál , dal aku , 2x kickem bez sytiče , 2x se sytičem pak až "kontakt" a na první kopnutí kickem šel :banana: .
Uživatelský avatar
richardH
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 124
Obrázky: 31
Registrován: čtvrtek 06 listopad 2008, 20:38

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod richardH » čtvrtek 25 březen 2010, 21:12

Gwynbleidd píše:No stejně to, že to některým nechytá musí mít nějaký důvod. Mně to třeba i dneska ráno, když byla všude jinovatka chytlo se sytičem na první otočení startéru. Po zimně taky v celku slušně. A neříkejte, že Honda vypustila motku u které celý svět vypouští karbce a já nevím co. Podle mně je to prostě nějaká závada, nebo spíše seřízením, nevím čeho. (mám rok 93' v né zrovna výstavním stavu)
tady pro doplnění info proč vypouštět/vyjíždět karbec :
"Palivo a první startování po zimě :
Menší problémy mohou nastat u karburátorových motorů, spíše než motorů se vstřikováním. Benzín je směsí uhlovodíků s odlišným bodem varu. Tzn. že lehké frakce se odpařují při nižších teplotách. Tyto složky jsou důležité pro start motoru při nižších teplotách, de facto při každém studeném startu. Plovákové komory karburátorů jsou odvětrány do atmosféry a to buď přímo, a nebo jsou spojeny s airboxem (zvláště u motorů s náporovým sáním, kde je potřeba kompenzovat změnu tlaku na hladinu v souvislosti s nárůstem tlaku před karburátorem). Před startem po delší odstávce motorky doporučuji vypustit všechny plovákové komory výpustným šroubem, protože toto palivo degradovalo mnohem výrazněji než to v nádrži. Pokud v něm nejsou nečistoty, není proti ničemu nalít palivo horem zpátky do nádrže."
Uživatelský avatar
richardH
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 124
Obrázky: 31
Registrován: čtvrtek 06 listopad 2008, 20:38

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod Gwynbleidd » pátek 26 březen 2010, 10:12

Někdo tu četl motorkáře.cz
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod richardH » pátek 26 březen 2010, 10:55

jj trefa :_OK: ...četl . Praxe potvrzuje pravdivost té výše uvedené informace.
Uživatelský avatar
richardH
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 124
Obrázky: 31
Registrován: čtvrtek 06 listopad 2008, 20:38

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod andrew.rk » úterý 07 červen 2011, 21:56

mne chytí nato že tá motorka mala pred tím nie dobrého šoféra, ktorý sral na údržbu .. tak chytí na prvú ale zdochne a až kím jej dám väčšie otáčky tak chytí a drží .. lebo ja ked je zohriata si znížim otáčky, nemám rád keď na neutráli mi vrčí poriadne ...
andrew.rk
 
Příspěvky: 66
Registrován: úterý 07 červen 2011, 21:22
Bydliště: Ružomberok, Slovensko

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod andrew.rk » neděle 18 září 2011, 19:08

mám otázku že zachvilku je zima pred dverami a ja som nováčik s dominátorom tento rok kúpeným a pred zimou chcel by som spraviť opatrenia také aby som to na jar mohol odštartovať v najlepšom štýle a aby studený motor chytil dobre ..
mám na zimu zastaviť benzín a z karburátora všetek benzín čo je v nom spodnou šrobov uvolniť von aby tam nebolo nič alebo nechať tam benzín kolko je natečené v nom ?
andrew.rk
 
Příspěvky: 66
Registrován: úterý 07 červen 2011, 21:22
Bydliště: Ružomberok, Slovensko

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod Gwynbleidd » neděle 18 září 2011, 20:03

Struhni s tím na zimu do roha garáže, pokud to nenecháváš venku jako já a na jaře nabij baterku, toť vše co je potřeba, aspoň u mně.
Uživatelský avatar
Gwynbleidd
ČLEN KLUBU
 
Příspěvky: 162
Obrázky: 23
Registrován: středa 21 říjen 2009, 07:47
Bydliště: Trojannovice

Re: Startování studeného motoru...

Příspěvekod kozzy » neděle 18 září 2011, 23:03

Někdo to možná nepotřebuje, ale naprosté většině dominátorů po zimě, nebo po dlouhé odstávce, pomáhá startovat s čerstvým benzínem v karburátoru.To znamená,buď před uskladněním zavřít kohout a vyjet karburátor do sucha, nebo před startem karburátor vypustit, a nechat tam natéct benzín z nádrže. Mě se to mockrát osvědčilo.
Uživatelský avatar
kozzy
 
Příspěvky: 229
Obrázky: 18
Registrován: pondělí 30 červen 2008, 12:46
Bydliště: Mladá Boleslav

PředchozíDalší

Zpět na Vaše postřehy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků

cron